To Search Engine Optimization (από τα αρχικά του SEO) μεταφράζεται σε βελτιστοποίηση ιστοσελίδας για προώθηση στις μηχανές αναζήτησης.

Το SEO αφορά όλες εκείνες τις κινήσεις που θα οδηγήσουν στη βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας με στόχο την εμφάνισή της όσο το δυνατόν υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης (π.χ. Google, Yahoo, Bing, Αsk). Βέβαια, πάνω από 90% των αναζητήσεων γίνεται στην Google οπότε συνήθως όταν μιλάμε για SEO αναφερόμαστε στα οργανικά (δωρεάν) αποτελέσματα της Google.

Ταυτόχρονα, με βάση και τη λογική της Google (το να προσφέρει πάντα την πιο σωστή απάντηση σε κάθε ερώτημα), η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι ελκυστική στους χρήστες, κάτι που αυτομάτως θα βοηθήσει και στο στόχο σας για υψηλότερα οργανικά αποτελέσματα.

Πιο ειδικά, το SEO αναφέρεται σε ενέργειες που απαιτούνται να γίνουν σε ένα site αλλά και έξω από αυτό ώστε το περιεχόμενο του να προωθηθεί υψηλά στην κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης για κάποιες λέξεις-κλειδιά που εκπροσωπούν το περιεχόμενό του, αυξάνοντας την επισκεψιμότητα στο site. Κύριος στόχος του επιτυχημένου SEO είναι η πρώτη θέση και στη χειρότερη περίπτωση μία από τις 10 πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών αναζητά την πληροφορία μόνο στα δέκα πρώτα αποτελέσματα.

Εδώ ας αναφέρουμε ένα παράδειγμα. Στη φράση κλειδί ‘’κατασκευή ιστοσελίδων’’ εμφανίζονται περίπου 23.700.000 αποτελέσματα που παρουσιάζονται 10 ανά σελίδα ταξινομημένα βάσει αλγορίθμων που προσφέρουν στο χρήστη τις πιο σχετικές ιστοσελίδες βάσει της αναζήτησης του. Επομένως, μία εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων θα πρέπει να στοχεύει την πρώτη σελίδα και τις υψηλότερες θέσεις σε αυτήν ακολουθώντας ένα επιτυχημένο SEO ώστε να αυξηθεί η επισκεψιμότητά της από τους χρήστες. (α, η δική μας ιστοσελίδα, εμφανίζεται ήδη στα πρώτα 10 αποτελέσματα στη βασική λέξη κλειδί μας δηλαδή “κατασκευή ιστοσελίδων” ή “κατασκευη ιστοσελιδων”).

Γιατί είναι τόσο σημαντικό το SEO?

Καταρχήν γιατί ένα επιτυχημένο SEO αυξάνει, φυσιολογικά, πολύ την οργανική επισκεψιμότητα του site σας. Επιπλέον, ένα σημαντικό ποσοστό πιο εξοικειωμένων χρηστών αποφεύγουν τις διαφημίσεις και επιλέγουν να περιηγηθούν μόνο στις ιστοσελίδες που εμφανίζονται στα οργανικά αποτελέσματα της Google.

Στα οργανικά αποτελέσματα, ο χρήστης βρίσκει μόνος του την ιστοσελίδα σας μέσω των μηχανών αναζήτησης όταν πραγματικά αναζητάει κάτι και αυτό είναι μεγάλο πλεονέκτημα επιχειρηματικά. Κι αυτό διότι, ο χρήστης που αναζητάει και βρίσκει κάτι τότε που το επιθυμεί είναι πολύ πιο πιθανόν να γίνει πελάτης σας.

Δείτε στην έρευνα παρακάτω το πόσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό από κίνηση που έρχεται σε ιστοσελίδες από οργανικά αποτελέσματα σε σχέση με τα άλλα κανάλια.

SEO Rocks!

Το ποσοστό της κίνησης από οργανικά αποτελέσματα είναι στο 64%!

Τέλος, τα αποτελέσματα από το SEO είναι πιο μακροχρόνια, καθώς η διαφήμιση της ιστοσελίδας σας απαιτεί συνεχή πληρωμή και με το που σταματάει ουσιαστικά εξαφανίζεται η ιστοσελίδα σας από τα αποτελέσματα της Google, κάτι που δεν ισχύει με το SEO.

Ποιες πρακτικές περιλαμβάνει το SEO?

Οι πρακτικές του SEO διακρίνονται σε On-site SEO και Off-site SEO.

  • On-site SEO

Περιλαμβάνει πρακτικές που απαιτούνται να γίνουν πάνω στην ιστοσελίδα σε επίπεδο δομής περιεχομένου και σχεδίασης. Η βελτιστοποίηση της σχεδίασης των σελίδων του site και της διάρθρωσης και διάταξής του θα κάνει το site σας SEO friendly. Ακόμη, μεγάλο ρόλο παίζει η φιλοξενία της ιστοσελίδας σας καθώς και ο κώδικας που έχει αναπτυχθεί για αυτήν καθώς μία “κακογραμμένη” ιστοσελίδα μπορεί να είναι πολύ αργή (διαβάστε στο άρθρο μας Αργή Ιστοσελίδα για το πως θα εντοπίσετε αν έχετε αργή ιστοσελίδα και τι φταίει για αυτό). Επίσης το On-site SEO περιλαμβάνει την ανανέωση του περιεχομένου της ιστοσελίδας ώστε αυτό να είναι “φρέσκο”, πρωτότυπο και ελκυστικό για τον χρήστη.

  • Off-site SEO

Περιλαμβάνει πρακτικές που απαιτούνται για τη γνωστοποίηση των πληροφοριών μας σε άλλες σελίδες, είτε αυτές είναι κοινωνικά δίκτυα είτε άλλες ιστοσελίδες με συναφές περιεχόμενο, μέσω της δημιουργίας παραπομπών (υπερσύνδεσμοι/ backlinks). O αριθμός των backlinks σε άλλες ιστοσελίδες που έχει μία ιστοσελίδα και ο τρόπος που εμφανίζεται στα social media επηρεάζουν πολύ την απόδοσή της στις μηχανές αναζήτησης. Το Link Building αφορά συνδέσμους (links) προς περιεχόμενο του site σας σε άλλα δημοφιλή site με σχετικό περιεχόμενο με το δικό σας και αποτελεί βασικό πυλώνα του SEO.

Σύνοψη

Θα θέλαμε εδώ να επισημάνουμε ότι καθώς οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης συνεχώς εξελίσσονται, είναι πολύ σημαντική η διαρκής υποστήριξη του SEO του site σας για τη διατήρηση του site μόνιμα σε όσο το δυνατό υψηλότερη θέση κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης.

Φυσικά, αυτό το άρθρο δεν είναι για να σας αποτρέψουμε να διαφημιστείτε στα Social ή στα Google Ads. Άλλωστε αυτές είναι υπηρεσίες που προσφέρουμε και χρησιμοποιούμε και εμείς στην προώθησή μας. Παρόλα αυτά, έχουμε παρατηρήσει ότι οι επιχειρήσεις με τη μεγαλύτερη βιωσιμότητα είναι αυτές που ασχολούνται με το SEO τους καθώς επιτυγχάνουν μακροημέρευση με αυτόν τον τρόπο.

Πηγή: dicha.gr