Απολυμαντικά, καθαριστικά και τρόφιμα μακράς διάρκειας προτιμούν οι καταναλωτές

Τη σαφή ανησυχία του καταναλωτικού κοινού για τον κορονοïό καταδεικνύει έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με δείγμα 1.200 ατόμων την περίοδο 9 έως 13 Μαρτίου 2020 η οποία καταγράφει τις νέες καταναλωτικές συνήθειες που υιοθετεί το αγοραστικό κοινό.

Συγκεκριμένα, ποσοστό 53% του κοινού δηλώνει ότι η εμφάνιση του ιού του προκαλεί άγχος και το 42% φόβο. Αντίθετα ένα 22% δηλώνει ότι η εμφάνιση του ιού του προκαλεί σύνεση. Μόλις ένα 11% δηλώνει ότι του προκαλεί πανικό και 8% θυμό. Ως αδιάφορο καταγράφεται μόλις το 6% των ερωτηθέντων.

Αναφορικά με τις αγοραστικές και καταναλωτικές συνήθειες του κοινού, από την έρευνα προκύπτει ότι ποσοστό 66% του κοινού δηλώνει ότι έχει προμηθευτεί προϊόντα απολύμανσης. Ποσοστό 54% προσπαθεί να μειώσει τις επισκέψεις του σε καταστήματα για αγορές, αλλά μόλις 6% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τις αγορές μέσω του διαδικτύου, κάτι που δείχνει ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι αγοραστές προτιμούν πιο αραιές επισκέψεις παρά ηλεκτρονικές αγορές, παρά την αύξηση που καταγράφεται στα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ.

Ποσοστό 46% ανησυχεί ότι θα εμφανιστούν ελλείψεις σε βασικά είδη, αλλά μόνο το 24% δηλώνει ότι έχει αποθηκεύσει τρόφιμα ή άλλα είδη, κάτι που επιβεβαιώνει το χαμηλό επίπεδο ανησυχίας του κοινού για ελλείψεις. ‘Αλλες αξιοσημείωτες αλλαγές που καταγράφονται αφορούν την υγιεινή και την ασφάλεια η στροφή του κοινού από τα χύμα προϊόντα στα συσκευασμένα σε ποσοστό 38% και ο πιο συστηματικός έλεγχος της προέλευσης των τροφίμων από το 34% των αγοραστών.

Όσον αφορά στις αγορές των καταναλωτών σε βασικά είδη, η μεγαλύτερη τάση αύξησης καταγράφεται στα απολυμαντικά είδη όπως είναι αναμενόμενο, με το 59% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι έχουν αυξήσει τις αγορές τους. Ακολουθούν βασικά τρόφιμα με τα ζυμαρικά να δηλώνεται ότι θα αυξηθούν από το 33%, το αλεύρι και η ζάχαρη από το 27% και το ρύζι από το 22%. Περισσότερα απορρυπαντικά καταγράφεται ότι αγοράζουν το 24% των καταναλωτών, ενώ περισσότερο χαρτί υγείας το 23%.

Αντίθετα δηλώνεται από τους καταναλωτές ότι αγοράζουν λιγότερα αλκοολούχα ποτά από το 22% και λιγότερα γλυκά από το 18%. Όσον αφορά τα προϊόντα μακράς διάρκειας φαίνεται ότι οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο στα κατεψυγμένα είδη (22%) και παρά στις κονσέρβες (12% να δηλώνει αύξηση).

Βέβαια θα πρέπει να τονιστεί ότι στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστά από 73% έως 86% δηλώνει ότι ούτε έχει αυξήσει, ούτε έχει μειώσει τις αγορές του, κάτι που συνάδει με τα παραπάνω ευρήματα τα οποία για την ώρα δεν στοιχειοθετούν πανικό, αλλά ανησυχία.

Όσον αφορά τα σημεία πώλησης, το σούπερ μάρκετ φαίνεται ότι τη συγκεκριμένη περίοδο ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των καταναλωτών. Ποσοστό 59% θεωρεί ότι είναι το ασφαλέστερο για την υγεία. Το σούπερ μάρκετ διαθέτει όπως ήταν αναμενόμενο τα περισσότερα απαραίτητα είδη για αυτή την περίοδο σε ποσοστό 96% ενώ θεωρείται ότι θα διαχειριστεί και καλύτερα τις ενδεχόμενες ελλείψεις σε ποσοστό 91%.

Παράλληλα οι καταναλωτές εμπιστεύονται τις αγορές από το σούπερ μάρκετ καθώς το 66% αναφέρει ότι διαθέτουν τα απαραίτητα είδη που χρειάζονται αυτή την περίοδο και το 50% θεωρεί ότι υπάρχει επάρκεια αποθεμάτων στα σούπερ μάρκετ, ενώ στην πλειοψηφία τους οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα σούπερ μάρκετ και το προσωπικό τους σε σχέση με τη διαχείριση του θέματος και ότι λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη δημόσια υγεία.

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...