ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση υποβαθμίζει το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης

«Ανυπόστατα» χαρακτηρίζει το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ τα επιχειρήματα με τα οποία απάντησε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως στην ανακοίνωση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την αναστολή των διετών Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των ΑΕΙ.

Αναφέρει ειδικότερα ότι οι ενέργειες της ηγεσίας του υπουργείου «έχουν ως στόχο την υποβάθμιση του δημόσιου χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος και την κατάργηση σημαντικών θεσμικών μεταρρυθμίσεων που νομοθετήθηκαν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ». Σε αυτό το πλαίσιο, υποστηρίζει, «εντάσσεται η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, η αναστολή των διετών Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των ΑΕΙ για αποφοίτους ΕΠΑΛ, η κατάργηση της δυνατότητας ελεύθερης πρόσβασης σε Τμήματα των Πανεπιστημίων και η μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ, η επαναφορά της “βάσης του 10”, η εισαγωγή εξετάσεων σε όλες τις τάξεις του λυκείου και η κατάργηση των νέων υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης».

Καταλογίζει στην ηγεσία του υπουργείου ότι «αποφεύγει να μιλήσει επί της ουσίας» για την «αιφνιδιαστική και αδικαιολόγητη αναστολή των διετών Προγραμμάτων στα ΑΕΙ». «Με τον τρόπο αυτό αγνοεί και ακυρώνει τις αποφάσεις 11 Συγκλήτων, υπονομεύοντας το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων. Παράλληλα, στερεί σημαντικούς πόρους και ανθρώπινο δυναμικό, ενώ αφαιρεί τη δυνατότητα από τουλάχιστον 1.500 αποφοίτους των ΕΠΑΛ να φοιτήσουν δωρεάν σε σύγχρονες ειδικότητες και γνωστικά αντικείμενα σπουδών, ανατρέποντας τον προγραμματισμό και τις φιλοδοξίες τους», σημειώνει το Τμήμα του ΣΥΡΙΖΑ.

Αναφέρει μεταξύ άλλων ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση «σε συνθήκες διάλυσης» και πως όμως «κατέστρωσε και υλοποίησε εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό για την επαγγελματική εκπαίδευση & κατάρτιση, βελτίωσε τη δομή του ΕΠΑΛ και θεσμοθέτησε την πρόσβαση των αποφοίτων στα πανεπιστήμια. Παράλληλα, η χρηματοδότηση αυξήθηκε για υποδομές και δράσεις, υλοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το “Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας”, προσλήφθηκαν ψυχολόγοι και θεσμοθετήθηκε η ενισχυτική διδασκαλία». Προσθέτει ότι τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΕΠΑΛ του 2006 και του 2013 εκδόθηκαν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2016.

Σχετικά με τον ισχυρισμό ότι «οι απόφοιτοι των Δημοσίων ΙΕΚ έχουν, με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ, στερηθεί του δικαιώματός τους να συμμετάσχουν σε εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ», αναφέρει ότι «η πραγματικότητα είναι εντελώς αντίστροφη» και ότι από το 2017 οι εξετάσεις διεξάγονται ομαλά από τον ΕΟΠΠΕΠ.

Όσον αφορά στα δημόσια ΙΕΚ, αναφέρει ότι οι εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας για τους εκπαιδευτές ενηλίκων πραγματοποιούνται κανονικά τα τελευταία χρόνια και ότι «προκειμένου να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες των ΔΙΕΚ, διαχρονικά, δίνεται η δυνατότητα της απασχόλησης μη-πιστοποιημένων εκπαιδευτικών».

Τέλος, ως προς την πρόταση ότι «οι εκπαιδευτές των ΔΙΕΚ είναι απλήρωτοι για έναν ολόκληρο χρόνο», απαντά ότι δεν αφορά όλους τους εκπαιδευτές των Δημόσιων ΙΕΚ αλλά μόνο τους μη-πιστοποιημένους εκπαιδευτικούς ενηλίκων, λόγω γραφειοκρατικών δυσλειτουργιών και εμποδίων που οδηγούν στην καθυστερημένη καταβολή των χρημάτων.

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...