Στην 91η Σύνοδο Πρυτάνεων στην Κέρκυρα ο Γαβρόγλου

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστας Γαβρόγλου παραβρέθηκε στην 91η Σύνοδο Πρυτάνεων στη Κέρκυρα και στο πλαίσιο της Συνόδου είχε σειρά συναντήσεων με πρυτανικές αρχές διαφόρων Ιδρυμάτων για την επίλυση επιμέρους προβλημάτων.

Ο Υπουργός δήλωσε πως «η συγκεκριμένη Σύνοδος είναι η πρώτη όπου στον χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης υπάρχουν πια μόνον Πανεπιστήμια και ο Ενιαίος Χώρος της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι μία πραγματικότητα με τα 24 αυτά Ιδρύματα. Μετά από δύο χρόνια διαβουλεύσεων τα Πανεπιστήμια χαρακτηρίζονται από μία νέα αρχιτεκτονική: νέα Τμήματα, συνέργειες με ΤΕΙ, Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα και διετή προγράμματα σπουδών για αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων που θα παρέχουν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Το μεταρρυθμιστικό μας σχέδιο που ολοκληρώθηκε είναι λάθος να θεωρείται ότι σχετίζεται αποκλειστικά με τις συνέργειες των Πανεπιστημίων με τα ΤΕΙ. Η ουσία της μεταρρύθμισης είναι οι παραπάνω τέσσερεις άξονες. Εκφράζω, όμως, την απορία γιατί ενώ πολλά Πανεπιστήμια συζήτησαν συστηματικά τα ζητήματα που αφορούν την στρατηγική ανάπτυξής τους και με αυτόν τον τρόπο διαμορφώθηκε η νέα αρχιτεκτονική τους, ορισμένα δεν θέλησαν καν να εγκαινιάσουν μία τέτοια συζήτηση. Ας ελπίσουμε ότι τα λίγα αυτά Πανεπιστήμια να το κάνουν άμεσα».

Στη Σύνοδο συζητήθηκε ο αλγόριθμος για την κατανομή των 500 νέων θέσεων καθηγητών και φάνηκε ότι η Σύνοδος δεν μπόρεσε να συμφωνήσει στην κατανομή των θέσεων στα 24 Πανεπιστήμια ανάλογα με τις ανάγκες τους, ιδιαίτερα μετά την πρόσφατη νομοθέτηση της δυνατότητας επαναπροκήρυξης των κενούμενων μετά από συνταξιοδότηση θέσεων ΔΕΠ, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια. Το Υπουργείο, λαμβάνοντας υπόψη και τη συζήτηση που έγινε στη Σύνοδο, θα προχωρήσει στην κατανομή των νέων θέσεων όπως και των θέσεων για «συμβασιούχους 407».

Ο Υπουργός ζήτησε η Σύνοδος να οργανώσει συζητήσεις ανάμεσα σε μέλη Τμημάτων ανά γνωστικό πεδίο για να διαμορφωθεί μία εισήγηση ως προς το προφίλ του πρωτοετούς φοιτητή, ως προς τις απαραίτητες γνώσεις που πρέπει να έχει ένας μαθητής όταν εισάγεται στα Πανεπιστήμια. Για παράδειγμα, χημικοί, μαθηματικοί, φυσικοί, ιστορικοί και επιστήμονες όλων των Πανεπιστημίων μας να συζητήσουν για αυτά τα θέματα, ώστε τα προγράμματα της Γ’ Λυκείου να μπορούν να προσαρμοστούν και σε αυτές τις κατευθύνσεις. Συζητήθηκε επίσης η έκτακτη χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων, τα προβλήματα που προκύπτουν με τις μετεγγραφές και στοιχεία από το πενταετές σχέδιο που επεξεργάζεται το Υπουργείο για τη φοιτητική μέριμνα.

aftodioikisi

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...