Το ΚΙΝΑΛ «στρίβειν δια της επιτροπής» για τα αρχαία της Βενιζέλου…

Στην πολιτική όταν μία διοικητική αρχή, ένα πολιτικό όργανο ή ακόμα και ένα κόμμα, πρέπει να πάρει μία δύσκολη απόφαση, πολλάκις καταφεύγει στην παλιά, καλή και δοκιμασμένη μέθοδο του «στρίβειν δια του αρραβώνος» ή αλλιώς… «στρίβειν δια της επιτροπής», προκειμένου να κερδίσει χρόνο και να υπερκεράσει το πρόβλημα.

Δηλαδή για να αποφύγει τις εντάσεις με κάποια κοινωνική ομάδα ή κάποιο άλλο κόμμα, προτείνεται η δημιουργία μίας επιτροπής ειδικών και εμπειρογνωμόνων που θα αναλάβει να εξετάσει το θέμα και κάποτε, να καταλήξει σε κάποια πρόταση. «Ζήσε Μάη» δηλαδή που λέει κι ο λαός.

Έτσι λοιπόν στο ΚΙΝΑΛ, μαζεύτηκε λέει το ηγετικό επιτελείο του κόμματος στο νομό Θεσσαλονίκης, δηλαδή οι Καστανίδης, Αρβανιτίδης, Κριθαρίδης, Παπαστεργίου, Δανιηλίδης, Τσαραμπουλίδης, Κυανίδης, Κυριάκος, Μαγκριώτης κ.λ.π., για να συζητήσουν το θέμα των αρχαιοτήτων στο σταθμό της Βενιζέλου του Μετρό σκαι κατέληξαν στην πρόταση της …επιτροπής. Επί της ουσίας δηλαδή υιοθέτησαν αυτό που λέει εδώ και πολύ καιρό ο Μαγκριώτης, για μία επιτροπή ειδικών που θα προτείνει λύση. Ούτε απόσπαση, ούτε παραμονή, αλλά επιτροπή.

ΟΚ. Ας δεχτούμε με καλή πρόθεση την πρόταση για την επιτροπή. Όμως εγείρονται κάποια ερωτήματα: Την επιτροπή, όπως τονίσθηκε, θα συγκροτήσει το υπουργείο Πολιτισμού. Πόσο ουδέτερη θα είναι μία επιτροπή που θα ορισθεί από την κυβέρνηση, η οποία ήδη έχει ταχθεί υπέρ του ξηλώματος των αρχαιοτήτων; Με ποια κριτήρια θα επιλεγούν οι διάφοροι ειδικοί και πως η πρόταση τους θα είναι δεσμευτική για την πόλη; Έχει υπάρξει ποτέ στην Ελλάδα, επιτροπή η οποία να έχει καταθέσει τελική πρόταση εντός διμήνου;

Αυτό που γίνεται κατανοητό είναι πως η πρόταση της επιτροπής, επί της ουσίας, προκρίνει, βολεύει ή και ενισχύει την πρόταση της ΝΔ, που παίζει καθυστέρηση στο μετρό με τα αρχαία, μέχρι να δει τι θα κάνει με τον… ΟΑΣΘ. Διότι εκεί είναι το μείζον: οι αστικές συγκοινωνίες της πόλης, για τις οποίες η Φώφη, όταν ήρθε στη ΔΕΘ, δεν είπε κουβέντα. Όπως και για το μετρό. Λέξη. Αντίθετα ο Μητσοτάκης πρότεινε ευθέως απόσπαση των αρχαίων της Βενιζέλου και μίλησε. επί τούτου, αόριστα για τον ΟΑΣΘ, αφήνοντας τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης στον αέρα. Τυχαίο;

Αλήθεια ο συγκοινωνιολόγος του κόμματος ο Σ. Βούγιας τι λέει; Διότι η πρόταση του για το τραμ, ίσως να είναι η πιο ρεαλιστική…

Φ.Δ.