Το ΚΚΕ για το νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης

«Οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα, έχουν πληρώσει ακριβά, τόσο μέσα από την άμεση και έμμεση φορολογία, όσο και με τις διαρκείς αναβολές, ένα μεγάλο κόστος για την ολοκλήρωση του έργου του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Το νέο χρονοδιάγραμμα, που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, καθώς και η αναθεώρηση του σχεδίου για την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου, δημιουργούν νέα προβλήματα. Επίσημα πλέον η λειτουργία της βασικής γραμμής αναβάλλεται για το 2023, 17 χρόνια μετά την έναρξη κατασκευής του έργου, ενώ η λύση απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου είναι αντίθετη με τις προτάσεις και εκτιμήσεις επιστημονικών φορέων, όπως ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ.

«Η στημένη αντιπαράθεση ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ, μόνο γύρω από το ζήτημα των αρχαίων, είναι προκλητική, τη στιγμή που είναι συνυπεύθυνοι για την τραγική καθυστέρηση του έργου όλα αυτά τα χρόνια. Γι’ αυτή την καθυστέρηση, την πρώτη ευθύνη φέρουν οι δυο τους, οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες που ανέλαβαν την υλοποίηση του έργου, έχοντας ως βασικό κριτήριο τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας τους, ο τρόπος υλοποίησης με τη μέθοδο της μελέτης – κατασκευής από τον ανάδοχο, που οδηγεί σε μια πρακτική ‘βλέποντας και κάνοντας’ ιδιαίτερα για ένα σύνθετο έργο όπως το Μετρό» προσθέτει η ανακοίνωση.

Το ΚΚΕ υπογραμμίζει επίσης, ότι «είναι κρίσιμο ζήτημα, σε αυτή τη φάση, η γρήγορη ολοκλήρωση του έργου και η προώθηση της βέλτιστης λύσης για το Σταθμό Βενιζέλου, με τη διατήρηση των αρχαιοτήτων στο χώρο, χωρίς απόσπαση και επανατοποθέτησή τους. Είναι λύση που έχει τη σύμφωνη γνώμη των ειδικών επιστημόνων, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν διαβεβαιώσεις ότι μπορεί να υλοποιηθεί και τεχνικά. Ταυτόχρονα, κρίσιμο ζήτημα είναι και η υλοποίηση των απαραίτητων επεκτάσεων του Μετρό προς δυτικά και ανατολικά, με επιτάχυνση του χρονοδιαγράμματος».

«Σε κάθε περίπτωση, το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από την τραγική καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι ότι η γρήγορη, ασφαλής, δωρεάν για το λαό, κατασκευή υποδομών, απαιτεί ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, που θα επιτρέψουν και αλλαγές στο τρόπο σχεδιασμού και παραγωγής των μεγάλων έργων υποδομής, με αποκλειστικό κριτήριο την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών» καταλήγει η ανακοίνωση του ΚΚΕ.