Χρ. Σπίρτζης: 60 χρόνια ο ΟΑΣΘ ήταν ιδιωτικό μονοπώλιο και αναπαρήγε τον παλαιοκομματισμό

Λαμβάνει τέλος το φαινόμενο του ιδιωτικού μονοπωλίου που επί 60 χρόνια αναπαρήγαγε τον παλαιοκομματισμό στην Θεσσαλονίκη στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών, σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρ. Σπίρτζης μιλώντας στον ρ/σ Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης τονίζοντας ότι η περιουσία του ΟΑΣΘ θα έπρεπε να είχε περάσει στο ελληνικό δημόσιο από το 2010.

«Έχουμε παρουσιάσει ένα σχέδιο νόμου συγκεκριμένο, το συζητούσαμε δύο χρόνια, έχουμε διαβουλευτεί με όλους τους φορείς, δεν αιφνιδιάσαμε κανέναν. Είμαστε απόλυτα ειλικρινείς όλο αυτό το διάστημα στις προθέσεις μας, και στον σκοπό που θέλουμε να υπηρετήσουμε. Πιστεύουμε ότι με τον διάλογο και την διαβούλευση που έγινε προστέθηκαν διατάξεις και προβλέψεις σωστές για την λειτουργία τον αστικών συγκοινωνιών» είπε συγκεκριμένα ο Υπουργός.

Όσον αφορά στο πολιτικό μήνυμα της κυβέρνησης μετά και από αυτή την εξέλιξη ο Χρ. Σπίρτζης δήλωσε τα εξής: «Δεν έχουμε μετακινηθεί ούτε πολιτικά ούτε ιδεολογικά επομένως όπου μπορούμε να ασκήσουμε πολιτικές στη δική μας κατεύθυνση και είναι έξω από τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα, μια χώρα που την παραλάβαμε σε διάλυση, μια χώρα που είχε δεσμευτεί να πουλήσει τα πάντα, το κάνουμε. Έγινε η διαπραγμάτευση για αυτό περιορίστηκε το φαινόμενο, άλλαξαν οι προβλέψεις και εκεί που μπορούμε να ασκούμε την δική μας πολιτική την ασκούμε και αυτός ήταν ένας τομέας που μπορούσαμε να το κάνουμε. Αυτό που γινόταν στον ΟΑΣΘ για 60 χρόνια ήταν ένα ιδιωτικό μονοπώλιο που αναπαρήγαγε ανεπιθύμητες καταστάσεις και τον παλαιοκομματισμό στην Θεσσαλονίκη».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η περιουσία του ΟΑΣΘ στο ελληνικό δημόσιο έπρεπε να έχει περάσει από το 2010. «Όσοι υπηρέτησαν στη θέση που υπηρετώ εγώ και δεν προχώρησαν σε μια τέτοια ενέργεια που προβλεπόταν στη σύμβαση του 2001, λογικά υπηρέτησαν τον ΟΑΣΘ και τα συμφέροντά του και όχι τον ελληνικό λαό» τόνισε και πρόσθεσε: «Εμείς από την αρχή είπαμε ότι θα δώσουμε συγκεκριμένη λύση και θα τελειώσουμε. Αν έληγε η σύμβαση το 2019 θα είχαμε άλλου είδους ενέργειες, εδώ όμως είναι μια σύμβαση που έχει ολοκληρωθεί. Από το 2001 που έγινε η πρώτη σύμβαση η οδηγία έδινε 15 χρόνια προκειμένου οι συμβάσεις να ολοκληρωθούν, έχουμε 15 χρόνια που έχουν περάσει και δεν υπάρχει σύμβαση».
Αναφορικά με τις υποχρεώσεις που δεν τηρεί ακόμη ο ΟΑΣΘ ο υπουργός ανέφερε ότι «η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεν ήταν για ακόμη μια φορά ούτε σε θέση να πληρώσει τους εργαζόμενους, που είχαν μείνει 2 μήνες απλήρωτοι και θα έμπαινε η πόλη σε μια απίστευτη περιπέτεια. Παρά τις επιδοτήσεις που λαμβάνει κάθε χρόνο ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να καλύψει ούτε την μισθοδοσία ενώ οι μέτοχοι του κερδίζουν εδώ και πολλά χρόνια».

«Κάναμε τα πάντα για να πληρωθεί η μισθοδοσία, να ξεπεραστούν γραφειοκρατική και νομικά προβλήματα, γιατί, συν τοις άλλοις, η διοίκηση του ΟΑΣΘ όφειλε να βάλει τον ΟΑΣΘ σε διαδικασίες της ενιαίας αρχής πληρωμών».

Ερωτηθείς σχετικά με το τι θα γίνει αν ο ΟΑΣΘ ζητήσει αποζημιώσεις  ο υπουργός απάντησε ότι «ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να ζητήσει αποζημιώσεις παρά μόνο οι μέτοχοι του και για τον σκοπό αυτό θα υπάρξει ανεξάρτητη εταιρεία που θα κάνει την εκκαθάριση, θα καθορίσει το τίμημα και τις αποζημιώσεις που πιθανόν να υπάρχουν ή και να μην υπάρχουν σε σχέση με χρέη που υπάρχουν στον Οργανισμό. Αυτό είναι δουλειά των εκκαθαριστών που θα αναλάβουν την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και την αποτίμηση της περιουσία του».

«Το πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης είναι 60 χρόνια πρόβλημα το ξέρει η κοινωνία πολύ καλά και το έχει πληρώσει και αυτό που πρέπει να κάνουν οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης που θα μετέχουν και οι κοινωνικοί φορείς είναι να εισφέρουν με όλες τις δυνάμεις στην προσπάθεια να έχουμε ποσοτικές και ποιοτικές συγκοινωνίες».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ Δ. Τσερμενίδης μιλώντας στον ρ/σ Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης εξέφρασε την θετική στάση των εργαζομένων απέναντι στο σχέδιο νόμου.

«Οι εργαζόμενοι δεν φοβούνται τίποτα. Στο νέο θεσμικό πλαίσιο που κατέθεσε η κυβέρνηση είμαστε θετικοί, θα δούμε κάποιες λεπτομέρειες που περιγράφονται στο σχέδιο νόμου και θα καταθέσουμε την άποψη μας» είπε συγκεκριμένα.

«Το σχέδιο νόμου τίθεται σε καλή κατεύθυνση, πρέπει να δούμε συγκεκριμένα πράγματα και θα τοποθετηθούμε ξανά. Είχαμε πριν από λίγο μια συνάντηση με τον γενικό γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών και μέσα σε ένα πλαίσιο συνεργασίας θα προσδιορίσουμε ό,τι καλύτερο για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκης» δήλωσε.

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...