Στ. Παππάς: «Υπάρχει πολύ… ψωμί με τις συμβάσεις του ΟΑΣΘ, θα ελεγχθούν όλες μία προς μία»

«Στο μικροσκόπιο» θα μπουν όλες οι συμβάσεις που έχουν συναφθεί και υπογραφεί από την προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ, «γιατί υπάρχει… πολύ ψωμί», όπως είπε ο πρόεδρος του Οργανισμού, Στέλιος Παππάς, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που διοργάνωσε η Αυτόνομη Ριζοσπαστική Αυτοδιοίκηση για το «παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του ΟΑΣΘ στο δήμο Νεάπολης – Συκεών.

«Να δούμε αν υπάρχει και κάτι ακόμα…»

«Τώρα τελειώνει η σύνταξη ισολογισμού έναρξης, και πρέπει να υπάρξει μια άλλη έναρξη, η έναρξη για την έρευνα μιας προς μιας όλων των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί όλα τα προηγούμενα χρόνια, για να δούμε αν το πρόβλημα δεν ήταν μόνο ο Οργανισμός αλλά και κάτι ακόμα…», ανέφερε στην τοποθέτησή του ο κ. Παππάς, εξηγώντας για ποιο λόγο κατήργησαν τη σύμβαση με την ελεγκτική εταιρία: «Καταργήσαμε τη σύμβαση με την ελεγκτική εταιρία για να πατάξουμε αυτά τα φαινόμενα».

Τα στοιχεία της συγκεκριμένης σύμβασης, σύμφωνα με τον κ. Παππά, είναι ενδεικτικά: η ελεγκτική εταιρία διενήργησε 40.000 ελέγχους, από τους οποίους πληρώθηκαν οι 10.000, την ώρα που η ετήσια σύμβαση ήταν 1,1 εκατ. ευρώ, δηλαδή πολύ περισσότερα από τα έσοδα των προστίμων.

Ακόμη και αν πληρώνονταν όλα τα πρόστιμα, στην καλύτερη περίπτωση τα έσοδα θα ήταν 500.000 ευρώ, πολύ λιγότερα από το ύψος της σύμβασης με την ελεγκτική εταιρία, ανέφερε ο κ. Παππάς, σημειώνοντας και το παράδοξο ότι ενώ υπήρχε μελέτη ότι μέσω της επιβολής προστίμων από την ελεγκτική εταιρία τα έσοδα θα ήταν ένα εκατ. ευρώ το χρόνο, συνήψαν σύμβαση 1,1 εκατ.! «Αλλά όταν κάθεσαι σταυροπόδι…, κάνεις συμβάσεις με αδιαφανή τρόπο, αλλά και τις υπόλοιπες δραστηριότητες τις κάνεις με τρόπο που δεν ευνοεί το δημόσιο συμφέρον», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.

Μάλιστα αναφέρθηκε και στη σύμβαση με την εταιρία «Ηρακλής»: «Οι ίδιοι που ήταν μέτοχοι του ΟΑΣΘ, είχαν και μια άλλη εταιρία, τον ‘’Ηρακλή’’ και μετακύλιαν αξία σε αυτήν την εταιρία. Δεν ήταν καθαρή η σχέση. Και πρέπει να δούμε τι γίνεται και με αυτήν την εταιρία».

«H μετοχική περιουσία των μετόχων δεν υπάρχει πια»

Ο κ. Παππάς αναφέρθηκε και στο θέμα των μετόχων, λέγοντας κατηγορηματικά ότι «τα δεδομένα από τα πρώτα στοιχεία του ισολογισμού που συντάσσουμε λένε ότι η μετοχική περιουσία των μετόχων δεν υπάρχει πια».

«Κάποια βουλευτίνα της περιοχής μου έθεσε το ερώτημα τι θα γίνει με τους μικρομετόχους που διέθεσαν περιουσία. Έψαξα λοιπόν να βρω ποια είναι αυτή η περιουσία και βρήκα τα στοιχεία. Για το 1/8 λεωφορείου κάποιος μικρομέτοχος έχει βάλει 6.000 ευρώ διαχρονικά όλα αυτά τα χρόνια, όχι σωρευτικά, ενώ συνολικά όλοι οι μέτοχοι έχουν βάλει 20 εκατ. ευρώ από ενάρξεως μέχρι 31/12/2016. Θέλετε να ακούσετε πόσα πήραν πίσω, όχι από ενάρξεως, από το 1990; 324 εκατ. ευρώ! Και τι ήταν όλα αυτά τα χρόνια 6.000 ευρώ; Γιατί δεν παίρναμε κι εμείς για να έχουμε 500 ευρώ το μήνα; Εντάξει, να έχουμε μια επιείκεια με τους μικρομετόχους, αλλά μη… βγάζεις και γλώσσα, γιατί μας ακούνε!», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παππάς, συμπληρώνοντας ότι το σύστημα λειτουργούσε με πλήρη αδιαφάνεια: «Βέβαια, αν πήγαινες εσύ μέσα στη ‘’μαύρη διαδικασία’’ και εξαγόραζες μια θέση για να πάρεις κι ένα διορισμό, δε φταίμε εμείς… Φταίει εκείνος που ενδεχομένως σε πούλησε ή ενδεχομένως σου έκανε τη χάρη. Γιατί αυτό ήταν το καθεστώς: πλήρους αδιαφάνειας, συναλλαγών κάτω από το τραπέζι, εξαγοράς θέσεων και προσλήψεων και φυσικά στο τέλος συνολική χρεοκοπία ενός οργανισμού. Αυτό το καθεστώς θέλουμε να ξεδιαλύνουμε».

«Πετάνε την μπάλα έξω για καθυστέρηση…»

Και όσον αφορά τις προσφυγές που έχουν κατατεθεί, ο κ. Παππάς απάντησε αλληγορικά: Όποιος δεν ξέρει μπάλα, πετάει την μπάλα έξω για καθυστέρηση. Λοιπόν, η απόφαση της κυβέρνησης είναι να τελειώνει αυτή η ιστορία».

Τα προβλήματα του δήμου Νεάπολης – Συκεών

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, παρουσία αυτοδιοικητικών παραγόντων αλλά και δημοτών και τέθηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι πολίτες της Νεάπολης – Συκεών, από τον Χρήστο Ζησάκο, μέλος της ΑυΡΑ, όπως η σύνδεση των δημοτικών ενοτήτων μεταξύ τους και με την έδρα του δήμου, η συμπεριφορά κάποιων οδηγών του ΟΑΣΘ, που ξεπερνούν τα όρια, η αύξηση του αριθμού των δρομολογίων, η αναποτελεσματικότητα κάποιων γραμμών της περιοχής, όπως στην περίπτωση των Πεύκων, όπου τα δρομολόγια είναι πολύ αραιά, οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών κ.ά.

Απαντήσεις δόθηκαν εκτός από τον κ. Παππά, και από τον πρόεδρο του ΟΣΕΘ, Κώστα Αμπατζά, ο οποίος ως κάτοικος της περιοχής δήλωσε ότι γνωρίζει τα προβλήματα με την αστική συγκοινωνία στο δήμο. «Παρακολουθούμε συστηματικά ένα πλήθος αιτημάτων και υπάρχει ομάδα εργασίας που μελετά τρόπους για τη βελτίωση των υφιστάμενων δικτύων και της ποιότητας εξυπηρέτησης των πολιτών, καθώς και την εισαγωγή νέων υπηρεσιών και καινοτομιών», ανέφερε ο κ. Αμπατζάς.

«Είμαστε ανοιχτοί στον κοινωνικό έλεγχο»

«Ο ΟΣΕΘ είναι ένας φορέας – ομπρέλα στο σύνολο των μεταφορικών μέσων της πόλης. Εισάγουμε τη συνεργασία με άλλους φορείς, ενώ όσο για τη συμμετοχή της αυτοδιοίκησης στο μεταφορικό έργο της πόλης, θα διαμορφωθεί στο 40% στο νέο φορέα ως θυγατρική», ανέφερε στην τοποθέτησή του ο κ. Αμπατζάς, συμπληρώνοντας με έμφαση: «Δεν θα χαριστούμε, θα ασκήσουμε εποπτικό έλεγχο, θα επιδιώξουμε μια χρηστή διοίκηση και θα λογοδοτήσουμε στην κοινωνία, της οποίας όμως θέλουμε τη στήριξη. Παραλάβαμε ένα συγκοινωνιακό τοπίο λίγο πριν από την κατάρρευση. Δεν μας αρκεί το λίγο καλύτερα, θέλουμε πολύ καλύτερα».

Παρέμβαση εργαζομένων

Παρέμβαση στη συζήτηση έκαναν και δύο εργαζόμενοι του Οργανισμού, οι οποίοι έθεσαν την δική τους οπτική. Τα κακώς κείμενα της προηγούμενης διοίκησης, που διοικούσε τον Οργανισμό εν μέσω σκανδάλων, κακοδιαχείρισης και κακής εξυπηρέτησης του κοινού της πόλης, έθεσε ο Β. Πιτσαλίδης, κάνοντας λόγο για κατακριτέες συμβάσεις, ενώ τόνισε και την ανάγκη επαναλειτουργίας του τομέα συντήρησης ώστε ο στόλος των λεωφορείων να βγει στο δρόμο. Σύμφωνα με τον κ. Πιτσαλίδη, υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια συνδιοίκηση της διοίκησης με το συνδικάτο των εργαζομένων, σε βαθμό που για να πάρει κάποιος άδεια έπρεπε να περάσει το αίτημά του από το συνδικάτο!».

Η… αστική κομπανία του ΟΑΣΘ

Από την πλευρά του ο Αθανάσιος Σκορδάς, εργαζόμενος του ΟΑΣΘ, έθεσε ένα διαφορετικό πρόσωπο του Οργανισμού, το πρόσωπο κοινωνικής συνεισφοράς και αλληλεγγύης προς τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, το οποίο ωστόσο δεν έχει στηριχθεί καθόλου, όπως είπε, από την προηγούμενη διοίκηση. «Έχουμε μια μπάντα 20 εργαζόμενοι, την …Αστική Κομπανία, και παίζουμε σε ιδρύματα, γηροκομεία, ορφανοτροφεία, ενώ πολλές συναυλίες μας έχουν στόχο τη ενίσχυση κοινωνικών παντοπωλείων και κοινωνικών ιατρείων. Τα τελευταία δύο χρόνια κάνουμε συναυλίες για να στηρίξουμε την απόδοση των στρατοπέδων στην κοινωνία».

Τα λεωφορεία μέσα στις σχολικές αυλές

Επίσης, ο κ. Σκορδάς ανέφερε τη δράση των εργαζομένων να διαπαιδαγωγήσουν μικρούς μαθητές σχολείων για τη χρήση του λεωφορείου και την αξία των μέσων μαζικής μεταφοράς, αλλά και την οδική συμπεριφορά στους δρόμους. «Tα τελευταία τρία χρόνια έχουμε βρεθεί σε σχολικές αυλές με τα λεωφορεία μας, ώστε να ενημερωθούν οι μαθητές πώς να χρησιμοποιούν τα λεωφορεία μας, να αγαπήσουν αυτόν τον τρόπο μετακίνησης, να καταλάβουν την προσφορά της χρήσης του στο περιβάλλον».

Εκδηλώσεις για τα Χριστούγεννα

Μάλιστα ο κ. Παππάς έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και άμεσα έκλεισε ραντεβού με τον κ. Σκορδά, ώστε να οργανώσουν πολιτιστικές δράσεις γενικότερα αλλά και ειδικότερα για τους εργαζόμενους εν όψει Χριστουγέννων.

Επίσης τέθηκαν θέματα μετακίνησης των ΑΜΕΑ από πολίτη – άτομο με ειδικές δεξιότητες, που παρακολούθησε την εκδήλωση, τα οποία ο κ. Παππάς, γνωρίζοντας όπως είπε για το έλλειμμα ειδικών λεωφορείων – είναι μόνον τέσσερα, όπως είπε – πρέπει να τα αντιμετωπίσουν όλοι οι φορείς συνολικά. «Ο πολιτισμός μιας κοινωνίας καθορίζεται από το πόσο διασφαλίζει τα δικαιώματα αυτών των ανθρώπων», ανέφερε ο κ. Παππάς, ενώ ο κ. Αμπατζάς απάντησε ότι «μας απασχολεί το θέμα και δουλεύουμε προς αυτήν την κατεύθυνση».