Πέρασαν σε λάθος σχολές λόγω… συνωνυμίας!

Σε σχολές χωρίς το αντίκρισμα που ονειρεύονταν εισήχθησαν μαθητές της Γ’ Λυκείου μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων, πρόβλημα που δημιουργήθηκε λόγω της ανωτατικοποίησης των ΤΕΙ και της αναβάθμισής τους σε ΑΕΙ καθώς και της δημιουργίας νέων τμημάτων με το νόμο 4610/07.05.2019. Πρόκειται για τμήματα που παρόλο που φέρουν τον ακριβώς ίδιο τίτλο με άλλα τμήματα πανεπιστημίων, δεν παρέχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα.

Ήδη στο Υπουργείο Παιδείας έχουν αρχίσει να καταφτάνουν ενστάσεις νεοεισαχθέντων φοιτητών στα εν λόγω τμήματα, οι οποίοι ενώ βάσει των μορίων που συγκέντρωσαν στις πανελλαδικές εξετάσεις θα μπορούσαν να εισαχθούν σε τμήματα με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα, βρέθηκαν να εισάγονται σε αντίστοιχα τμήματα με τον ίδιο ακριβώς τίτλο που όμως δεν έχουν το ανάλογο επαγγελματικό αντίκρισμα.

Τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα τμήματα Πολιτικών Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών και Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, στα οποία η φοίτηση είναι τετραετής σε αντίθεση με τα αντίστοιχα τμήματα των Πολυτεχνείων όπου η φοίτηση είναι πενταετής και η απόκτηση πτυχίου συνοδεύεται από πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα.

Μάλιστα, το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αποστείλει στο Υπ. Παιδείας αίτημα για να μετατραπεί το πρόγραμμα σπουδών σε πενταετή φοίτηση, η οποία προς το παρόν εκκρεμεί.

Επίσης, ένα πιο απλό παράδειγμα που αποδεικνύει τις σημαντικές διαφορές τμημάτων που φέρουν τον ίδιο τίτλο, αποτελεί το νεοϊδρυθέν Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα, το οποίο, όπως αναφέρεται στον οδηγό σπουδών του, οδηγεί σε Πτυχία Ψυχολογίας χωρίς ειδικεύσεις και κατευθύνσεις, ενώ το τμήμα Ψυχολογίας του ΑΠΘ παρέχει εκπαίδευση σε βασικά και εξειδικευμένα πεδία της Ψυχολογίας, όπως είναι η πειραματική, η βιολογική, η γνωστική, η εξελικτική, η εκπαιδευτική/σχολική, η κοινωνική, και η κλινική ψυχολογία. Το ερώτημα που τίθεται είναι σε ποιο βαθμό η απόκτηση πτυχίου έχει το ίδιο επαγγελματικό αντίκρισμα.

Ωστόσο μετά την ψήφιση του νόμου 4610/07.05.2019, που αφορά τις Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων δεν έγινε κάποια αναλυτική ενημέρωση προς τους τελειόφοιτους μαθητές για τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού καθώς και για τα προγράμματα σπουδών των νεοιδρυθεισών σχολών ώστε οι μαθητές να ενημερωθούν άρτια και εμπεριστατωμένα και να αποφευχθούν λάθη στην κατάρτιση των μηχανογραφικών.

Μαθήτρια από τη Θεσσαλονίκη, που συγκέντρωσε πάνω από 16.600 μόρια και θα μπορούσε να εισαχθεί στα πολυτεχνικά τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στην Ξάνθη, στο Βόλο ή στην Πάτρα (Πανεπιστήμιο Πατρών), όλες σχολές πενταετούς φοίτησης και με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα, εισήχθη στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου το πτυχίο του οποίου δεν έχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα.

Η οικογένεια της μαθήτριας έχει ήδη καταθέσει ένσταση στο Υπ. Παιδείας και ζητά να εξεταστεί το ενδεχόμενο να σβηστεί από το μηχανογραφικό της το συγκεκριμένο τμήμα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου καθώς δηλώθηκε εκ παραδρομής καθώς είχε τον ίδιο ακριβώς τίτλο με τα αντίστοιχα πολυτεχνικά τμήματα.

«Είναι άδικο αριστούχοι μαθητές που κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια για να ικανοποιήσουν το όνειρό τους και κατάφεραν να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα μόρια, να γκρεμίζεται με μιας αυτή τους η προσπάθεια και ο κόπος εκ παραδρομής και λόγω έλλειψης ενημέρωσης για τις υπάρχουσες σχολές, που φέρουν το ίδιο όνομα, αλλά δεν έχουν το ίδιο αντίκρισμα. Ελπίζουμε το Υπ. Παιδείας να αντιμετωπίσει με ευαισθησία και κυρίως με λογική το θέμα που προέκυψε και δεν αφορά μόνο το δικό μας παιδί», ανέφερε η μητέρα της μαθήτριας στο dailythess.

Eπίσης, μαθήτρια από τη Λάρισα εισήχθη στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου το οποίο δήλωσε στο μηχανογραφικό της αγνοώντας ότι δεν παρέχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τις αντίστοιχες και με τον ίδιο τίτλο πολυτεχνικές σχολές. Να σημειωθεί ότι θα μπορούσε να εισαχθεί στα αντίστοιχα τμήματα Βόλου και Ξάνθης.

Πρόβλημα με τις μεταγραφές

Ενα θέμα που προκύπτει και δημιουργεί πρόβλημα στις οικογένειες είναι ότι δεν έχουν το δικαίωμα μεταγραφής ακόμη κι αν πληρούν τις προϋποθέσεις εφόσον τα τμήματα δεν έχουν τα ίδια προγράμματα σπουδών και ουσιαστικά δεν είναι ομοειδή.

Ήδη έχει δημιουργηθεί ένα email όπου μπορούν να επικοινωνήσουν νοεισαχθέντες φοιτητές που έχουν βρεθεί σε ανάλογη θέση και να γίνει μια συντονισμένη προσπάθεια ώστε να ληφθεί από το υπουργείο η απαραίτητη μέριμνα και να λυθεί το θέμα. ([email protected]).

Από την πλευρά του υπ. Παιδείας, σύμφωνα με τον κ. Γιάκα, συνεργάτη του Υφ. Παιδείας, Κ. Διγαλάκη, το Υπουργείο από χτες έχει αρχίσει να δέχεται ενστάσεις οι οποίες εξετάζονται. «Το υπουργείο θα προσπαθήσει να δώσει λύση στο πρόβλημα που έχει προκύψει», ανέφερε ο κ. Γιάκας στο dailythess.