Η ΕΛΑΣ ζητά να πληρώσουν οι πολίτες τα λάθη της…

Πολίτες αιτήθηκαν έκδοση διαβατηρίου, καταθέτοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Κατά την παραλαβή του διαβατηρίου τους, ωστόσο, διαπίστωσαν σφάλματα στα στοιχεία τους (ύψος 0,70 αντί 1.70, άρρεν φύλο αντί για θήλυ κ.ά.). Ως γνωστόν, οι αιτήσεις για διαβατήριο συμπληρώνονται ηλεκτρονικά από αστυνομικό υπάλληλο. Στη συνέχεια εκτυπώνονται δίδονται για έλεγχο της ορθότητάς των στοιχείων στον πολίτη που, τελικά, υπογράφει την αίτηση. Προφανώς, όπως σημειώνει ο Συνήγορος του Πολίτη στον οποίον έγιναν καταγγελίες, οι πολίτες είτε δεν πρόσεξαν το σφάλμα που ήδη εμφανιζόταν στα στοιχεία τους στην αίτηση είτε δεν το αντιλήφθηκαν ως σφάλμα. Ως αποτέλεσμα, τα διαβατήρια που τυπώθηκαν περιείχαν σφάλματα στα στοιχεία των πολιτών.

Οι πολίτες ζήτησαν επανέκδοση διαβατηρίου και η ΕΛΑΣ προχώρησε στην αντικατάσταση υποχρεώνοντας, όμως, τους ενδιαφερόμενους σε καταβολή πρόσθετου παράβολου. Όταν οι πολίτες αμφισβήτησαν την υποχρέωσή τους για καταβολή πρόσθετου παραβόλου και ζήτησαν επιστροφή των χρημάτων τους η ΕΛΑΣ αρνήθηκε, με αιτιολογικό ότι την ευθύνη για την εσφαλμένοι εγγραφή φέρουν οι πολίτες διότι έλεγξαν την ορθότητα των στοιχείων της αίτησης και δια της υπογραφής τους την επικύρωσαν.

Ο Συνήγορος, απευθυνόμενος στην ΕΛΑΣ, υποστήριξε ότι πρόκειται για λάθος, κατά τη συμπλήρωση της αίτησης, απολύτως συγγνωστό και πιθανό να συμβεί, δεδομένης και της εμπιστοσύνης των πολιτών στα αρμόδια για την ηλεκτρονική συμπλήρωση των στοιχείων τους αστυνομικά όργανα.

Επεσήμανε, δε ότι η ΕΛΑΣ, ιδιαίτερα στη περίπτωση έκδοσης των διαβατηρίων, για λόγους ασφάλειας, υπέχει αυξημένη ευθύνη, όσον αφορά την ορθή συμπλήρωση των στοιχείων της αίτησης, και τον έλεγχο αυτών σε όλη τη φάση των σύνθετων διοικητικών ενεργειών, από τη στιγμή υποβολής της αίτησης μέχρι και την ολοκλήρωση της διαδικασίας με την εκτύπωση του διαβατηρίου. Γι’ αυτόν τον λόγο άλλωστε υπάρχει και ειδικό Τμήμα ελέγχου διαβατηρίων. Επομένως, αναφέρει ο Συνήγορος, το οικονομικό κόστος για τη θεραπεία τέτοιων σφαλμάτων, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιβαρύνει τον πολίτη και η ίδια η Υπηρεσία έπρεπε να έχει προβλέψει τη περίπτωση παρόμοιων λαθών και να έχει φροντίσει για την αποκατάστασή τους, χωρίς να απαιτεί επιπρόσθετο παράβολο από τους πολίτες.

Ωστόσο, οι προτάσεις της Αρχής, παρότι υπεβλήθησαν και προς το Γραφείο του Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, δεν έγιναν δεκτές από την Ελληνική Αστυνομία.

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...