Χρ. Γιαννούλης: Να καταδικάσουμε όσους επιχειρούν να δηλητηριάσουν τα παιδιά με ακραίες αντιλήψεις

“Να καταδικάσουμε κάθε έναν που επιχειρεί να δηλητηριάσει τα παιδιά με ακραίες αντιλήψεις” τόνισε ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Γιαννούλης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με αποδέκτη της πρότασής του, την Υπουργό Παιδείας Νικη Κεραμεως. Στη διάρκεια της συζήτησης υπήρξε αντιπαράθεση με αφορμή τα όσα συνέβησαν στις μαθητικές παρελάσεις στη Νέα Φιλαδέλφεια και την Κατερίνη, ενώ από το βουλευτή ετέθησαν και θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας.

Για τις μαθητικές παρελάσεις

Έχει γίνει βίωμα σε αυτήν τη χώρα ότι η παιδεία, η εκπαίδευση, ο πολιτισμός και η καλλιέργεια δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται πίσω από κομματικά προγεφυρώματα. Σήμερα διεξάγεται μία δημόσια συζήτηση με πολύ πρόθυμους συναδέλφους της ΝΔ να αναθεματίζουν τα κορίτσια στη Νέα Φιλαδέλφεια, τα “γελοία υποκείμενα” κατά το δήμαρχο της περιοχής. Την ίδια ώρα, κανείς σας δε λέει ότι στην Κατερίνη μία ομάδα μαθητών παρήλασε φωνάζοντας “Κατσίφα ζεις, εσύ μας οδηγείς”.

Αυτά κυρία Κεραμέως ίσως είναι και απότοκα των ιστορικών συγχύσεων που προκαλούμε με τις παραλείψεις μας. Με την παράλειψη να πούμε ότι οι παρελάσεις αυτές δε γίνονται για τη μνήμη του Κατσίφα, αλλά για τη μνήμη όσων πολέμησαν για την ελευθερία της χώρας απέναντι στο φασισμό και το ναζισμό. Ενός κακού μύρια έπονται. Όταν αυτά τα παιδιά χειραγωγούνται και στο τέλος γίνονται αναπαραγωγείς των πιο ακραίων εθνικιστικών απόψεων, δε χρειάζεται να απορούμε γιατί.

Χθες στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης ειπώθηκε ότι δεν είναι ακροδεξιοί όλοι όσοι διαφωνούν με κάποια ζητήματα. Αυτό είναι σεβαστό. Δυστυχώς όμως κ. Κεραμέως όλοι οι ακροδεξιοί υιοθετούν τη ρητορεία που αθωώνει τα παιδιά της Κατερίνης, όλοι οι ακροδεξιοί αναπαράγουν τα πρότυπα της αυξημένης πειθαρχίας και όχι της έκφρασης, της συνεννόησης και της επικοινωνίας και όλοι οι ακροδεξιοί θέλουν το σχολείο να μοιάζει περισσότερο με στρατό παρά με εκπαιδευτικό ίδρυμα. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να το συζητήσουμε σοβαρά.

Κ. Κεραμέως δεν καταλάβατε καλά. Δεν αποκάλεσα ούτε εσάς ούτε την κ. Ζαχαράκη ακροδεξιες. Αντιθέτως, είπα ότι οι άνθρωποι που μπορούν να έχουν ιδεολογικές διαφορές σίγουρα δεν αγγίζουν τα όρια ή τις παρυφές των άκρων. Αλλά όλοι οι ακροδεξιοί έχουν συγκεκριμένες θέσεις για κάποια ζητήματα. Εγώ έκανα μία έκκληση: ότι κανένας δεν μπορεί να αποκαλεί παιδιά, γελοία υποκείμενα και κανείς δεν μπορεί να χειραγωγεί και να κατευθύνει μαθητές γυμνασίου και λυκείου. Και δεν προσέβαλα τη μνήμη νεκρού, αντίθετα προσπαθώ να βγάλω την πολιτική ως μέσο διαφωνίας μέσα στην εκπαίδευση.

Να σας προτείνω κάτι για να κλείσουμε την παρεξήγηση. Θέλετε ως Επιτροπή να καταδικάσουμε κάθε έναν που επιχειρεί να δηλητηριάσει τα παιδιά με ακραίες αντιλήψεις; Θα βρούμε τα όρια των ακραίων αντιλήψεων. Εσείς προσωπικά κ. Κεραμέως, ως ακαδημαϊκός, ως υπουργός και ως μητέρα, συμφωνείτε να φωνάζει ένα τμήμα γυμνασίου στην παρέλαση “Κατσίφα ζεις, εσύ μας οδηγείς”;

Για τα κενά στα σχολεία

Αυτό που συμβαίνει φέτος με τα κενά στα σχολεία είναι πρωτοφανές. Είπατε ότι είχατε κύμα αρνήσεων κ. Κεραμέως. Δεν είπατε όμως ότι δεν υπήρξαν έλεγχοι σε μικρά νησιά και σε απομακρυσμένες περιοχές, όπου ένας αναπληρωτής καλείται να πληρώσει μία τρύπα 400 ευρώ. Εσείς θα μπορούσατε να ζήσετε με τα υπόλοιπα χρήματα του μισθού?

Για το 2ο Λύκειο Θεσσαλονίκης

Η απάντηση που δόθηκε για αυτό που συμβαίνει στο 2ο Λύκειο Θεσσαλονίκης στην Ικτίνου είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Εσωτερικών. Στο σχολείο αυτό φοιτά ο γιος μου. Δέχομαι το λαβύρινθο των αρμοδιοτήτων για τη σχολική στέγη. Την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου οι μαθητές του 2ου Λυκείου της Ικτίνου σχόλασαν στις 14.15. Στις 14.20 έπεσαν οι σοβάδες της οροφής σε όλες τις αίθουσες. Μπορείτε να μου απαντήσετε τι θα κάνατε ως γονεας σε μία ανάλογη περίπτωση; Στην ερώτηση του ελέγχου και της έγκαιρης διαμόρφωσης κάποιων κανόνων ασφαλείας στα δημόσια κτίρια και δη στα σχολεία, η απάντηση θα ήταν “η αρμοδιότητα είναι άλλου”; Μια τέτοια απάντηση δε θα έπειθε ούτε καν όσους σας επιλέγουν πολιτικά.