«Στοίχημα να γίνουν τα σχολικά μαθήματα ενδιαφέροντα»

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Γεράσιμος Κουζέλης, ανακοίνωσε ότι θα προετοιμαστούν νέα προγράμματα σπουδών και για την Ιστορία της Β’ λυκείου, καθησύχασε ότι δεν θα αλλάξουν τα βιβλία για τη μεταβατική Γ’ λυκείου του χρόνου, τάχθηκε κατά της αποστήθισης και υπέρ του να καταστούν ενδιαφέροντα τα μαθήματα, ώστε να κερδηθεί η γνώση, αλλά και το… λύκειο, ωστόσο παραδέχθηκε ότι «δεν υπάρχει εύκολη απάντηση» για το πώς η κοινωνία θα αποσυνδέσει την αξία ενός μαθήματος με την εξέτασή του.

Αν και σε αναμονή για την απόφαση ανανέωσης ή μη της τρίχρονης θητείας του, που λήγει σε ένα μήνα περίπου, από τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, το γραφείο του Μάκη -όπως προτιμά να τον αποκαλούν- Κουζέλη δεν προδίδει σε τίποτα έναν αδρανή πρόεδρο. Συναντηθήκαμε εκεί, μετά από τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου και εν μέσω συναντήσεων, σε ένα διάλειμμα για καφέ, με θέα το Λυκαβηττό. Ευδιάθετος, σχολίασε ότι κάνει τη δουλειά του στο ΙΕΠ, όσο θα χρειαστεί. «Εάν δεν ανανεωθεί η θητεία;» «Θα διδάξω στο πανεπιστήμιο. Δεν έχω καλύτερο από αυτό». Μέχρι την ανακοίνωση της απόφασης του Κώστα Γαβρόγλου, όμως, οι δουλειές του ΙΕΠ δε μπορούν να περιμένουν.

Μετά την ανακοίνωση των αλλαγών στην Γ’ λυκείου και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αποφασίστηκε να ενταχθεί και η Β’ λυκείου στις αλλαγές που θα γίνουν στο μάθημα της Ιστορίας. «Η πρόταση που κατέθεσε η Επιτροπή (σ.σ. για την Ιστορία) θα συμπληρωθεί με τη Β’ λυκείου», είπε και πρόσθεσε ότι σε λίγες ημέρες θα είναι έτοιμη η ολοκληρωμένη πρόταση για τις αλλαγές στην Ιστορία, από την Γ’ δημοτικού, μέχρι και τη Β’ λυκείου.

«Στη Β’ λυκείου έχουμε την ευκαιρία -χωρίς να θέλω να προδικάσω, γιατί δεν έχουμε το πρόγραμμα σπουδών- να ξαναδούμε τι έχουμε μάθει μέχρι τότε στην ιστορία με βάση θέματα που μπορεί να ξανακαταστήσουν ενδιαφέρουσα ακόμα και την αρχαιότητα», ανέφερε ο κ. Κουζέλης.

Συμπλήρωσε, μάλιστα, ότι το μάθημα θα έχει τα χαρακτηριστικά της επισκόπησης, της εμβάθυνσης και της διασταύρωσης όσων θα έχουν διδαχθεί οι μαθητές τα προηγούμενα χρόνια. «Κλείνουμε στη β’ λυκείου με μία επισκόπηση -με την καλύτερη δυνατή έννοια- και κριτική συζήτηση για αυτά που μάθαμε», είπε.

Επέμεινε στο ότι τα καινούρια προγράμματα της Ιστορίας έχουν «διδακτικά και μεθοδολογικά ενδιαφέροντα καινούρια χαρακτηριστικά» και ότι το περιεχόμενο δεν αλλάζει. Πρόσθεσε πάντως, ότι «είναι συνολική η προσπάθεια να πάμε προς το ενδιαφέρον και μακριά από την απλή αποστήθιση».

Τόνισε ότι δεν θα δούμε κάποιο μάθημα που να αλλάζει τελείως στην αντίληψή του και το σχεδιασμό του και υπογράμμισε τη σημασία της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις νέες μεθόδους διδασκαλίας. Μάλιστα, τα προγράμματα και η προετοιμασία των εκπαιδευτικών για αυτά θα γίνει παράλληλα, με δύο «δίδυμα ΕΣΠΑ», όπως τα αποκάλεσε, τα οποία ξεκινούν άμεσα, το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους.

Πάντως, σημείωσε ότι οι παρεμβάσεις στα προγράμματα σπουδών θα γίνουν «κατά προτεραιότητα» όπου «η διαφορά μεταξύ υλικού και προγραμμάτων είναι πολύ μεγάλη και όπου το υλικό είναι πεπαλαιωμένο».

Για την Γ’ λυκείου που θα ισχύσει του χρόνου, ο κ. Κουζέλης ανέφερε ότι θα γίνουν παρεμβάσεις, που θα γίνουν γνωστές φέτος, μέχρι την ‘Ανοιξη. «Έχουμε συμφωνήσει με τον υπουργό ότι προχωράμε με την ύλη που διαθέτουμε, άρα, με τα υπαρκτά τώρα υλικά και βιβλία, λίγο-πολύ προσθέτοντας, σε σπάνιες ευκαιρίες εκσυγχρονίζοντας, προσθέτοντας χωρίς να κάνουμε τα μαθήματα τα δίωρα πχ επί τρία, επειδή γίναν εξάωρα. Διότι η έμφαση θα είναι στην εμβάθυνση. Ναι μεν μπορούν να προστεθούν ενότητες -αντικείμενα που λείπουν ή δεν διδάσκονται, στα μαθηματικά ή τη φυσική για παράδειγμα- παρ’ όλα αυτά δεν θα πάμε στις 6 ώρες διευρύνοντας την ύλη αναλόγως», δήλωσε.

«Τα προγράμματα σπουδών θα τα έχουμε χοντρικά μέχρι τον Ιανουάριο και θα έχουμε μετά το υλικό πολύ σύντομα. Από την άνοιξη, ήδη, θα έχουμε τα υλικά της Γ’ λυκείου», συμπλήρωσε.

Τέλος, αναφέρθηκε στις διαφωνίες που υπάρχουν με ορισμένες επιστημονικές ενώσεις και το ΙΕΠ. «Είναι σαφές ότι υπάρχουν ιδεολογικές διαφωνίες, αλλά υπάρχουν στο θέμα της απομνημόνευσης», σχολίασε και πρόσθεσε σχετικά με τις ενστάσεις για τη μη εξέταση ορισμένων μαθημάτων: «Το θέμα είναι αν θέλουμε να ανατρέψουμε αυτή τη στάση. Γιατί είναι μια στάση που οδήγησε στην καταστροφή του λυκείου. Το ότι απαξιώνεται ένα μάθημα όταν δεν εξετάζεται, είναι ένα θέμα νοοτροπίας, για το οποίο έχουμε όλοι ευθύνη για να αλλάξει.[…] Δεν υπάρχει καμία εύκολη απάντηση. Δεν είναι δυνατόν να το ανατρέψει κανείς πλήρως. Και αν σας έλεγα τι φαντάζομαι, θα έλεγα την κοινοτοπία, ότι τα μαθήματα θα πρέπει να γίνουν ενδιαφέροντα. Με την έννοια, οι μαθητές να καταλαβαίνουν ότι τα χρειάζονται σε κάτι. Θέλει καιρό. Γιατί εκτός της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, θέλει να παρέμβει κανείς στην ελληνική οικογένεια, άρα στην ελληνική κοινωνία. Και αυτό δεν είναι καθόλου απλό».

ΑΠΕ/ΜΠΕ

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...