Βρισκόμαστε στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Βενιζέλου. Στο σημείο που εδώ και αρκετά χρόνια βρίσκεται το εργοτάξιο του μετρό για τη δημιουργία του σταθμού «Βενιζέλου». Ενός πολύπαθου σταθμού, που πέρασε από… χίλια μύρια κύματα εξαιτίας των αρχαίων που αποκαλύφθηκαν και αποτέλεσε γι’ αρκετό χρονικό διάστημα αντικείμενο αντιπαραθέσεων, διχασμού και δικαστικής διαμάχης. Η ιστορική απόφαση του ΚΑΣ (Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου) τον περασμένο Ιανουάριο, για διατήρηση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων στο σημείο, έδωσε το «πράσινο φως» στην προμελέτη που συντάχθηκε με τη συνεργασία της ομάδας εργασίας (Αττικό Μετρό, Δήμος Θεσσαλονίκης, Υπουργείο Πολιτισμού και Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων). Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι μοναδικό διεθνώς, καθώς διαθέτει ανοιχτό αρχαιολογικό χώρο εντός του κελύφους του.
Γιατί οι αρχαιότητες που αποκαλύφθηκαν στο σταυροδρόμι της Βενιζέλου είναι τόσο σημαντικές; Αναλογιστείτε πως έξι μέτρα κάτω από το σύγχρονο οδόστρωμα της Εγνατίας Οδού, υπάρχει η λιθόστρωτη λεωφόρος Decumanus maximus ή διαφορετικά «Βασιλική Οδός», μήκους 77 μέτρων, που αποτελούσε τον κύριο οδικό άξονα της αρχαίας Θεσσαλονίκης. Λαμπρή στην αρχική της κατασκευή, στρωμένη με μάρμαρα και με ορθογώνιες λίθινες πλάκες, χαρακτηρίζεται από ένα εντυπωσιακό στοιχείο, έχει χαραχτεί στην ίδια κατεύθυνση με την Εγνατία. Σ’ αυτό το βυζαντινό σταυροδρόμι (decumanus maximus και cardo), περπάτησαν αυτοκράτορες καθώς και ο Αγιος Δημήτριος.
Διαβάστε περισσότερα στο life-events.gr