“Λάθος” χαρακτήρισε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, την πολιτική επιλογή να μην ενταχθεί στο προηγούμενο ΕΣΠΑ η σύνδεση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας με το Μπουργκάς και τη Βάρνα, καθώς “πλέον αναγνωρίζεται η μεγάλη σημασία για τις συνδυασμένες μεταφορές, των συνδέσεων μεταφορικών κόμβων της Ελλάδας με κόμβους της Βουλγαρίας”.
Μιλώντας από το βήμα του Thessaloniki Summit, ο κ. Φάμελλος υποστήριξε ότι η κυβέρνηση είναι υπέρ των ιδιωτικών επενδύσεων και των τάχιστων αδειοδοτήσεων, αλλά και υπέρ της τήρησης αυστηρών ελέγχων, αφού όπως τόνισε “εξασφαλίζουν για τις επιχειρήσεις, θεμιτές συνθήκες ανταγωνισμού και ισονομία”.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Φάμελλος αναφέρθηκε σε ζητήματα ψηφιακής οικονομίας, ανακύκλωσης, στη σπουδαιότητα της κυκλικής οικονομίας, στα έργα του μετρό στη Θεσσαλονίκη και την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.
Στα προβλήματα που υπάρχουν στα δίκτυα μεταφορών στη Βαλκανική, αναφέρθηκε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ομίλου Αλουμύλ, Γιώργος Μυλωνάς, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά ότι σε μία έκταση όση είναι της Γαλλίας, τα φορτία χρειάζονται τέσσερις ημέρες για να διακινηθούν.
“Οι συνθήκες κίνησης στις εθνικές οδούς έχουν βελτιωθεί, αλλά είναι πολύ χειρότερες στα επαρχιακά δίκτυα”, είπε και προσέθεσε ότι “υπάρχουν περιπτώσεις που φορτηγά είναι καθηλωμένα σε σύνορα ως και τρεις ημέρες, επειδή υπάρχουν άλυτα θέματα στις διακρατικές συνεννοήσεις, ενώ προβληματικές είναι κι οι σιδηροδρομικές συνδέσεις”.
Επισήμανε ότι δεν αναπτύχθηκαν επί δεκαετίες ελεύθερες ζώνες, σε συνδυασμό με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, και υπογράμμισε “δεν προσφέραμε σε επενδυτές ευκολίες στα λιμάνια μας ή στην παραμεθόριο περιοχή μας, για την οποία σήμερα όλοι κλαίμε”.
Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ