Θετική γνωμοδότηση πήρε από τη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, για λογαριασμό της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ, που προβλέπει την κατασκευή σιδηροδρομικής γέφυρας ενός χιλιομέτρου, που θα συνδέει την έκτη προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή.
Το έργο υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το 2022 και εκτιμάται ότι θα αυξήσει το σιδηροδρομικό μεταφορικό έργο που εκτελείται μέσω του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού.
Σύμφωνα με ό,τι γνωστοποιήθηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής, η χρηματοδότηση του έργου έχει εξασφαλιστεί και η αρμόδια αρχή περιβαλλοντικής αδειοδότησης είναι το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Η μελέτη προβλέπει πως η χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής μήκους τριών χιλιομέτρων θα έχει αρχή μέσα στο λιμάνι και θα εξέρχεται από την πύλη των φορτηγών προς την επαρχιακή οδό Θεσσαλονίκης-Καλοχωρίου. Η σιδηροδρομική γέφυρα που θα κατασκευαστεί θα διασταυρώνεται ανισόπεδα με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της περιοχής σε τέσσερις θέσεις και θα περνά πάνω από την οδό 26ης Οκτωβρίου, τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, την υφιστάμενη σιδηροδρομική γέφυρα προς τις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις και την οδό Γιαννιτσών, ενώ μετά το πέρας της γέφυρας η γραμμή θα καταλήγει στο υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, στην περιοχή του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Την αντίθεσή του για το έργο, λόγω αναμενόμενης όχλησης από τον θόρυβο, έχει εκφράσει ο Δήμος Αμπελοκήπων – Μενεμένης, ενώ ο δήμος Θεσσαλονίκης, αν και συμφωνεί με το έργο, επισημαίνει ότι στην εν λόγω μελέτη δεν γίνεται αναφορά στην εν εξελίξει μελέτη αναθεώρησης του γενικού πολεοδομικού σχεδίου και ότι θα πρέπει να εκτιμηθεί και ο κυκλοφοριακός φόρτος στο οδικό δίκτυο.