Στ. Παππάς: Με υπογραφή Μητσοτάκη επιχείρησαν να στείλουν στους πολίτες το… λογαριασμό από το “πάρτι” στον ΟΑΣΘ

«Τα ραβασάκια των βουλευτών της ΝΔ στον ΟΑΣΘ είναι πταίσματα μπροστά σε αυτά που πρόκειται να αποκαλυφθούν» είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Οργανισμού Στέλιος Παππάς κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου.

Ο κ. Παππάς απαντώντας στις δηλώσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκου Μητσοτάκη για την κατάσταση στον ΟΑΣΘ μετά την παρέμβαση της κυβέρνησης εξήγησε με κάθε λεπτομέρεια τις πολιτικές ευθύνες της προηγούμενης κυβέρνησης καθώς και τις ευθύνες του ίδιου  του προέδρου της ΝΔ, το όνομα του οποίου φιγουράρει στο νόμο  Ν.4313/2014 που ψηφίστηκε λίγο πριν τις εκλογές του 2015.

«Πριν από μερικές μέρες ο κ. Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στην Θεσσαλονίκη, θεώρησε σκόπιμο να αναφερθεί απαξιωτικά για την προσπάθεια που γίνεται σήμερα στον Ο.Α.Σ.Θ προκειμένου να αποκατασταθεί η τεράστια ζημιά που συντελέστηκε στα προηγούμενα χρόνια. Υποσχεθήκαμε ότι θα υπάρξει απάντηση. Μία απάντηση η οποία έχει στο κάδρο τον συνυπεύθυνων και τον κ. Μητσοτάκη. Με τον Ν.4313/2014, καταλογίστηκε σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου ποσόν 319.877.516,65 ευρώ. Το ποσό αυτό αναλυτικά αφορούσε:

120.687.472,82 ευρώ για τα  έτη 2010, 2011, 2012, 2013.  54.773.964,22 ευρώ για το έτος 2014 και 144.416.079,61 ευρώ για τα έτη 2015, 2016, 2017 {πρόβλεψη}. Τα ποσά αυτά για τα έτη 2010, 2011, 2012, 2013 και 2014 αποτελούσαν πρόσθετη αντισταθμιστική καταβολή. Ήδη είχαν καταβληθεί υπέρογκα ποσά αντισταθμιστικής καταβολής. Για τα έτη μέχρι το 2014 590.372.252 ευρώ.  Στον πίνακα των υπουργών που υπογράφουν το συγκεκριμένο νομοθέτημα φιγουράρει εκτός των άλλων και το όνομα του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη» είπε ο κ. Παππάς.

Όπως είπε ο κ. Παππάς «η απερχόμενη τότε κυβέρνηση αισθάνθηκε την ανάγκη να εκδώσει αυτό τον νόμο διότι είχαν σε εκκρεμότητα και αδυνατούσαν να οριστικοποιήσουν και να υιοθετήσουν, τα ποσά της χρηματοδότησης (αντισταθμιστική εισφορά) για τα έτη από 2009 μέχρι το 2014».

«Ήθελε να μετακυλήσει το κόστος στους πολίτες»

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ  ο νόμος Ν.4313/2014  είχε ως βασικό σκοπό «να μεταφέρει τις υπέρογκες χρηματοδοτήσεις του Ο.Α.Σ.Θ, μέχρι και το 2014, στην επόμενη κυβέρνηση, ενώ για τα επόμενα χρόνια 2015, 2016, 2017 προϋπολόγιζε μικρή μεν χρηματοδότηση της τάξεως των 40-47 εκατ. ευρώ  κατ’ έτος,  ενώ ταυτόχρονα προϋπολόγιζε θεαματική αύξηση των εσόδων». «Τι ακριβώς πρότεινε; Μέχρι και 100% στην αύξηση του κομίστρου. Σας παραθέτουμε ως παράδειγμα οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών θα αυξάνονταν από 66,67% έως και 100%, δηλαδή  η κάρτα που σήμερα κοστίζει 30 ευρώ θα κόστιζε 50 και 60 ευρώ. Αντί λοιπόν, να προχωρήσει σε μια εξυγίανση του φορέα, με τον Ν.4313/2014, μετακυλούσε τα κόστη της κακοδιαχείρισης στο Δημόσιο και στους πολίτες» είπε χαρακτηριστικά.

«Σημείο μηδέν»

Ακόμη ο κ. Παππάς περιέγραψε την οικονομική κατάσταση του Οργανισμού μέχρι την παρέμβαση της κυβέρνησης. «Μέχρι και το 2014 ήταν σαφές ότι πρόκειται για μία οικονομική μονάδα με απίστευτα διαχειριστικά προβλήματα. Παρά τις υπέρογκες χρηματοδοτήσεις η ρευστότητά του ήταν σε χαμηλότατα επίπεδα που πρόδιδαν αδυναμία εκπλήρωσης των υποχρεώσεων του τόσο προς τους πιστωτές, όσο και προς τους εργαζομένους. Την ίδια στιγμή μοίραζε κανονικά το επιχειρηματικό κέρδος. Στον ισολογισμό έναρξης που συνέταξε ο ορκωτός ελεγκτής για το διάστημα 01/01 μέχρι 07/08/2017, καταγράφεται ζημιά 35 εκατ. ευρώ. Η επιχειρησιακή δυνατότητα του στόλου των λεωφορείων ήταν σε προϊούσα απαξίωση. Δικαίως ο Αύγουστος του 2017 έχει χαρακτηριστεί ως σημείο μηδέν, όπου το δίλημμα που υπήρχε ήταν: ή θα υπάρξει τομή ή ο οργανισμός θα έκλεινε αφήνοντας την πόλη χωρίς συγκοινωνίες και ταυτοχρόνως 2.300 εργαζόμενους σε ανεργία» σημείωσε ο κ. Παππάς. 

Επίσης ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ αναφέρθηκε σε μία σειρά πρωτοβουλιών που υλοποιήθηκαν μετά την ψήφιση του Ν.4482/2017. Όπως τόνισε:

  1. Κρατήσαμε το κόμιστρο στα ίδια επίπεδα χωρίς καμία απολύτως αύξηση.
  2. Μειώσαμε κατά 10% την τιμή του κομίστρου που εκδίδεται μέσα στο λεωφορείο.
  3. Εγγυηθήκαμε την εργασία του συνόλου των εργαζομένων του Ο.Α.Σ.Θ.
  4. Παρέχουμε δωρεάν μετακίνηση σε ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό του ενεργού πληθυσμού της πόλης που είναι άνεργο.
  5. Έχουμε δρομολογήσει διαδικασίες για την ανάταξη του στόλου, η οποία είναι ιδιαίτερα επίπονη με δεδομένη την πολύ κακή κατάστασή του.
  6. Στο εννεάμηνο που έχει ήδη περάσει, από τότε που αναλάβαμε, έχουμε εξοικονομήσει για το Δημόσιο ποσό που προσεγγίζει τα 30 εκατ. ευρώ και που μας δίνει τη δυνατότητα να επιταχύνουμε μέσα από τη συνεργασία με την ΕΛΒΟ, την ανάταξη του στόλου και ταυτοχρόνως μέσα από αυτή την συνεργασία να ανοίξουμε δυνατότητα για την διάσωση μιας πολύ σημαντικής βιομηχανίας που θα έχει σημαντική επίδραση στην οικονομία της ευρύτερης περιοχής.
  7. Προχωράμε στην ψηφιοποίηση του Οργανισμού ώστε να αποκτήσει σύγχρονο οργανόγραμμα, αξιόπιστη τηλεματική και ηλεκτρονικό εισιτήριο.

«Τα στοιχεία που συλλέγουμε είναι πολύ περισσότερο αρνητικά από αυτά που μπορούσαμε να φανταστούμε στην αρχή. Άρα, είναι προφανές ότι θα υπάρξει συνέχεια στη δημοσιοποίησή τους καθώς θα προχωράει η έρευνα, το μέγεθος της οποίας δυστυχώς, δεν μπορούμε ακόμα να προσδιορίσουμε. Αυτός άλλωστε είναι ο ρόλος του εκκαθαριστή.Θα συστήναμε, λοιπόν, σε όλους όσους θεωρούν ότι πρέπει να λησμονήσουμε το παρελθόν και να απολογούμαστε για τις αρνητικές συνέπειες που εκείνοι επισώρευσαν στον Ο.Α.Σ.Θ., να είναι προσεκτικότεροι. Τους βεβαιώνουμε ότι η Διεύθυνση του Ο.Α.Σ.Θ. και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε όσα εμπόδια και τρικλοποδιές κι αν υπάρξουν» κατέληξε ο κ. Παππάς.