Θ. Φωτίου: Με τον ΟΠΕΚΑ σε ένα λεπτό ο πολίτης θα ξέρει ποια επιδόματα δικαιούται

«Το νέο εθνικό σύστημα κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης είναι όλο ψηφιακό, για να καταργήσει την ταλαιπωρία, τη γραφειοκρατία, την κομματική «προστασία», τις πελατειακές σχέσεις. Σε κάθε βήμα του διασταυρώνει έξι βάσεις δεδομένων του κράτους, ώστε σε ένα λεπτό ο πολίτης να μπορεί να ξέρει τα δικαιώματά του, ακριβώς ποια είναι τα επιδόματα που δικαιούται, ποιες είναι υπηρεσίες που δικαιούται, ποια είναι τα προγράμματα που «τρέχουν» στην περιοχή του», είπε η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θ. Φωτίου, σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής μιλώντας επί του νομοσχεδίου «Μετεξέλιξη του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων σε Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ο.Π.Ε.Κ.Α.) και λοιπές διατάξεις».
Οπως τόνισε, «η ίδρυση του ΟΠΕΚΑ είναι ιστορική, είναι τομή για τη δημιουργία του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης. Όλοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι στην Ελλάδα ποτέ δεν υπήρξε Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ούτε βέβαια υπήρξε κανένα δίχτυ ασφαλείας για την ακραία φτώχεια. Αυτά τα περί «είχαν σχεδιάσει», τα «είχαν κάνει πιλοτικά» δεν ισχύουν. Ο ελληνικός λαός ξέρει ότι το 2017 έγινε το ΚΕΑ. Το 2017, 600.020 άνθρωποι έπαιρναν κάθε μήνα τουλάχιστον 65 εκατομμύρια. Όλα τα άλλα είναι για τη φιλολογία».

Και συνέχισε: «Τι υπήρχε πιο μπροστά; Υπήρχαν χιλιάδες ιδρύματα, ΜΚΟ -τις οποίες τώρα ανακάλυψε η Νέα Δημοκρατία και είμαι κατάπληκτη σήμερα- νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, φιλανθρωπικά σωματεία. Το κράτος της Φρειδερίκης, ισχυρό. Αυτό είχε αναλάβει το ένα κομμάτι της κοινωνικής προστασίας. Όλοι αυτοί ήταν χωρίς πιστοποίηση. Ελάχιστοι εξ’ αυτών είχαν πιστοποίηση όταν εμείς παραλάβαμε. Δεν υπήρχαν κοινές αρχές λειτουργίας».

Για τα κέντρα κοινωνικής προστασίας είπε ότι «ψηφίσαμε νόμο που υποχρέωσε όλα τα ιδρύματα του κράτους, επί ποινή άρσης της λειτουργίας τους -πολύ σκληρό πράγμα- να εγγραφούν υποχρεωτικά μέχρι τον περασμένο Νοέμβριο σε ηλεκτρονικό μητρώο, το οποίο αναγκαστικά έπρεπε να αναφέρει τα πάντα για το κάθε ίδρυμα, ωφελούμενους, πότε μπήκαν, πότε βγήκαν, ποιοι είναι οι φιλάνθρωποι που βοηθούν, οι εθελοντές, ποιοι είναι οι κανονικοί εργαζόμενοι, ποια είναι η περιουσία του ιδρύματος».

Για τα επιδόματα είπε ότι «τουλάχιστον εκατόν πενήντα επιδόματα –ων ουκ έστιν αριθμός- εδίδοντο από όλες τις αρχές», ενώ για το χαρτοφυλάκιο της πρόνοιας τόνισε: «Πενήντα τέσσερις εξαντλημένοι υπάλληλοι πάλευαν με το τέρας της γραφειοκρατίας χωρίς μηχανισμούς ελέγχου. Έπρεπε, δηλαδή -και εδώ όλοι το ξέρετε- να έχεις μπάρμπα στην Κορώνη για να μάθεις αν θα πάρεις ένα επίδομα. Γι’ αυτό το παλαιό καθεστώς συντηρούσε αυτό το σύστημα λυσσαλέα, διότι πρόσφερε την πιο μεγάλη «δεξαμενή» πολιτικής πελατείας και πολιτικής εξάρτησης που υπήρχε στο ελληνικό κράτος».
«Όσο για τα χρήματα που διατίθεντο; Ήταν 2,2% του ΑΕΠ, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη ήταν διπλάσιος, 4,1% του ΑΕΠ. Να το σημειώσουμε: Από όλα τα ευρωπαϊκά κράτη ήμασταν τελευταίοι στις δαπάνες για την κοινωνική προστασία. Γιατί; Διότι η νεοφιλελεύθερη άποψη -την ακούσαμε και σήμερα εδώ- δεν επενδύει στην πρόνοια. Την πρόνοια τη θεωρεί «μαύρη τρύπα». «Εκεί ρίχνεις τα λεφτά και τα αφαιρείς από την ανάπτυξη», κατά το δικό τους μοντέλο. Άρα, όταν έχουμε ανάπτυξη, δίνουμε και μερικά «ψίχουλα» στην πρόνοια», συνέχισε.

Και κατέληξε: «Φτιάξαμε το Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ψηφιακό, με δύο πυλώνες. Τον πρώτο τον καταψήφισε η Νέα Δημοκρατία το 2016. Ήξερε, είχε καταλάβει ότι αυτός της απέκοβε τον «ομφάλιο λώρο» της πελατείας της. Ήταν τα διακόσια σαράντα Κέντρα Κοινότητας στους δήμους, το ενιαίο σύστημα γεωπληροφορικής, οι επτακόσιοι νέοι υπάλληλοι με ΑΣΕΠ.
Πηγαίνει, λοιπόν, ο Έλληνας πολίτης στο Κέντρο Κοινότητας με το ΑΦΜ του ή τον ΑΜΚΑ του και ρωτά: «Τι επιδόματα μπορώ να πάρω; Τι υπηρεσίες δικαιούμαι; Σε ποια προγράμματα ανεργίας μπορώ να μπω»; Οι υπάλληλοι απαντούν αμέσως για τα επιδόματα που μπορεί να πάρει, γιατί μπροστά στον υπάλληλο έρχεται όλη η κατάσταση του πολίτη.
Αυτό το σύστημα δεσμευόμαστε ως Κυβέρνηση να το δώσουμε σε όλους τους δήμους μέσα στον επόμενο μήνα και πέραν των διακοσίων σαράντα. Μόλις όμως γίνει αυτή η αίτηση κι αφού ο πολίτης καταλάβει τη διαδικασία, γιατί εκείνη την ώρα ο υπάλληλος τον βοηθάει να κάνει την αίτηση, μπορεί να την κάνει κι από το σπίτι του. Μετά η αίτηση μεταβιβάζεται αυτομάτως στον ΟΠΕΚΑ. Να, λοιπόν, ο ΟΠΕΚΑ με δικό του γεωπληροφοριακό σύστημα, συνδεδεμένο αμέσως με τον μηχανισμό.
Ο ΟΠΕΚΑ έχει, σύμφωνα με τον νόμο, κριτήρια στο πληροφοριακό του σύστημα και κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες ψηφιακά για να αποδώσει το επίδομα στον πολίτη. Και τον ενημερώνει πότε θα το πάρει και από πού. Δηλαδή σε ποιο λογαριασμό απ’ αυτούς που έχει δηλώσει θα το πάρει».

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...