Θεσσαλονίκη: Συγκρότηση ομάδας εργασίας για την «απελευθέρωση» των λεωφορειολωρίδων

Σύσκεψη εργασίας με θέμα τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν άμεσα ώστε να απελευθερωθούν οι οδεύσεις των λεωφορειακών γραμμών και να βελτιωθεί η αξιοπιστία και η συχνότητα των δρομολογίων και συνεπακόλουθα η καθημερινότητα των πολιτών, πραγματοποιήθηκε σήμερα με πρωτοβουλία του ΟΣΕΘ Α.Ε.

Καλωσορίζοντας τους αιρετούς του Πολεοδομικού Συγκροτήματος, τον διευθυντή της τροχαίας και τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ, ο πρόεδρος του Οργανισμού Κώστας Αμπατζάς τόνισε πως το ενδιαφέρον του ΟΣΕΘ για την εξεύρεση συγκεκριμένων, στοχευμένων και άμεσων δράσεων είναι απόλυτα ειλικρινές, ενώ όπως είπε η πρόταση του ΟΣΕΘ είναι να εντοπιστούν τα προβληματικά σημεία και να μπορέσουν να αντιμετωπιστούν δραστικά και αποτελεσματικά.

«Πρέπει να πάρουμε γενναίες αποφάσεις όπως πήρε και ο δήμος Θεσσαλονίκης αναλαμβάνοντας την πρωτοβουλία για την τοποθέτηση των οριοδεικτών (πασαλάκια), οι οποίοι έχουν θετική επίδραση στο κυκλοφοριακό και στη ζωή της πόλης. Μπορεί κάποιοι να δυσαρεστηθούν, όμως πολύ περισσότεροι θα ευαρεστηθούν» τόνισε ο κ. Αμπατζάς, θέτοντας το ερώτημα «αν θα είμαστε μια πόλη που τηρεί την τάξη και τη νομιμότητα ή θα είμαστε αυτοί που η προσωπική τους διευκόλυνση υπερτερεί του γενικού καλού;».

Στον δραστικό ρόλο που αναλαμβάνει ο ΟΣΕΘ για στοχευμένες παρεμβάσεις, αναφέρθηκε και ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιάννης Τσιωνάς. «Θέλουμε αποτελέσματα για την πόλη, τα οποία περνούν από την απελευθέρωση των οδεύσεων» τόνισε ο κ. Τσιωνάς, επισημαίνοντας πως το μεγάλο πρόβλημα είναι αυτό της παράνομης στάθμευσης. Σύμφωνα με τον κ. Τσιωνά η αντιμετώπιση απαιτεί το τρίπτυχο αστυνόμευση, τοποθέτηση οριοδεικτών, διαμορφώσεις, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ αναφέρθηκε και στα θετικά αποτελέσματα του μέτρου όπως εφαρμόστηκε στην Λ. Στρατού, στην οποία ο χρόνος διέλευσης των λεωφορείων βελτιώθηκε κατά 10-15%.

Κοινό μέτωπο Πολιτείας και Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Στη σύσκεψη συμμετείχαν δήμαρχοι και εκπρόσωποι των περισσότερων δήμων του πολεοδομικού συγκροτήματος, εκπρόσωπος της περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας καθώς και ο διευθυντής της τροχαίας Θεσσαλονίκης. Όλοι τους στάθηκαν ιδιαίτερα στα «πασαλάκια» που έχει τοποθετήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης, δίνοντας ο ένας μετά τον άλλο τα εύσημα στον παρόντα αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων Θανάση Παππά και τονίζοντας πως το μέτρο που έλαβε είχε μόνο θετικά αποτελέσματα και θετική αποδοχή από την κοινωνία. «Αν δεν ήταν σωστή η παρέμβασή μας και αν είχε αντιδράσεις σφοδρές θα τα είχαμε βγάλει το ίδιο βράδυ. Όμως τα πασαλάκια έχουν 80-90% αποδοχή από τον κόσμο και μόνο αυτοί που επιθυμούσαν προσωπικές στάσεις στάθμευσης στη Λ. Στρατού θέλουν την κατάργησή τους», τόνισε ο ίδιος ο κ. Παππάς.

ΟΣΕΘ, δήμαρχοι, περιφέρεια, τροχαία και ΟΑΣΘ, εκτός από το θέμα των οριοδεικτών, αλλά και της αστυνόμευσης συμφώνησαν και στην απαίτηση να μπει αυστηρό ωράριο στις φορτοεκφορτώσεις, αλλά και να λυθούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα που αφορούν τις πιάτσες των ταξί.

Έτσι, συμφωνήθηκε να δημιουργηθεί ομάδα εργασίας απαρτιζόμενη από μέλη που θα ορίσουν όλοι οι παραπάνω φορείς και οι οποία, όπως τόνισε ο κ. Τσιωνάς θα εντοπίσει άμεσα το είδος, τον αριθμό και τη θέση των προβληματικών σημείων που οδηγούν ακόμη και σε πολύωρους εγκλωβισμούς λεωφορείων και θα προτείνουν τρόπους παρέμβασης που θα είναι εύκολοι, οικονομικοί, διατηρήσιμοι και ικανοί να αστυνομευτούν.

Κλείνοντας τη σύσκεψη, ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ επεσήμανε πως όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς που κλήθηκαν στη σύσκεψη αναγνωρίζουν την προτεραιότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς έναντι όλων των άλλων μέσων, πως υπάρχουν ζητήματα που αφορούν ολόκληρο το πολεοδομικό εξίσου (φορτοεκφόρτωση, πιάτσες, κάμερες, νομική κάλυψη των εμπλεκομένων στις αλλαγές-παρεμβάσεις) και είναι ώρα κάθε φορέας σε ό,τι τον αφορά να «τρέξει» τα θέματα για λύση.