Στη διοργάνωση έκθεσης τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη στοχεύει η ΔΕΘ-Helexpo ΑΕ

Στη διοργάνωση έκθεσης τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με μεγάλο διεθνή παίκτη, ενδεχομένως από το 2020, προσανατολίζεται η διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo AE, η οποία αναζητεί πιθανούς εταίρους σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική, όπως γνωστοποίησε σήμερα ο πρόεδρος της εταιρείας, Τάσος Τζήκας, με την ευκαιρία της συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση των Detrop-Oenos (Θεσσαλονίκη), Athens International Jewellery Show, Furnidec/The Interior Show (Αθήνα) και Agrothessaly (Λάρισα).

Προς αυτή την κατεύθυνση, η ΔΕΘ-Helexpo ΑΕ θα μπορούσε να κεφαλαιοποιήσει τρία στοιχεία, τα οποία υπάρχουν στο “οπλοστάσιο” των διεθνών επαφών της: πρώτον, “τη σχέση που έχει αρχίσει να οικοδομείται με τη Βαρκελώνη”, όπου διοργανώνεται η μεγαλύτερη έκθεση ψηφιακής τεχνολογίας παγκοσμίως, η MWC (Mobile World Congress), δεύτερον, το μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη στην Κίνα με τον εκθεσιακό φορέα της Σεντζέν, αποκαλούμενης και κινεζικής “Silicon Valley” και, τρίτον, τη “μαγιά” που δημιουργήθηκε με τη επίσκεψη αμερικανικών πολυεθνικών υψηλής τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της συμμετοχής των ΗΠΑ ως τιμώμενης χώρας στην 83η Διεθνή ‘Εκθεση (ΔΕΘ).

Παρότι το ποιος θα είναι ο διεθνής παίκτης, με τον οποίο τελικά θα συνεργαστεί η ΔΕΘ-Helexpo παραμένει άγνωστο, καθώς η όλη διαδικασία βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, ωστόσο ο στόχος της διοίκησης της εταιρείας είναι αυτή η έκθεση να λειτουργήσει σαν hub για την τεχνολογία στη γεωγραφική γειτονιά της Θεσσαλονίκης, τη νοτιοανατολική Ευρώπη, παρουσιάζοντας ό,τι αφορά τις νέες τεχνολογίες, από τις εφαρμογές πληροφορικής και επικοινωνιών μέχρι την τεχνητή νοημοσύνη και το Internet of Things (ΙοΤ).

‘Οπως παρατήρησε ο κ.Τζήκας, εδώ και αρκετά χρόνια, η ΔΕΘ-Helexpo δεν διοργανώνει κάποια έκθεση τεχνολογίας, γεγονός που αποτελεί έλλειμμα στο εκθεσιακό της ημερολόγιο (σ.σ. η έκθεση πληροφορικής, τηλεπικοινωνιών και ψηφιακής τεχνολογίας “Infosystem” διοργανώθηκε για τελευταία φορά το 2011, κλείνοντας τον κύκλο της στην 25η διοργάνωσή της).

Η διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo επισκέφτηκε τη MWC της Βαρκελώνης, η οποία αναπτύσσεται ραγδαία: ενδεικτικό είναι ότι στην τρέχουσα διοργάνωση της μετέχουν πάνω από 2.400  εταιρείες ηγέτιδες στον χώρο, ενώ από τους χώρους της αναμένεται να περάσουν πάνω από 107.000 decision-makers στην ψηφιακή τεχνολογία, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της. Η επιρροή της στην εκθεσιακή αγορά που αφορά την ψηφιακή τεχνολογία γίνεται ακόμη πιο εμφανής, αν αναλογιστεί κάποιος ότι η “Deutsche Messe”, διοργανώτρια της κύριας ανταγωνίστριας της MWC, της CEBIT στο Ανόβερο της Γερμανίας, ακύρωσε τη διοργάνωση του 2019 (ακυρώνοντάς την για πρώτη φορά από το 1970), καθώς διαπίστωσε μείωση στις κρατήσεις για συμμετοχή εκθετών, αλλά και συνεχιζόμενη πτώση στην επισκεψιμότητα.

ΑΠΕ/ΜΠΕ