Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τον ΟΑΣΘ, μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης από την Ολομέλεια της Βουλής. Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ, οι ΝΔ, Χρυσή Αυγή, ΚΚΕ και Ποτάμι καταψήφισαν, ενώ Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ένωση Κεντρώων δήλωσαν «παρών».
Ετσι θα προχωρήσει η εξαγορά και εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και η ίδρυση δύο νέων δημόσιων φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΥΘ. Ο πρώτος φορέας, ο «Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης», θα συσταθεί στα πρότυπα του ΟΑΣΑ και θα είναι ο νέος ρυθμιστικός φορέας, ενώ ο δεύτερος, οι «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Ανώνυμη Εταιρεία», θα αποτελέσει τον εκτελεστικό φορέα του συγκοινωνιακού έργου.
Ο ρόλος του ΟΣΕΘ θα είναι εποπτικός. Σκοπός της εταιρείας θα είναι η ανάπτυξη και ο έλεγχος όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης και της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, δηλαδή των λεωφορείων, μετρό, τραμ, των θαλάσσιων συγκοινωνιών, αλλά και των αστικών ΚΤΕΛ. Εξαιρούνται τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, αλλά και το σιδηροδρομικό έργο του ΟΣΕ.
Την ίδια ώρα, ο ΑΣΥΘ, που θα αποτελεί θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕΘ, πρόκειται για το φορέα λειτουργίας για τα αστικά λεωφορεία και αργότερα και το μετρό. Η ΑΣΥΘ θα αναλάβει το μετρό όταν θα είναι έτοιμη και σε υποδομές και σε προσωπικό και σε κάθε περίπτωση μέχρι και τα τέλη του ’19.
Με το νόμο ρυθμίζονται το καθεστώς του νέου φορέα, η εξαγορά της επιχείρησης του ΟΑΣΘ, ζητήματα που αφορούν την αποτίμηση της αξίας της επιχείρησης, οι διαδικασίες αποζημίωσης των μετόχων και τέλος η ομαλή μετάβαση στο νέο φορέα με σκοπό την διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ.