«Μικρό καλάθι» κρατούν οι έμποροι της Θεσσαλονίκης για τις εκπτώσεις, αλλά ελπίζουν

Την εκτίμηση ότι τα ενοικιαστήρια και τα πωλητήρια στις προσόψεις εμπορικών καταστημάτων του νομού Θεσσαλονίκης “θα κάνουν ακόμη πιο αισθητή την παρουσία τους στο άμεσο μέλλον στους κεντρικούς δρόμους”, διατύπωσε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης (ΕΣΘ), Παντελής Φιλιππίδης, προσθέτοντας: “Eμείς οι έμποροι ζούμε με την ελπίδα και περιμένουμε επίμονα την ανάκαμψη”.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση σημείωσε ότι η απειλή του λουκέτου, αποτέλεσμα του οποίου θα είναι και η περαιτέρω αύξηση της ανεργίας, βρίσκεται ολοένα και πιο κοντά για πολλούς εμπόρους του Νομού Θεσσαλονίκης, οι οποίοι και ποντάρουν στην περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων προκειμένου να “ρεφάρουν”, έστω και αν αυτό δεν σημαίνει έσοδα που θα μπουν στην τσέπη τους, αλλά το να ρυθμίσουν κάποιες από τις πολλές οικονομικές τους εκκρεμότητες.

Παρότι κρατούν “μικρό καλάθι”, οι ιδιοκτήτες των μικρομεσαίων εμπορικών καταστημάτων είναι, σύμφωνα με τον κ.Φιλιππίδη, έτοιμοι να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές, που την περίοδο των εορτών δεν προέβησαν σε αγορές, περιμένοντας τις πολυπόθητες εκπτώσεις.  Τα ποσοστά έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων κυμαίνονται σε 30%-50%, ενώ η εκπτωτική περίοδος θα διαρκέσει έως τις 28 Φεβρουαρίου.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με έρευνα του ΕΣΘ, στη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς καταγράφηκε μείωση τζίρου ως και 30% για τους καταστηματάρχες στις περιοχές των κέντρου, ανατολικής και δυτικής Θεσσαλονίκης, με το 86% των συμμετεχόντων να δηλώνουν δυσαρεστημένοι από την καταναλωτική κίνηση.

Οι εμπορικές επιχειρήσεις με καταστήματα στις προαναφερόμενες περιοχές μίλησαν για μέση πτώση του τζίρου, μεταξύ 20% και 30%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εορταστική περίοδο, με το 14% των ερωτηθέντων να δηλώνει ικανοποιημένο και το 86%  δυσαρεστημένο από την κίνηση.

Τέσσερις στους δέκα ερωτηθέντες (40%) δήλωσαν ότι καταγράφηκε πιο ικανοποιητική η καταναλωτική κίνηση την περίοδο μέχρι τα Χριστούγεννα, ενώ ποσοστό 8% ανέφερε ότι κινήθηκε καλύτερα η αγορά στο διάστημα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Ωστόσο, ποσοστό 42% των ερωτηθέντων δήλωσε ανικανοποίητο και στα δύο χρονικά διαστήματα.