Γ’ ΕΛΜΕ-Θ: τρεις τρόποι με τους οποίους το υπουργείο Παιδείας εξοικονομεί προσωπικό

Τους τρόπους με τους οποίους το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να εξοικονομήσει προσωπικό, χωρίς να προχωρήσει σε αναγκαίες προσλήψεις καταγγέλλει η Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης με ανακοινώσεις της. Πρόκειται για τρεις εγκυκλίους τις οποίες έστειλε το υπουργείο Παιδείας το τελευταίο διάστημα στα σχολεία και τις οποίες η ΕΛΜΕ ζητά να αποσυρθούν. Συγκεκριμένα, οι ανακοινώσεις της Γ’ ΕΛΜΕ-Θ έχουν ως εξής:

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 1η

Το υπουργείο Παιδείας με  την 16716/14-10-2016 εγκύκλιό του που κοινοποιήθηκε στα σχολεία, επιβεβαιώνει την από 1-2-2016 και εν μέσω της χρονιάς(!) κατάργηση της δυνατότητας που υπήρχε να θεωρείται συμπλήρωση ωραρίου η πραγματοποίηση προγραμμάτων αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης,  πολιτιστικών δραστηριοτήτων, λειτουργίας των σχολικών βιβλιοθηκών, αγωγής σταδιοδρομίας κ.α. (γεγονός που και τότε κατήγγειλε η ΕΛΜΕ).

Την ίδια στιγμή η εγκύκλιος αναφέρει: «Στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για κάθε πρόγραμμα ορίζεται εβδομαδιαίως ένα δίωρο, το οποίο ορίζεται συγκεκριμένα και αναγράφεται στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου που εγκρίνει το πρόγραμμα».

Επιπλέον απαγορεύει να λογίζονται οι ώρες ούτε καν ως υπερωρία: «Για το τρέχον σχολικό έτος δεν προβλέπεται από τον κρατικό προϋπολογισμό κάλυψη δαπανών για αναλώσιμα και υπερωρίες εκπαιδευτικών» (σ.σ. χρωστάμε στους δανειστές, όχι στους καθηγητές και μαθητές)

Τέλος κάνει ακόμα πιο …δεσμευτικό το πλαίσιο δράσης τους την ίδια στιγμή που τα προγράμματα θα αναπτύσσονται  πλέον εθελοντικά εκτός ωρολογίου προγράμματος!

To υπουργείο με την απόφαση του αυτή πλήττει την μαθησιακή και παιδαγωγική διαδικασία. Τα προγράμματα αυτά  προωθούν τη συνεργατική και βιωματική μάθηση όπως επίσης και την διαθεματικότητα, έννοιες για τις οποίες κόπτεται υποκριτικά το υπουργείο και τις διαστρεβλώνει οικοδομώντας το σχολείο της αμάθειας.

Εξ αντικειμένου πρέπει να θεωρούνται ως πλευρά της διδασκαλίας των μαθημάτων, που ολοκληρώνουν το μάθημα μέσα  στην τάξη συνδέοντας το με εφαρμογές και την πραγματική ζωή  και προφανώς πρέπει να λογίζονται ως μέρος του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.

Το υπουργείο ουσιαστικά καταργεί τα προγράμματα αυτά, που σε πολλές περιπτώσεις συγκέντρωναν το έντονο ενδιαφέρον των παιδιών, καθιστούσαν πιο ελκυστική την εκπαιδευτική διαδικασία και διεύρυναν τους ορίζοντες τους.

Είναι φανερό πως επιδιώκεται  και με αυτόν τον τρόπο εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού προκειμένου να «καλυφθούν» όπως -όπως τα κενά.  Για πολλοστή  φορά το υπουργείο  φορτώνει την αντιεκπαιδευτική πολιτική των μηδενικών διορισμών στις πλάτες εκπαιδευτικών και μαθητών .

Είναι ακόμη μια προσπάθεια ενοχοποίησης των εκπαιδευτικών (παρόλο που έχει αυξηθεί το ωράριό τους και είναι επιφορτισμένοι με το διοικητικό έργο)  για τα κενά στα σχολεία ενώ το ίδιο το Υπουργείο, προϊστάμενοι, σχολικοί σύμβουλοι και ορισμένοι διευθυντές καμάρωναν  γι αυτά  τα προγράμματα και χρησιμοποίησαν το έργο των συναδέλφων για την επιλογή τους στις διάφορες διοικητικές θέσεις.

-Απαιτούμε την απόσυρση της απαράδεκτης αυτής εγκυκλίου.

-Επαναφορά της δυνατότητας συμπλήρωσης του ωραρίου.

-Γενναία οικονομική, εκπαιδευτική στήριξη της ανάπτυξης και λειτουργίας των προγραμμάτων.

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2η

Με μια διευκρινιστική(sic) εγκύκλιο από 11/10/2016 για τη «μείωση μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να κάνει συμπτύξεις τμημάτων για να καλύψει τα κενά που απομένουν χωρίς να κάνει προσλήψεις(!)

Στην εγκύκλιο το υπουργείο είναι σαφές:«Καλούνται οι Διευθυντές Εκπαίδευσης όπως προβούν άμεσα σε έλεγχο για την απαρέγκλιτη τήρηση και εφαρμογή των ανωτέρω προϋποθέσεων σε όσα τμήματα δημιουργήθηκαν ή θα δημιουργηθούν με την εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης»

Μέχρι σήμερα, ένα παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αντιμετωπιζόταν από το νόμο (άρθρο 28, του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ Α’ 193) σαν ισοδύναμο με τρία παιδιά και γι’ αυτό η κατανομή των τμημάτων αναγνώριζε μείωση τριών παιδιών σε αυτές τις περιπτώσεις. Σε ορισμένες διευθύνσεις βέβαια δεν εφαρμόζονταν πλήρως το πνεύμα και η ουσία του νόμου και η  ΕΛΜΕ πίεζε  συνεχώς στη λογική ότι  σε ένα τμήμα με παιδί με διάγνωση, ο μέγιστος αριθμός θα έπρεπε να ήταν 24, με 2 παιδιά 21 και από 3 και πέρα 18.

Η λογική είναι απλή και σαφής: το παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, φροντίδα και χρόνο κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης, για να οδηγηθεί στο επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Με τη εγκύκλιο ακυρώνεται αυτή η απλή και αυτονόητη ανάγκη και στην ουσία ο ίδιος ο νόμος! Τώρα το παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα υπολογίζεται για κάτι παραπάνω μόνο αν το τμήμα έχει φτάσει στο μέγιστο αριθμό, δηλαδή για στους 27 μαθητές/τριες(!) Και δε φτάνει μόνο αυτό. Απαιτείται να έχει συμπληρωθεί και ο μέγιστος αριθμός σε όλα τα τμήματα της τάξης(!!!)

Αν έχεις μια τάξη με δυο τμήματα 27 και 26 αντίστοιχα και σύνολο 53 παιδιά, και έχεις παιδιά με διάγνωση τότε δεν λογαριάζονται καθόλου (!) ως μαθητές που χρήζουν ειδικής φροντίδας. Καταλαβαίνουν τι γράφουν και τι τεράστια ζητήματα δημιουργούν στον ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής; Επιπλέον αν συμπτυχθούν τμήματα θα δημιουργηθούν νέες «υπεραριθμίες» που θα επιδεινώσουν παραπέρα τη χαοτική κατάσταση στις υπηρεσιακές μεταβολές.

Σε λίγο θα καταργήσουν και τις διαγνώσεις και θα υποστηρίζουν την κλασική, παλιά και βαθιά συντηρητική αντίληψη, ότι «το παιδί δεν τα παίρνει τα γράμματα»!

-Απαιτούμε την ανάκληση της εγκυκλίου και την ουσιαστική εφαρμογή του νόμου παντού σε όφελος όλων των παιδιών των σχολείων.

-Καλούμε τους διευθυντές εκπαίδευσης να μην προχωρήσουν σε καμιά σύμπτυξη τμήματος

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 3η

Ανάμεσα στην πληθώρα αντιεκπαιδευτικών παρεμβάσεων του υπουργείου, με στόχο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού την τελευταία περίοδο, ήταν και η αντιπαιδαγωγική κατάργηση του μειωμένου ωραρίου των εκπαιδευτικών που ήταν υπεύθυνοι για τα εργαστήρια φυσικής -χημείας -βιολογίας και της πληροφορικής. «Εξοικονομήθηκαν» έτσι με τον πιο χυδαίο τρόπο εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, χάθηκαν αλλιώς ισάριθμες θέσεις δηλαδή νέων εκπαιδευτικών που καταδικάζονται στην ανεργία, ενώ σε πολλά σχολεία προέκυψαν «υπεραριθμίες», «ντόμινο» μετακινήσεων κ.ο.κ. Την ενέργεια αυτή του υπουργείου η ΕΛΜΕ την είχε καταδικάσει με αναλυτική και τεκμηριωμένη ανακοίνωσή της (στις 12/5/2016), όπως και η ΟΛΜΕ και άλλες ΕΛΜΕ.

Ενώ λοιπόν αυξήθηκε το ωράριο για τους εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν υπεύθυνοι των εργαστηρίων Φ.Ε με  την (170603/Δ2 13-10-2016) εγκύκλιό του το υπουργείο:

-Πολλαπλασιάζει τις αρμοδιότητες τους!

-Αυξάνει κι άλλο το ωράριο τους! αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια στους/στις άλλους/ες εκπαιδευτικούς που χρησιμοποιούν το ΣΕΦΕ (ενδεικτικά, επικουρεί στην προετοιμασία των εργαστηριακών δραστηριοτήτων και παρίσταται ως δεύτερος/η διδάσκων/ουσα, όπου είναι απαραίτητο και εφόσον είναι εφικτό)».

-Διογκώνει τα απαραίτητα(;) προσόντα για την επιλογή τους: Ορίζεται μοριοδότηση για σχεδόν κάθε εμπειρία, γνώση, ικανότητα του υποψήφιου, στη λογική της γνωστής αξιολόγησης (μεταξύ άλλων μοριοδοτούνται: οι μεταπτυχιακοί τίτλοι – διδακτορικά, γνώσεις ξένων γλωσσών, Τ.Π.Ε., εργαστηριακή εμπειρία, εμπειρία επιμορφωτή κλπ), επομένως δίνεται ακόμα ένα παράδειγμα της λογικής της διαμάχης που καλλιεργεί το Υπουργείο για μια θέση ΥΣΕΦΕ – και μάλιστα χωρίς τη μείωση του 3ωρου που ίσχυε ως πέρσι, αλλά με μια ευνοϊκή ίσως έκθεση για μία μελλοντική αξιολόγηση.

-Αναθέτει στον διευθυντή την ατομική αξιολόγηση του ΥΣΕΦΕ!

Η «αξιολόγηση» απ’ τον διευθυντή ανοίγει ένα πεδίο για την καλλιέργεια σχέσεων εξάρτησης του εκπαιδευτικού απ’ τη διάθεση του διευθυντή. Αναβαθμίζεται ο διευθυντής επίσημα πια στον ρόλο του “αξιολογητή”, εθίζεται κι αυτός, αλλά και ο σύλλογος, σ’ αυτή την νέα πραγματικότητα, εισάγεται έτσι υποδόρια- σαν δηλητήριο σε δόσεις- αυτή η πολυπόθητη για το υπουργείο “κουλτούρα αξιολόγησης”. Αυτή η αναβάθμιση προστίθεται στον ήδη κυρίαρχο ρόλο του διευθυντή εντός του σχολείου, μεγαλώνοντας το χάσμα που υπάρχει, κατασκευάζοντας το καλούπι για τον νέο επιτελικό “ηγεμόνα” του σχολείου.

Ο διευθυντής αποκόπτεται πλήρως απ’ τον εκπαιδευτικό της τάξης, είναι κάτι σαν τον επόπτη-επιτηρητή στο εργοστάσιο, που ελέγχει τον εργάτη πάνω στη γραμμή παραγωγής.

Απαιτούμε την άρση της συγκεκριμένης εγκυκλίου.

-Η ανάθεση του ΥΣΕΦΕ να γίνεται σε πνεύμα συναδελφικότητας από τον Σύλλογο του σχολείου που θα έχει και την εποπτεία της λειτουργίας του εργαστηρίου.

-Άμεση επαναφορά του μειωμένου ωραρίου των υπευθύνων εργαστηρίων Φ.Ε. και πληροφορικής όπως και την επαναφορά του ωραρίου όλων των καθηγητών στα προ του 2013 επίπεδα.

-Ενίσχυση του εργαστηριακού εξοπλισμού, ανάπτυξη πλήρως εξοπλισμένων εργαστηρίων εκεί που δεν υπάρχουν.

-Αύξηση των ωρών των μαθημάτων Φ.Ε. που είναι μονόωρα (και όλων των μονόωρων) ή έγιναν πρόσφατα  σε 2ωρα για την πραγματοποίηση και των εργαστηριακών ασκήσεων που είναι απαραίτητος όρος για τη διδασκαλία και την επίτευξη των στόχων των μαθημάτων αυτών.

-Όχι στην υποβάθμιση των μαθημάτων Φ.Ε. μέσα από την «ενοποίηση» τους

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...