Αποθαρρυντικές χαρακτηρίζει τις προοπτικές για την κρουαζιέρα μέχρι το 2019 στη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη ειδικότερα ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ, Κωνσταντίνος Μέλλιος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Οπως τόνισε, αυτό θα έχει επιπτώσεις και στις επενδύσεις που σχεδιάζονταν στο λιμάνι, όπως το «λίφτινγκ» του επιβατικού σταθμού.
Οι συνολικές προγραμματισμένες αφίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ανέρχονται σε πέντε -εκ των οποίων οι τρεις τον Οκτώβριο. Σύμφωνα με τον ίδιο στο λιμάνι της Καβάλας οι αφίξεις δεν θα ξεπεράσουν τις επτά φέτος, από 25 το 2014, 22 το 2015 και 19 πέρυσι, ενώ σημαντικά μειωμένες αναμένονται και στον Βόλο, καθώς οι προγραμματισμένες είναι 20, έναντι των 52 το 2016.
Από οικονομικής άποψης, μπορεί η τοπική κοινωνία της πόλης να πλήττεται από το γεγονός ότι οι αφίξεις θα είναι μειωμένες -αφού όπως έχει υπολογιστεί κάθε ένας επιβάτης κρουαζιέρας δαπανά 60-70 ευρώ ημερησίως- όμως η ΟΛΘ ΑΕ δεν “χάνει”. Οπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μέλλιος “για να φτάσει η κρουαζιέρα να συντηρήσει ένα σοβαρό κομμάτι της ΟΛΘ ΑΕ, που σημαίνει ουσιαστικά ότι η εταιρεία θα είναι ίσα βάρκα, ίσα νερά, θα πρέπει οι αφίξεις να ξεπερνούν τις 80 και οι επιβάτες τους 150.000”. Σε μια καλή χρονιά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έφτασε να υποδεχτεί κοντά στους 30.000 τουρίστες πέρυσι, με τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων να ανέρχονται σε 30, ενώ πρόπερσι οι αντίστοιχοι αριθμοί διαμορφώνονταν σε 25.963 και 34 αντίστοιχα.
Με δεδομένη τη συρρίκνωση του μεριδίου της κρουαζιέρας στην ευρύτερη περιοχή, σύμφωνα με τον κ. Μέλλιο έχει “παγώσει” ο όποιος σχεδιασμός για επενδύσεις στα λιμάνια που αφορούν την κρουαζιέρα. Κατά τον ίδιο, η ΟΛΘ ΑΕ είχε προγραμματίσει για φέτος να προχωρήσει σε “lifting” του επιβατικού σταθμού, που δεν θα προχωρήσει, ενώ είχε προβλεφθεί και κονδύλιο ύψους 20 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στην προβλήτα 2 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Τόσο η κατάσταση που επικρατεί στην Βορειοανατολική Μεσόγειο, όσο και μια σειρά απο άλλους αρνητικούς παράγοντες στην εγχώρια αγορά, καθιστούν το εγχείρημα προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων εξαιρετικά δύσκολο.