Υπήρξαν στα αλήθεια οι 12 Απόστολοι που διαμόρφωσαν τον Χριστιανισμό;

Σύμφωνα με την Βίβλο, ο Ιησούς Χριστός έχρισε τους 12 Αποστόλους για να διαδώσουν τη διδασκαλία του και η παλαιοχριστιανική εκκλησία οφείλει την ταχεία αναγνώρισή της στον ιεραποστολικό τους ζήλο. Ήταν αυτοί που θεμελίωσαν τον Χριστιανισμό, ωστόσο, για τους περισσότερους υπάρχουν ελάχιστες ενδείξεις για το αν υπήρξαν πραγματικά πέραν από τις σελίδες της Καινής Γραφής.

Ο ιστορικός Tom Bissell, στο βιβλίο του «In Apostle: Travels Among the Tombs of the Twelve», προσπαθεί να διερευνήσει αν οι 12 Απόστολοι ήταν ιστορικά πρόσωπα η χαρακτήρες μίας φανταστικής ιστορίας. Για να βρει στοιχεία ταξίδεψε στα μέρη που οι Γραφές αναφέρουν ότι οι Ευαγγελιστές άφησαν την τελευταία τους πνοή. Κατά τη διάρκεια της έρευνας του επισκέφθηκε τη βόρεια Ισπανία ακολουθώντας τα χνάρια του Απόστολου Ιακώβου, ταξίδεψε εκεί όπου ο Ιούδας ο Ισκαριώτης κρεμάστηκε αφού πρόδωσε τον Χριστό και στο Κιργιστάν, όπου υπήρχαν μαρτυρίες ότι φυλάσσονται τα λείψανα του Αποστόλου Ματθαίου. Τελικά, η προσπάθειά του αποδείχτηκε μια περιπέτεια γεμάτη λάθος αφετηρίες, αδιέξοδα, και άλυτα αινίγματα που τον άφησαν τόσο μπερδεμένο όσο κι όταν ξεκίνησε την έρευνά του.

ο έναυσμα για να ασχοληθεί ο Bissell με αυτό το θέμα ήταν η ταινία «Life of Brian», των Monty Python, όπως λέει στο Νational Geographic. Στην ταινία ο Μπράιαν Κοέν γεννιέται σε ένα στάβλο την ημέρα των Χριστουγέννων, δίπλα από τον Χριστό. Κατά λάθος οι Μάγοι παραδίδουν τα δώρα στον δικό του στάβλο κι έτσι για μια ζωή, κατά λάθος και πάλι, οι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι αυτός ο Μεσσίας μέχρι που σταυρώνουν αυτόν, τον λάθος άνθρωπο.  O Bissell σχολιάζει ιδιαίτερα την σκηνή όπου ο Μπράιαν Κοέν ξεφεύγει από τους Ρωμαίους, πηδάει από έναν πύργο και «προσγειώνεται» στην αγορά. Εκεί ο πρωταγωνιστής της ταινίας βρίσκεται ανάμεσα στους ψευδοπροφήτες, οι οποίοι αραδιάζουν ένα σωρό ανοησίες και αρχίζει κι αυτός να λέει τυχαία πράγματα από αυτά που έχει ακούσει, με αποτέλεσμα το πλήθος να αρχίσει να συγκεντρώνεται γύρω του. Όπως λέει ο ευρευνητής, για εκείνον η συγκεκριμένη σκηνή είναι το πιο ζωντανό, ρεαλιστικό και ψυχολογικά πιστευτό πορτρέτο του πρώτου αιώνα, που έχει γίνει ποτέ.

Το περιοδικό αναρωτιέται σε ποια κατηγορία θα έμπαιναν τα ευαγγέλια αν τον πρώτο αιώνα μ.Χ. υπήρχε η λίστα των New York Times με τα πιο ευπώλητα βιβλία. Θα κατατάσσονταν άραγε στη μυθοπλασία ή την ιστοριογραφία; Ο ευρευνητής πάντως θα τα κατέτασσε σε μία κατηγορία «δημιουργικού ρεαλισμού». Κι αυτό γιατί η διάκριση μεταξύ ευαγγελικής προπαγάνδας και τι ετσί αλήθεια δεν θα μπορούσε παρά να είναι δυσδιάκριτη εκείνη την εποχή.

πηγή: tvxs.gr