Μια εταιρία στη Θράκη που δεν κατάλαβε την κρίση

Περνώντας την πόρτα της «ΠΟΤΟΠΟΙΙΑΣ – ΟΙΝΟΠΟΙΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ» νιώθεις ότι μπαίνεις σε μια παραδοσιακή τοπική επιχείρηση. Τίποτα δεν προδίδει την πορεία της. Όμως, όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της, Βάϊος Κουδουμάκης στους δημοσιογράφους που έλαβαν μέρος στην αποστολή της ΔΕΘ στην Κομοτηνή με αφορμή τα εγκαίνια της εμπορικής έκθεσης «Ανατολική Μακεδονία-Θράκη», στην οποίαν και συμμετέχει, η εταιρία δεν κατάλαβε κρίση. Γι’ αυτό και όλο αυτό το δύσκολο διάστημα για τη χώρα δεν προχώρησε καθόλου σε απολύσεις (απασχολεί 75 άτομα προσωπικό), ούτε σε περικοπές μισθών. Ο τζίρος της ετησίως αγγίζει τα 20 εκ. ευρώ ενώ ο ειδικός φόρος κατανάλωσης που αποδίδει φτάνει τα 6,5 εκ. ευρώ το χρόνο.

Το 85% της παραγωγής της «ΠΟΤΟΠΟΙΙΑΣ-ΟΙΝΟΠΟΙΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ» φεύγει στο εξωτερικό, καταλαμβάνοντας μία από τις υψηλότερες θέσεις στις εξαγωγές οινοπνευματωδών ποτών (παράγει ούζο, τσίπουρο, τζιν, μπράντι). Επώνυμα προϊόντα της καθώς και προϊόντα παραγωγής της με ιδιωτική ετικέτα διατίθενται σε περισσότερες από 30 χώρες ανά την υφήλιο, μεταξύ των οποίων η Γερμανία (από το 1984) και το Ιράκ (από το 1992, όπου το ούζο της αντικαταστώντας το τοπικό αράκ, καταλαμβάνει το 85% της αγοράς).

Έχει, ωστόσο, ένα παράπονο από την ελληνική πολιτεία, γιατί, σύμφωνα με τον κ. Κουδουμάκη δεν κάνει τίποτα –παρά τα υπομνήματα που έχουν στείλει- για τη λαθραία διακίνηση του τσίπουρου στην ελληνική αγορά, για την οποία δεν υπάρχει κανένας έλεγχος, ούτε σε επίπεδο παραγωγής και εμπορίας, ούτε σε επίπεδο υγιεινής και ασφάλειας. Υπολογίζεται ότι το ελληνικό δημόσιο χάνει ετησίως από αυτήν τη δραστηριότητα περίπου 360 εκ. ευρώ.

Η ΠΟΤΟΠΟΙΙΑ – ΟΙΝΟΠΟΙΙΑ ΘΡΑΚΗΣ Α.Β.Ε.Ε. ιδρύθηκε το 1977, ύστερα από τη συγχώνευση 17 μικρών ποτοποιών και έχει έδρα την πόλη της Κομοτηνής.

Δείτε στη συνέχεια φωτογραφίες από τη ξενάγηση στους χώρους της παραγωγής που έκανε στους δημοσιογράφους ο κ. Κουδουμάκης με τους συνεργάτες του