«Είναι λάθος ένα ώριμο αίτημα όπως η αναβάθμιση του μαθήματος των Θρησκευτικών από ομολογιακό σε μάθημα γνώσης των θρησκειών, με ιδιαίτερη έμφαση στην Ορθοδοξία, να μετατρέπεται σε αφορμή ακατανόητης αντιδικίας και κινδυνολογίας», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης με αφορμή την δήλωση του αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερωνύμου, που έκανε λόγο για απαράδεκτα και επικίνδυνα προγράμματα του υπουργείου Παιδείας.
Οπως αναφέρει το ΑΠΕ, για την αναβάθμιση του μαθήματος των Θρησκευτικών δήλωσε: «Τα νέα προγράμματα του μαθήματος των θρησκευτικών είναι αποτέλεσμα πιλοτικής εκπαιδευτικής εμπειρίας τριών ετών καθώς και πολύμηνου διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς- θεολόγους και εκπροσώπους της Εκκλησίας. Τα θρησκευτικά είναι ένα μάθημα όπως όλα τα μαθήματα. Η ευθύνη για τα προγράμματα σπουδών ανήκει σύμφωνα με τον νόμο στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Είναι λάθος ένα ώριμο αίτημα όπως η αναβάθμιση του μαθήματος των θρησκευτικών από ομολογιακό σε μάθημα γνώσης των θρησκειών, με ιδιαίτερη έμφαση στην Ορθοδοξία, να μετατρέπεται σε αφορμή ακατανόητης αντιδικίας και κινδυνολογίας. Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είναι πάντοτε ανοικτό στο διάλογο με την Εκκλησία και προσωπικά με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, με τον αυτονόητο αμοιβαίο σεβασμό των διακριτών θεσμικών ρόλων».
Υπενθυμίζεται ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση με την Ένωση Θεολόγων έκανε λόγο για ενδεχόμενη ρήξη Εκκλησίας-Πολιτείας ενώ απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα του ζήτησε να σταματήσει την προσπάθεια αυτή και «να αναβάλει κάθε νέα πρωτοβουλία ενός ή μερικών ανθρώπων και σε μια βάση μεγάλη να συνεργαστούμε σοβαρά επιτέλους σε έναν τόπο που ακούγονται λόγια, λόγια, λόγια και λείπει ο λόγος».