Στη μικρή φωτογραφία ο Φώτης Μπίμπασης δεν είναι αντιμέτωπος με κάποιο ηλεκτρικό πατίνι αλλά με μία κολόνα. Λίγο δύσκολο να μετακινηθεί κοτζάμ κολόνα. Το ελληνικό κράτος έχει φροντίσει γι αυτό, δηλαδή μερικά πράγματα να είναι αμετακίνητα. Όπως π.χ. οι νοοτροπίες. Γι αυτό ακόμα και τα ηλεκτρικά πατίνια, που πρόσφατα έχουν κάνει δυναμική εμφάνιση στη Θεσσαλονίκη, μετατρέπονται σε “αμετακίνητα” εμπόδια. Διότι ο δήμος, το κράτος και γενικώς η πολιτεία, συνήθως δεν λειτουργούν υπέρ του πολίτη, αλλά υπέρ της αγοράς. Ίσως από κει να βγήκε ότι μας έχουν κάνει τη ζωή πατίνι…
Ο Φώτης Μπίμπασης, ένας πολίτης με αναπηρία, που είναι ενεργός, και ως δημότης Θεσσαλονίκης μετέχει δραστήρια στα κοινά, κατέθεσε ερώτηση στο δημοτικό συμβούλιο για τους κινδύνους από τα ηλεκτρικά πατίνια. Όπως αναφέρει, οι χρήστες τους τα παρατάνε όπου νάναι και πρόσφατα είχε ένα σοβαρό ατύχημα, όταν χτύπησε “πάνω σε ένα πατίνι στην περιοχή του Βασιλικού Θεάτρου”. “Ούτε αυτός που τα νοικιάζει, ούτε αυτοί που τα χρησιμοποιούν, δεν σέβονται τα άτομα με αναπηρία” τονίζει και καλεί το δήμο Θεσσαλονίκης να πάρει μέτρα προστασίας.
Θα πάρει; Και πότε; Επειδή είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης με την Κατερίνα Νοτοπούλου, καλεί όλους τους υποψήφιους δημάρχους να πάρουν θέση αλλά και τον δήμο να μη χαζεύει τα ηλεκτρικά πατίνια… να περνούν. Και το πρόβλημα βέβαια δεν είναι μόνο ότι τα αφήνουν όπου νάναι, αλλά βλέπουμε πιτσιρικάδες να τρέχουν μέσα στην κίνηση, χωρίς κράνη προστασίας και μέσα στη νύχτα και μερικές φορές να είναι δύο πάνω στο σκούτερ. Μόνο σούζες με πατίνι δεν είδαμε ακόμα.
Να ρωτήσουμε τον αντιδήμαρχο Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του δήμου Θεσσαλονίκης, Σπύρο Πέγκα, που προώθησε με “ζέση” την κίνηση με τα πατίνια, τι μέτρα έχουν ληφθεί για τα προβλήματα από τα πατίνια; Από όσο ξέρουμε κανένα. Γιατί άραγε; Όμως το χρήμα ρέει αμείωτο στα ταμεία των εταιριών που εκμεταλλεύονται τα πατίνια, τα οποία κοστίζουν 1 ευρω για το ξεκλείδωμα και €0,15 για κάθε λεπτό χρήσης. Τι πληρώνουν στο δήμο;
Πρόστιμο 135 ευρώ…
Στο Παρίσι πάντως έχουν άλλη αντιμετώπιση. Το δημοτικό συμβούλιο της γαλλικής πρωτεύουσας πρόσφατα αποφάσισε την επιβολή προστίμου ύψους 135 ευρώ σε όσους παρκάρουν τα σκούτερ τους στο πεζοδρόμιο, εμποδίζοντας τους πεζούς να κινηθούν ανενόχλητοι. Επίσης σχεδιάζει να δημιουργήσει 2.500 θέσεις στάθμευσης για τα ηλεκτρικά πατίνια και σε πρώτη φάση να βάλει τέλη κυκλοφορίας 50 ευρώ ανά σκούτερ. Στην Μαδρίτη επειδή το πράγμα με τα ηλεκτρικά πατίνια είχε ξεφύγει και υπήρχαν πολλά προβλήματα στάθμευσης στα πεζοδρόμια, δηλαδή εμπόδιζαν γονείς με καρότσια και άτομα με κινητικές δυσκολίες κι αναπηρικά αμαξίδια να κινηθούν και οι εταιρίες δεν έδειχναν κατανόηση, τα απαγόρευσαν.
Στην Ελλάδα των αμετακίνητων νοοτροπιών, του “ωχ παράτα με τώρα”, του “άσε και θα δούμε”, του “ωχ αδελφέ τι τα ψάχνεις”, του “κι εμείς για το μεροκάματο τρέχουμε”, αλλά σε βάρος των άλλων, ακούγεται δύσκολο να ασχοληθούν με τα πατίνια. Όμως καλό είναι να ληφθούν κάποια μέτρα πριν γίνει καμιά μεγάλη… ζημιά. Σχετικά πρόσφατα έγινε το πρώτο ατύχημα, κάπου στην Καλαμαριά. Ένας 16χρονος χειριστής ηλεκτρικού πατινιού παρασύρθηκε από ΙΧ και μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο…
Φ.Δ.