Θεσσαλονίκη: Πάνω στο πεζοδρόμιο είναι καλύτερο… το πάρκινγκ! (φωτογραφίες)

Τη στιγμή που σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές πόλεις το αίτημα των πολιτών για τη δημιουργία νέων χώρων για τους πεζούς και τους ποδηλάτες γίνεται όλο και πιο έντονο, στην Ελλάδα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.

Φωτογραφίες: Κωνσταντίνα Χαϊνά

Μια βόλτα στο κέντρο, και όχι μόνο, της Θεσσαλονίκης είναι αρκετή για να καταλάβει και να δει κανείς την ασυνειδησία και την ανευθυνότητα των οδηγών, αφού πλέον παρατηρούνται καθημερινά φαινόμενα παραβατικότητας του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Περισσότερο συχνό φαινόμενο, αποτελούν τα αυτοσχέδια πάρκινγκ!

Πολλοί πολίτες σταθμεύουν τα αυτοκίνητα και τις μηχανές τους πάνω στα πεζοδρόμια αλλά και σε θέσεις ΑμεΑ με αποτέλεσμα να δημιουργούν πρόβλημα στους πεζούς.

Δείτε τις φωτογραφίες του dailythess από το κέντρο της πόλης:

Παρκαρισμένα οχήματα καλύπτουν τον χώρο στάθμευσης ΑμεΑ δείχνοντας έλλειψη σεβασμού προς αυτά. Μηχανάκια παρκαρισμένα σχεδόν σε ολόκληρη την μεριά του πεζοδρομίου στην οδό Αγίας Σοφίας.

 Σταθμευμένα μηχανάκια πάνω στο πεζοδρόμιο, καλύπτουν την μισή μεριά του, δημιουργώντας πρόβλημα στους πεζούς.

 Αυτοκίνητα διπλοπαρκάρουν με αποτέλεσμα να κλείνουν οι δρόμοι, προκαλώντας πρόβλημα στην κυκλοφορία.

 Αυτοκίνητο παρκαρισμένο πάνω στην πλατεία Αριστοτέλους.

 Αυτοκίνητο κατεβαίνει την πλατεία Ναυαρίνου ανάμεσα στους πεζούς.

Ο ποδηλατόδρομος στην οδό Παπάφη αλλά και σε ολόκληρη την πόλη

Την ίδια στιγμή που τα οχήματα κατέλαβαν ότι ελεύθερο χώρο υπήρχε φέροντας σοβαρές αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα ζωής, οι κάτοικοι στην οδό Παπάφη έχουν επιχειρήματα ενάντια στην δημιουργία ποδηλατόδρομου.

Παρακάτω είναι τα επιχειρήματα τους που καταρρίπτονται:

1) Υποστηρίζουν “Απώλεια 100 θέσεων στάθμευσης”

Καταρρίπτεται: Οι θέσεις στάθμευσης που “χάνονται” είναι ούτως η άλλως παράνομες μιας που στην οδό Παπάφη και στις δύο πλευρές απαγορεύεται η στάθμευση.

Όπως και να έχει όμως η Θεσσαλονίκη αποτελεί ένα ατελείωτο χαοτικό πάρκινγκ αυτοκινήτων, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της, ακόμη και εκεί που δεν προβλέπεται, είτε σε δρόμους, είστε σε πεζοδρόμια, πεζόδρομους, πάρκα και πλατείες. Αντίθετα οι υποδομές για το ποδήλατα είναι σχεδόν ανύπαρκτες.

2) Υποστηρίζουν “ Όχι στη βάναυση επίθεση στις ζωές μας”

Καταρρίπτεται: Τα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν, ηχο-ρυπαίνουν,  ενισχύουν την καθιστική ζωή, την κλιματική αλλαγή και επιβαρύνουν την δημόσια υγεία και το σύστημα υγείας, ενώ το καύσιμο τους αιτία πολέμων και περιβαλλοντικής υποβάθμισης.

Τα αυτοκίνητα λοιπόν είναι η βάναυση επίθεση στην ζωή και όχι οι ποδηλατόδρομοι που προωθούν το ποδήλατο, το απόλυτα οικολογικό μέσο βιώσιμης κινητικότητας.

3) Υποστηρίζουν “Όχι σε αυτούς που αποφασίζουν για εμάς χωρίς εμάς”

Καταρρίπτεται: Η Δ’ Κοινότητα πριν 2 χρόνια ξεκίνησε την ενημέρωση κατοίκων και επαγγελματιών στην περιοχή της Τούμπας, και διοργάνωσε και σχετική ποδηλατοδρομία.

Ο σχεδιασμός ενός Δήμου θα πρέπει να είναι με το σκεπτικό της αναβάθμιση της ζωής συνολικά των πολιτών και όχι του ιδιωτικού προσωπικού και ευκαιριακού συμφέροντος του οποίου αυτή η κίνηση προωθεί.