Σκληρή επίθεση Τσίπρα για το “δώρο” Μητσοτάκη στον νέο «εθνικό εργολάβο»

Ολομέτωπη επίθεση στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τα επιχειρηματικά συμφέροντα που εξυπηρετεί η νέα κυβέρνηση εξαπέλυσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας με δηλώσεις του από τη Θεσσαλονίκη.

Μετά τη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της Κίνησης Πολιτών που αντιτίθενται στη λύση της απόσπασης των αρχαιοτήτων από το σταθμό του Μετρό στην οδό Βενιζέλου, ο Αλέξης Τσίπρας έκανε λόγο «για επιστροφή της κανονικότητας της διαπλοκής» και εξυπηρετήσεις στο νέο εθνικό εργολάβο.

«Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μια γκάφα, για μία προχειρότητα του πρωθυπουργού ο οποίος ήρθε στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και έδωσε πάσα στο νέο εθνικό εργολάβο παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν. Εγώ θα έλεγα ότι δεν πρόκειται για γκάφα, ούτε για προχειρότητα ούτε για ερασιτεχνισμό αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραίο δώρο στο νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση στην πλάτη των πολιτών της Θεσσαλονίκης θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις, ίσως περισσότερα απ’ όσα θα διεκδικούσε αν τον αφήναμε και δεν τον σταματούσαμε με πράξη νομοθετικού περιεχομένου να αυξήσει τα διόδια στην Αττική Οδό. Αυτή είναι η πραγματικότητα, θέλω να μιλάω έξω από τα δόντια. Δυστυχώς επιστρέψαμε στην κανονικότητα της διαπλοκής και των αποζημιώσεων σε εργολάβους, στην πλάτη όμως των αναγκών των πολιτών της Θεσσαλονίκης που επιτέλους μετά από τόσα χρόνια δικαιούνται το μετρό και εις βάρος της πολιτιστικής ταυτότητας και της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης» είπε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους.

Όπως επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ γίνεται «προσπάθεια να ξαναγίνει το μετρό της Θεσσαλονίκης ανέκδοτο» και έκανε λόγο για «βάναυση αδιαφορία στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης και άρα στην ταυτότητα της πόλης».

Αναφερόμενος στην πρόοδο του έργου του μετρό τα προηγούμενα χρόνια τόνισε ότι «τα τελευταία τρία χρόνια καταφέραμε να τρέξουμε το μετρό της Θεσσαλονίκης 3,5 φορές πιο γρήγορα απ’ ότι τα δέκα προηγούμενα χρόνια».

«Αρχές του 2016 ήμασταν στο 30% του έργου και έχουμε φτάσει στο 75%. Ήδη λεχει κατασκευαστεί στο σύνολό της η γραμμή του μετρό. Ο σχεδιασμός μας ήταν τέλη του 2020, δηλαδή σε ένα χρόνο από τώρα περίπου, το μετρό να αποδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης καθώς υπάρχει έτοιμη η μελέτη που αφορά την ανάδειξη των αρχαιοτήτων. Πρόκειται για μοναδικά ευρήματα καθώς είναι ατόφια η ρωμαϊκή εγνατία οδός για 80 περίπου μέτρα. Ένας πολιτιστικός θησαυρός, ο οποίος τώρα βάναυσα κακοποιείται. Εμείς καταφέραμε από το ψευτοδίλημμα ή αρχαία ή μετρό εμείς καταφέραμε να προχωρήσουμε στη λύση και αρχαία και μετρό. Τώρα περνάμε δυστυχώς ¨ούτε αρχαία ούτε μετρόι”. Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης αντί για το 2020 θα έχουν την ευκαιρία να δουν το μετρό – και αν λέω εγώ – την άνοιξη του 2023» ανέφερε.

«Το θέμα ξεκίνησε από πολιτικούς μικροπαράγοντες»

Από την πλευρά του ο τέως δήμαρχος Θεσσαλονίκης ευχαρίστησε τον Αλέξη Τσίπρα για το ενδιαφέρον του να ενημερωθεί για ποιο λόγο ξεκίνησε αυτή η πρωτοβουλία της Κίνησης Πολιτών.

«Ξέρω ότι ο κόσμος έχει κουραστεί. Ξέρω ότι εγώ πλέον δεν έχω κανένα θεσμικό ρόλο, αλλά ξέρω επίσης ότι ο πολιτισμός για τη Θεσσαλονίκης είναι νούμερο ένα περιουσιακό της στοιχείο. Δεν μπορώ να δεχτώ αυτό να το πετάξω στα σκουπίδια. Το θέμα δεν είναι πολιτικό. Πρέπει να παλέψουμε να διατηρηθούν in situ τα αρχαία. Στην Αθήνα καθυστέρησε ένα χρόνο ο σταθμός στο Μοναστηράκι και κανείς δεν είπε τίποτα. Το θέμα εδώ ξεκίνησε από πολιτικούς μικροπαράγοντες» είπε ο Γιάννης Μπουτάρης και όταν κλήθηκε να κατονομάσει ποιοι είναι αυτοί πολιτικοί μικροπαράγοντες είπε ότι «τα ονόματα πρωταγωνιστούν στις εφημερίδες κάθε μέρα».

«Θα είμαι φύλακας…»

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είχε συνάντηση και με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα, ο οποίος έχει τοποθετηθεί υπέρ της λύσης της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων από το σταθμό της οδού Βενιζέλου.

«Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης είναι φιλόξενος σε κάθε πολιτικό αρχηγό, σε κάθε παράγοντα του δημόσιου βίου που έρχεται και δείχνει ενδιαφέρον για την πόλη μας. Άλλωστε το ενδιαφέρον του τέως πρωθυπουργού για την πόλη μας είναι δεδομένο.Η πόλη είχε μπροστά της πολλά θέματα, έχουν μείνει πίσω πολλές υποδομές της πόλης. Συζητήσαμε όλα αυτά που είτε έχουν σχεδιαστεί είτε έχουν ξεκινήσει πρέπει να έχουν ένα πολύ συγκεκριμένο ορίζοντα υλοποίησης» είπε ο κ. Ζέρβας.

Αναφερόμενος στο έργο του μετρό ανέφερε: «Δεν υπάρχει κανένα δίλημα ή αρχαία ή μετρό. Θα υπάρχουν και αρχαία και μετρό. Το σημαντικό είναι έχουμε το συντομότερο δυνατό μετρό με το μικρότερο δυνατό κόστος και με τη μικρότερη ενόχληση για τους ανθρώπους της πόλης. Γνωρίζω τα θέματα του μετρό όσο ελάχιστοι και ξέρω ποια είναι η σωστότερη λύση του θέματος. Η πόλη δεν θα διχαστεί, η πόλη θα βρει τη καλύτερη δυνατή λύση και εγώ θα είμαι ο φύλακας ώστε το μετρό να γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η Θεσσαλονίκη έχει ταλαιπωρηθεί στο παρελθόν από ανθρώπους που κάνανε ακτιβισμό, πίσω και γύρω από τα μεγάλα έργα. Εγγυώμαι εγώ ότι θα βρεθεί η καλύτερη λύση ώστε αυτή την τετραετία να είμαι από τους πρώτους που θα κόψουν εισιτήριο».

Δήλωση μετά τη συνάντηση με την κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την προστασία πολιτιστικής κληρονομιάς και τον πρώην Δήμαρχο, Γ. Μπουτάρη

Μετά από πάρα πολλά χρόνια επιστρέφουμε, δυστυχώς, στην κανονικότητα των καθυστερήσεων, των υπέρογκων αποζημιώσεων στους εργολάβους και στη βάναυση αδιαφορία απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης, στην ταυτότητα της πόλης.Η κυβέρνηση της ΝΔ κάνει ένα πολύ σημαντικό δώρο στο νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από τη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του μετρό, θα κερδίσει, μέσα από τις αποζημιώσεις, εκατομμύρια ευρώ στην πλάτη των Ελλήνων πολιτών. Δήλωση μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης με την κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την προστασία πολιτιστικής κληρονομιάς και τον πρώην Δήμαρχο, Γ. Μπουτάρη.

Gepostet von Alexis Tsipras am Freitag, 13. September 2019