Στ. Παππάς: Υπάρχουν εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ που νομίζουν ότι το καθεστώς δεν έχει αλλάξει

Για το πρόσφατο περιστατικό της εγκατάλειψης λεωφορείου από τον οδηγό του εν ώρα δρομολογίου, αλλά και τις προσπάθειες για μια νέα σχέση εργαζομένων και πολιτών, μίλησε «Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης 93,4» και την εκπομπή «Ορθά κοφτά» ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, Στέλιος Παππάς.

Όπως σημείωσε ο κ. Παππάς σχολιάζοντας το πρόσφατο γεγονός (δείτε εδώ), «δεν είναι όλοι ίδιοι οι οδηγοί. Είναι σωστό να αναδεικνύουμε τα παραπτώματα μας, και ως διοίκηση ζητήσαμε ήδη συγγνώμη, αλλά σωστό είναι να σεβόμαστε και τη δουλειά που κάνουν οι εργαζόμενοι στη μεγάλη τους πλειοψηφία, και που έχουν κατορθώσει έναν οργανισμό ο οποίος έπνεε τα λοίσθια να τον κρατούν αυτή τη στιγμή στη ζωή».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «ήδη έχουμε μιλήσει δημόσια για το συγκεκριμένο περιστατικό, αλλά επίσης δημόσια θα μιλήσουμε και για τους υπόλοιπους εργαζόμενους που είναι συνεπείς, που βάζουν «πλάτη» σε αυτή την ιστορία, και που βεβαίως χωρίς αυτούς δε θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει βήμα».

Ο κ. Παππάς επανέλαβε πως ο ΟΑΣΘ δεν είναι μια τυπική επιχείρηση, καθώς «ήταν ένα μπάσταρδο συνεταιριστικό σχήμα. Εμείς θα ευνοούσαμε οποιαδήποτε διαδικασία ήταν συνεταιριστική, και μάλιστα θα μπορούσαμε να την επιδοτήσουμε. Αλλά αυτό δεν ήταν ένα τέτοιο πράμα, ήταν ένα σχήμα μάλλον μπάσταρδο. Υπήρχαν χρόνια που  δεν πληρωνόντουσαν οι εργαζόμενοι και έπαιρναν λεφτά οι μέτοχοι. Όχι πολιτικά ορθό και ηθικά. Αυτό στρεβλώνει οποιαδήποτε έννοια διαχείρισης οποιασδήποτε οικονομικής μονάδας».

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ υπάρχουν εργαζόμενοι που «νομίζουν ότι τους παίρνουμε την περιουσία επειδή άλλαξε το καθεστώς, δεν έχουν αντιληφθεί ότι δεν υπάρχει, νομίζουν ότι το καθεστώς συνεχίζει το ίδιο, και ότι νομιμοποιούνται να έχουν μονίμως εισοδήματα από έναν οργανισμό ο οποίος είναι χρεοκοπημένος», συμπληρώνοντας ότι:

«Και βεβαίως υπάρχουν και κάποιοι μέσα στον ΟΑΣΘ δεν θέλουν να υπερβούμε εαυτόν, διότι νομίζουν ότι το καθεστώς είναι το ίδιο και ότι δικαιούνται να μην εργάζονται. Σιγά σιγά αυτά τα λύνουμε με διαφάνεια και κοινωνική ευαισθησία. Τους αντιμετωπίζουμε ως εργαζόμενους, έχουμε σχεδόν ξεχάσει ότι είναι και μέτοχοι, για να μην επηρεάζεται η κρίση μας. Το θέμα είναι οι εργαζόμενοι να σέβονται τη δουλειά τους και κυρίως να σέβονται τους πολίτες, γιατί οι πολίτες έχουν δικαίωμα να μεταφέρονται, και η πολιτεία έχει υποχρέωση και στους μεν και στους δε να παρέχει ότι δικαιώματα έχουν».

Απευθυνόμενος στους μικρομέτοχους του προηγούμενου καθεστώτος ο κ. Παππάς σημείωσε για ακόμη μια φορά ότι «οι μικρομέτοχοι δεν πρέπει να στρέφουν τα βέλη τους εναντίον μας, άλλοι είναι αυτοί που διαχειρίστηκαν αυτή την μικρή περιουσία. Χρειάζεται και μια αυτογνωσία αν θέλουμε να έχουμε μια κοινωνία δικαίου».

Απαντώντας στην αιτίαση της βουλευτίνας Β’ Θεσσαλονίκης Κατερίνας Μάρκου περί «μαφιόζικου ύφους προειδοποίησης στους μικρομετόχους», ο κ. Παππάς τόνισε ότι «αυτές είναι βλακείες της κ. Μάρκου, να μην κρύβεται πίσω από την ασυλία της, αν θέλει να παραιτηθεί από αυτήν και να πάμε να δούμε ποιος είναι νονός και ποιος όχι. Και ευχαρίστως να έρθει και να την ενημερώσουμε για ότι έχουμε βρει, και όσα θα βρούμε στο μέλλον, γιατί κάθε μέρα βρίσκουμε».

Σε σχέση με τον στόλο των λεωφορείων ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ ανέφερε πως τα λεωφορεία ήταν σε κακή κατάσταση, είχαν περίπου τρία χρόνια να κάνουν τακτικές συντηρήσεις. «Δίνουμε μια μάχη. Οι άνθρωποι που δουλέψανε για να γίνουν τα 240 λεωφορεία 400 είναι ήρωες. Να έχουν γνώση οι εργαζόμενοι ότι το ξέρουμε το γεγονός της αυταπάρνησης που δείχνουν. Τα λεωφορεία είναι ταλαιπωρημένα» σημείωσε.

Τέλος, αναφορικά με την αλλαγή του λογισμικού στα εκδοτικά μηχανήματα εντός των λεωφορείων, τα οποία πλέον θα διαθέτουν εισιτήρια στην κανονική τους τιμή χωρίς την επιπλέον χρέωση των 0,10 λεπτών του ευρώ, ο κ. Παππάς δήλωσε πως «είναι σε εξέλιξη οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, πρέπει να αποφανθεί το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, καθώς είναι αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής, γι’ αυτό καθυστερούμε. Εμείς πιέζουμε όχι μόνο γιατί έχουμε δεσμευτεί αλλά και γιατί πρέπει να ομαλοποιηθεί η κατάσταση».

πηγή: Στο Κόκκινο