Θεσσαλονίκη: Χαμηλό ποσοστό στην υπηρεσία τηλεϊατρικής

Ένα μόλις περιστατικό από τα δεκαπέντε που κλήθηκε να αντιμετωπίσει στο πλαίσιο της υπηρεσίας τηλεϊατρικής, που έθεσαν σε λειτουργία η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, παρέπεμψε για κλινική εξέταση σε νοσοκομείο η παθολόγος- υπερτασιολόγος Μαρία Ποικιλίδου. Το χαμηλό ποσοστό των περιστατικών που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης επιβεβαιώνει και ο πνευμονολόγος- φυματιολόγος Δημήτρης Κρητικός, ο οποίος μπορεί να συμμετέχει εδώ και λίγες μόνο μέρες στην ίδια υπηρεσία, ωστόσο διευκρινίζει ότι από τις τηλεφωνικές κλήσεις που δέχεται ως γιατρός, ένα ποσοστό της τάξης του 2% προωθείται προς τον ΕΟΔΥ και το νοσοκομείο. Από την πλευρά της, η γενική- οικογενειακή γιατρός Σίλβα Γαβριηλίδου, που επίσης συμμετέχει στην υπηρεσία τηλεϊατρικής, επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι δεν έχει -μέχρι στιγμής- παραπέμψει κάποιο περιστατικό στον ΕΟΔΥ.

   Ποια περιστατικά παραπέμπονται

Σε ό,τι αφορά τα περιστατικά που παραπέμπονται στον ΕΟΔΥ ή το νοσοκομείο, ο κ. Κρητικός και η κ. Γαβριηλίδου αναφέρουν την ύπαρξη συμπτωμάτων όπως ο βήχας που δεν σταματάει, ο πυρετός που δεν πέφτει και το αίσθημα δύσπνοιας και πνιγμού που νιώθει κάποιος, όταν νιώθει ότι δεν του φτάνει το οξυγόνο.

«Πολλοί από αυτούς που μας καλούν περνάνε αυτές τις ιώσεις, χωρίς να μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι είναι κορονοϊός. Τους συμβουλεύουμε να μείνουν στο σπίτι, με την αγωγή που τους δίνουμε, περισσότερη ανάπαυση και παρακεταμόλη, ώστε η ίωση να περάσει από μόνη της, όπως όλες οι ιώσεις», σχολιάζει ο κ. Κρητικός.

Σύμφωνα με τους γιατρούς που συμμετέχουν στην υπηρεσία τηλεϊατρικής και με τους οποίους επικοινώνησε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πολλές είναι οι περιπτώσεις των ανθρώπων που συνδέουν το παραμικρό σύμπτωμα που έχουν με ενδεχόμενη λοίμωξη από κορονοϊό. «Τα περισσότερα περιστατικά είναι άτομα που φοβούνται υπερβολικά για την υγεία τους και έχουν επηρεαστεί από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα του φόβου, ενώ δεν έχουν τις άμυνες να αντισταθούν ψυχολογικά. Αυτός είναι και ο λόγος που στη συγκεκριμένη στιγμή χρειάζονται περισσότερο τη δική μας συμβουλή, γνώμη και άποψη ώστε να καταφέρουμε να τους καθησυχάσουμε» σχολιάζει η κ. Ποικιλίδου.

«Ο κόσμος φοβάται διότι ενημερώνεται για το θέμα από τα μέσα σχετικά με το τι γίνεται στις γειτονικές χώρες και οπωσδήποτε ο κάθε ένας που έχει το παραμικρό σύμπτωμα παίρνει τηλέφωνο. Έτσι, έχουμε μια “εισβολή” από τηλεφωνικές κλήσεις, που ξεπερνούν τις εκατό την ημέρα» τονίζει από την πλευρά του ο κ. Κρητικός.

   Ασυνήθιστες ερωτήσεις

Δεν λείπουν, άλλωστε, και εκείνοι που διατυπώνουν ασυνήθιστα ερωτήματα, για συμπτώματα που δεν σχετίζονται καθόλου με τον κορονοϊό. «Έχω 36 και 9, μήπως έχω κορονοϊό;» ήταν ένα από αυτά τα ερωτήματα που κλήθηκε να απαντήσει η κ. Ποικιλίδου. Η ίδια σημειώνει επίσης ότι πολλές κοπέλες στο μέσο του κύκλου τους διαπιστώνουν ότι έχουν δέκατα και τώρα το ανακαλύπτουν γιατί θερμομετρούνται συνέχεια. Υπάρχουν και άτομα ηλικίας κάτω των 30 ετών που διαμαρτύρονται για πόνο στο στήθος, χωρίς άλλο σύμπτωμα και γι’ αυτό τον λόγο δέχονται και άλλες ερωτήσεις από τον γιατρό ώστε να διαπιστωθεί αν πρόκειται για ψυχοσωματικά συμπτώματα ή όχι. Στην περίπτωση αυτή, η γιατρός διευκρινίζει ότι ανησυχητικό σύμπτωμα θεωρείται ένας οξύς πόνος στο στήθος με πυρετό και συμπτώματα του αναπνευστικού συστήματος. Και ο κ. Κρητικός επισημαίνει ότι έχει δεχτεί τηλεφωνήματα στα οποία τον ρωτούν αν ένας πονοκέφαλος, ένας πόνος στην κοιλιά ή στη μέση, μια δύσπνοια λόγω άγχους μπορεί να σχετίζονται με τον κορονοϊό.

   Το σύστημα τηλεϊατρικής της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας δέχεται κλήσεις από όλη την Ελλάδα

Στο μεταξύ, το σύστημα τηλεϊατρικής που λειτουργεί με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, δέχεται κλήσεις από όλη την Ελλάδα. Η κ. Ποικιλίδου που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη έχει ήδη δεχτεί κλήσεις από τη Χαλκιδική, την Αθήνα και τη Ρόδο καθώς, όπως λέει, σε αυτή την περίπτωση η απόσταση εκμηδενίζεται. Από την άλλη πλευρά, τις υπηρεσίες του στο σύστημα προσφέρει ο κ. Κρητικός, ο οποίος βρίσκεται στη Ρόδο και εκτός από γιατρός είναι επίσης πρώην δήμαρχος Καμείρου και επικεφαλής της παράταξης «Ρόδος αξιών». Και η κ. Γαβριηλίδου δέχεται κλήσεις από διαφορετικές περιοχές της χώρας. «Διαχειρίστηκα, για παράδειγμα, μια μητρορραγία. Με κάλεσε μια γυναίκα από την Πάτμο που δεν είχε τη δυνατότητα να πάει στη Λέρο γιατί είχε ένα μικρό παιδάκι και δεν μπορούσε να μετακινηθεί. Την παρακολουθούσα διαρκώς κάθε μισή ώρα και ζητούσα διευκρινίσεις για να καταλάβω το βαθμό επικινδυνότητας της κατάστασης. Τελικά, το περιστατικό εξελίχθηκε ομαλά», σημειώνει. Δεν παραλείπει, μάλιστα, να αναφέρει ότι λόγω της ιδιότητάς της ως γενικής- οικογενειακής γιατρού, την καλούν ασθενείς με προβλήματα άλλα, πέραν αυτών που σχετίζονται με τον κορονοϊό. «Με καλούν ακόμη και δερματολογικοί ασθενείς», σημειώνει χαρακτηριστικά.

   Η χρησιμότητα της υπηρεσίας τηλεϊατρικής

Οι γιατροί που συμμετέχουν στην υπηρεσία της τηλεϊατρικής, τη χαρακτηρίζουν πολύ χρήσιμη καθώς επισημαίνουν ότι ο κόσμος αντιδρά με ευγνωμοσύνη στις υπηρεσίες που προσφέρουν, ενώ εκτιμάει πολύ το γεγονός ότι βλέπει τον ή την γιατρό στην οθόνη και αισθάνεται καλύτερα. Παράλληλα κάνουν λόγο για μια πράξη εθελοντισμού, η οποία βοηθά τον καθένα να νιώθει ότι έχει πρόσβαση στον γιατρό ανά πάσα στιγμή. Υπογραμμίζουν, άλλωστε, ότι με τη διαδικασία αυτή, οι γιατροί της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας λειτουργούν ως το φίλτρο προς τα νοσοκομεία, συμβάλλοντας στη μείωση της εξάπλωσης του κορονοϊού και τη διαχείριση των περιστατικών που έχουν πραγματικά ανάγκη.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Νικόλαος Νίτσας, επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η υπηρεσία λειτουργεί κανονικά, ωστόσο διευκρινίζει ότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία που θα λειτουργήσει για δύο μήνες, λόγω της κρίσης του κορονοϊού, και σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά την άμεση επαφή γιατρού και ασθενή.

Υπενθυμίζεται ότι όσοι επιθυμούν να έχουν έναν πρώτο εξ αποστάσεως έλεγχο από γιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων για πιθανά συμπτώματα κορονοϊού, προβληματισμούς ή απορίες, μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση https://drbutton.gr/kentriki-makedonia από ηλεκτρονικό υπολογιστή, κινητό τηλέφωνο ή τάμπλετ. Εκεί εγγράφονται δωρεάν ως ασθενείς, επιλέγουν κάποιο γιατρό από τους γιατρούς που είναι διαθέσιμοι και προχωρούν σε επικοινωνία μαζί τους. Την πλατφόρμα διαθέτει δωρεάν η εταιρεία Dr.Button.

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...