SOS για τη Σαντορίνη λόγω υπερτουρισμού

Οι ειδικοί στον τουρισμό εκπέμπουν SOS για το νησί της Σαντορίνης λόγω του «υπερ-τουρισμού» στο νησί που έχει γίνει πόλος έλξης για εκατομμύρια τουρίστες ανά τον κόσμο. Πρόσφατα, το The Economist σε άρθρο του περιέγραψε τον προβληματισμό για το μέλλον της Σαντορίνης εξαιτίας της εξαιρετικά υψηλής δημοφιλίας της στους τουρίστες σε όλο τον κόσμο.

Η δημοφιλία αυτή, όπως τονίζεται, ανατροφοδοτείται από την προβολή του νησιού μέσα από τα social media, που αναρτούν συνεχώς ειδυλλιακές φωτογραφίες από τη Σαντορίνη. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι η ετικέτα #santorini εμφανίζεται σε 5.119.277 θέσεις στο Instagram.

Τα τελευταία πέντε χρόνια ο αριθμός των διανυκτερεύσεων στη Σαντορίνηαυξήθηκε κατά 66%, όπως επισημαίνεται. Παράλληλα, γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην έκθεση της επιτροπής μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που προειδοποιεί για τους κινδύνους από τον υπερ-τουρισμό στη Σαντορίνη.

Ανδρεάδης: «Η Σαντορίνη θα καταρρεύσει χωρίς σχεδιασμό δεκαετίας»

«Χωρίς σχεδιασμό δεκαετίας και crisis management η Σαντορίνη νομοτελειακά θα καταρρεύσει», υπογραμμίζει ο πρώην πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης σε σχόλιό του στο twitter, με αφορμή το δημοσίευμα του Economist.

Ο κ. Ανδρεάδης στο σχόλιό του αναφέρει: «Θυμίζω ο ΣΕΤΕ έχει επισημάνει: Άμεση επιβολή τέλους ανά αποβιβαζόμενο επισκέπτη κρουαζιεροπλοίου υπέρ υποδομών. Φρένο σε άναρχη υπέρ- δόμηση. Συμμετρική φορολόγηση σε μισθώσεις Airbnb. Χωρίς σχεδιασμό 10ετίας & crisis management η Σαντορίνη νομοτελειακά θα καταρρεύσει».

Θεοχάρης: «Το νησί δεν αντέχει τόσο τουρισμό»

Πρόσφατα από τη Βουλή, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης είχε επισημάνει το φαινόμενο του υπερτουρισμού, αναφέροντας, ενδεικτικά, πως φέτος, στις 6 Αυγούστου, στη Σαντορίνη έφτασαν κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας 18.300 ανθρώπων. «Το νησί δεν αντέχει τόσο τουρισμό. Θα φταίνε οι κάτοικοι που θα διαμαρτυρηθούν εκείνη τη μέρα; Θα φταίνε οι τουρίστες που δεν θα ξανάρθουν; Δεν μπορούμε να ονομάζουμε τουριστικό προϊόν την ταλαιπωρία επισκεπτών» είπε σε δηκτικό τόνο.

Ο κ. Θεοχάρης υποστήριξε πως είναι αναγκαία η συστηματική ανάλυση για το ποιους τουρίστες θέλουμε να προσελκύσουμε, ποτέ τους θέλουμε και γιατί. Οπως είπε, δεν μπορούμε να κάνουμε marketing με τη διαίσθηση, αλλά μόνο με ανάλυση και καινοτομία.

Η Σαντορίνη, μαζί με τη Ρόδο, μετέχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα διαχείρισης προορισμών, που αναπτύσσεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ, Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο, οπότε θα έχουμε και μια συνολική πρόταση για το τουριστικό μέλλον της Σαντορίνης.

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...