«Τα μεγάλα σφάλματα των δημοσκοπήσεων»

Τα μεγάλα σφάλματα των δημοσκόπων υπενθυμίζουν κυβερνητικά στελέχη με αφορμή την τελευταία έρευνα που δείχνει να προηγείται η ΝΔ με σημαντική διαφορά.

«Στις τελευταίες εκλογές, στις 20 Σεπτεμβρίου 2015, ο ΣΥΡΙΖΑ νίκησε με άνετη διαφορά 7,5 ποσοστιαίων μονάδων.  Αξίζει να θυμηθούμε τι έλεγαν οι σχετικές δημοσκοπήσεις και, μάλιστα, αυτές της τελευταίας στιγμής, οι οποίες κρίνονται ως προς την εγκυρότητά τους με βάση το τελικό αποτέλεσμα» λένε κυβερνητικά στελέχη.
11 Σεπτεμβρίου 2015:Δημοσκόπηση GPO (Θεοδωρικάκος/ MEGA)
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,2%.
Σφάλμα: 7,3%
(Ο σημερινός σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη, το βράδυ των εκλογών, εξηγούσε στο MEGA ότι «ο κόσμος, για άλλη μια φορά, αποφάσισε τι θα ψηφίσει μπροστά στην κάλπη»)
15 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση METRON ANALYSIS
Εκτίμηση: Ισοψηφία
Σφάλμα: 7,5%
15 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση RASS
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΝΔ κατά 0,5%
Σφάλμα: 8%
16 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας (Μαρατζίδης/ ΣΚΑΙ)
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΝΔ κατά 0,5%
Σφάλμα: 8%.
18 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση RASS
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,8%
Σφάλμα 6,7%
18 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση MARC
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,8%
Σφάλμα 6,7%
Β. Σε ότι αφορά τις εκτιμήσεις δημοσκοπήσεων στο δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015, (νίκη του “OXI” με διαφορά 22.6 ποσοστιαίες μονάδες) οι προβλέψεις ήταν οι εξής:
1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση MRB:
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,4%
Σφάλμα 23%
1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση GPO:
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,4%
Σφάλμα 23%
1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση ALCO (protothema.gr):
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,6%
Σφάλμα 23,2%
1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση Public Issue:
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «OXI» κατά 0,5%
Σφάλμα 22,1%
1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση ALCO (Έθνος):
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 1,3%
Σφάλμα 23,9%
«Τα παραπάνω αδιαμφισβήτητα δεδομένα δεν είναι δυνατόν να παρακάμπτονται σε μια συζήτηση για το πώς πρέπει να γίνεται η ανάγνωση των δημοσκοπήσεων. Πολύ περισσότερο, όταν οι δημοσκοπήσεις, έγκυρες ή μη, με επιστημονικό ή λιγότερο επιστημονικό τρόπο διαμόρφωσης ερωτημάτων και επεξεργασίας δεδομένων, χρησιμοποιούνται ως επιχείρημα, στην διαμόρφωση του πολιτικού κλίματος.» αναφέρουν από το Μέγαρο Μαξίμου.

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...