ΠΚΜ: 750.000 ευρώ για την προώθηση αγροδιατροφικών προϊόντων

Εγκρίθηκε σήμερα από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας το «Πρόγραμμα Προβολής Αγροδιατροφικών Προϊόντων για το έτος 2017», συνολικού προϋπολογισμού 750.000 ευρώ. Η ΠΚΜ θα συμμετάσχει φέτος σε 14 εκθέσεις, επτά του εσωτερικού και επτά του εξωτερικού, με στόχο την ανάδειξη των ποιοτικών αγροδιατροφικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και την εξεύρεση νέων αγορών προώθησης των προϊόντων πρωτογενούς παραγωγής, ώστε να αυξηθούν οι εξαγωγές και να δημιουργηθεί εισόδημα στην αγροτική οικονομία.

Όπως τόνισε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, «έχουμε βάλει 12 στρατηγικούς στόχους, που θέλουμε να πετύχουμε με το πρόγραμμα προβολής των αγροδιατροφικών προϊόντων της περιοχής μας το 2017. Πρόκειται για ένα στοχευμένο πρόγραμμα, μέσω του οποίου θα προβάλουμε τα εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα της μακεδονικής γης τόσο στις εγχώριες αγορές, όσο και στις αγορές του εξωτερικού». Για τη συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στις 14 εκθέσεις έχουν προϋπολογιστεί 330.000 ευρώ. Οι εκθέσεις εσωτερικού στις οποίες θα συμμετάσχει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι:

-Zootexnia – Θεσσαλονίκη

-26η Detrop και 6η Διεθνής Έκθεση Οίνου (Detrop-Oenos) – Θεσσαλονίκη

-Food Expo 2017 – Αθήνα

-Freskon 2017 – Θεσσαλονίκη

-8ο Agro Quality Festival – Αθήνα

-Meat Days & Dairy Expo – Αθήνα

-2ο Gourmet Olive Exhibition & Delicasies – Θεσσαλονίκη

Οι εκθέσεις εξωτερικού είναι:

-Fruit Logistica 2017 – Βερολίνο

-Prowein Dusseldorf – Ντίσελντορφ

-Food Africa 2017 – Κάιρο

-Sial China – Σανγκάι

-World Food Moscow 2017 – Μόσχα

-Anuga 2017 – Κολωνία

-Sial Middle East 2017 – Άμπου Ντάμπι

Δώδεκα στόχοι

Οι 12 στρατηγικοί στόχοι της Περιφέρειας, όπως τους περιέγραψε ο αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας Φάνης Παπάς, που παρουσίασε το πρόγραμμα, είναι:

1.Στήριξη της τοπικής οικονομίας και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των εκλεκτών παραδοσιακών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας.

2.Διασύνδεση της αγροτικής οικονομίας με τον τουρισμό και τον πολιτισμικό πλούτο της περιοχής.

3.Αποτελεσματική προώθηση της αγροτικής παραγωγής, ουσιαστική στήριξη και ενθάρρυνση των παραγωγών και των επιχειρήσεων της Κεντρικής Μακεδονίας και ανάδειξη της υψηλής ποιότητας και της ανταγωνιστικής αξίας των εκλεκτών παραδοσιακών της προϊόντων, όχι μόνο στην ελληνική, αλλά και στις διεθνείς αγορές.

4.Σχεδιασμός και υλοποίηση δράσεων για την προβολή προϊόντων φυτικής, ζωικής παραγωγής και προϊόντων μεταποίησης αυτών.

5.Σχεδιασμός και υλοποίηση συνεργασιών μεταξύ παραγωγών και λοιπών φορέων του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα με φορείς που δραστηριοποιούνται στον εμπορικό, εξαγωγικό, τουριστικό κλάδο και στον κλάδο μαζικής εστίασης με σκοπό την προώθηση τοπικών προϊόντων.

6.Σχεδιασμός και υλοποίηση επιχειρηματικών αποστολών και συναντήσεων σε συνεργασία με επίσημους φορείς, όπως προξενεία, πρεσβείες, εμπορικές αντιπροσωπείες άλλων χωρών και επιμελητήρια.

7.Μελέτη και ανάδειξη τοπικών και παραδοσιακών προϊόντων με σκοπό τη δυνατότητα χαρακτηρισμού τους ως προϊόντων ΠΟΠ, ΠΓΕ και ιδιότυπων παραδοσιακών προϊόντων.

8.Ανάδειξη περιπτώσεων άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς στον αγροδιατροφικό τομέα.

9.Συγκέντρωση και αξιοποίηση στοιχείων σχετικών με την αναγνώριση, διάκριση και βράβευση προϊόντων και επιχειρήσεων και την περαιτέρω ανάδειξη αυτών.

10.Αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων για ανάδειξη και περαιτέρω προώθηση της Μακεδονικής Κουζίνας σε συνάρτηση με την παράδοση του τόπου.

11.Σχεδιασμός και υλοποίηση πάσης φύσης δράσεων (φιλοξενία επαγγελματιών του χώρου, παραγωγή και διαχείριση έντυπου και οπτικοακουστικού υλικού κλπ.).

12.Αξιοποίηση των social media και των δυνατοτήτων του διαδικτύου για την προβολή των αγροδιατροφικών προϊόντων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Εκτός της συμμετοχής σε εκθέσεις, το πρόγραμμα προβολής αγροδιατροφικών προϊόντων της Περιφέρειας περιλαμβάνει και μια σειρά από άλλες σημαντικές προωθητικές ενέργειες. Όπως ανακοίνωσε ο κ. Παπάς αυτές οι ενέργειες είναι:

-Διοργάνωση προβολών μικρής διάρκειας των ποιοτικών προϊόντων σε επιλεγμένα καταστήματα και ξενοδοχεία, για άμεση γνωριμία με τους καταναλωτές, μέσω γευστικών δοκιμών.

-Προβολή προϊόντων σε κεντρικά σημεία μεγάλων πόλεων του εξωτερικού, με μεγάλη διέλευση κόσμου (αεροδρόμια, μετρό, σιδηροδρομικούς σταθμούς, πολυκαταστήματα, ξενοδοχεία κτλ.).

-Η Περιφέρεια ακολουθώντας την παγκόσμια τάση των «pop up food events» (αναδυόμενα εστιατόρια όπου παρουσιάζονται πρωτοποριακές γαστρονομικές επιδείξεις σε ειδικούς χώρους), σκοπεύει να διοργανώσει μοναδικά events αποκλειστικά αφιερωμένα σε γεύσεις από την Ημαθία, τη Θεσσαλονίκη, το Κιλκίς, την Πέλλα, την Πιερία, τις Σέρρες και τη Χαλκιδική, με τον πιο γευστικό τρόπο, μέσα από ένα πρωτότυπο διαδραστικό τρόπο προβολής εμπλέκοντας ενεργά τους φιλοξενούμενους αγοραστές (hosted buyers) και τους εμπορικούς αντιπροσώπους με τα προϊόντα των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στην Κεντρική Μακεδονία και τους καταξιωμένους σεφ.

-Διοργάνωση παράλληλων εκδηλώσεων (γευσιγνωσίας, live cooking stage, μαθήματα μαγειρικής από γνωστούς σεφ της Λέσχης Αρχιμαγείρων Β. Ελλάδας και παραδοσιακές μαγείρισσες, βιωματικά εργαστήρια, διαδραστικά προγράμματα κ.ά.) σε ειδικά διαμορφωμένο και εξοπλισμένο χώρο, συνοδεία παραδοσιακών χορών.

-Δημιουργία portfolio προβολής των αγροδιατροφικών προϊόντων, αλλά και ψηφιακές εφαρμογές.

-Διαφήμιση και αφιερώματα σε εξειδικευμένα κλαδικά περιοδικά, σε διαδικτυακά μέσα και στην παραγωγή ενημερωτικών φυλλαδίων.

-Επιχειρηματικές συναντήσεις.

-Εκδηλώσεις στο πλαίσιο των δράσεων του πρωτοκόλλου συνεργασίας της Περιφέρειας με την Αγία Πετρούπολη Ρωσίας.

-Διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών και τη σύναψη διμερών συμφωνιών μεταξύ αντίστοιχων Περιφερειών χωρών – στόχων, όπως είναι η Κίνα, αραβικά κράτη, η Ρωσία, η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ.

-Φιλοξενία ξένων δημοσιογράφων και επαγγελματιών του αγροδιατροφικού κλάδου.

Μακεδονική Κουζίνα

Ξεχωριστό πρόγραμμα δράσεων έχει προβλεφθεί για την προώθηση της Μακεδονικής Κουζίνας, που αναπτύσσονται σε δέκα άξονες:

1.Διαμόρφωση ταυτότητας του σήματος (brand) Μακεδονικής Κουζίνας.

2.Έντυπη προβολή.

3.Δημιουργία δικτύων επιχειρήσεων (clusters) επισιτιστικού κλάδου και συναφούς αγροδιατροφικού και τουριστικού τομέα.

4.Πρεσβευτές γαστρονομίας.

5.Ιστοσελίδα Μακεδονικής Κουζίνας.

6.Ηλεκτρονική προβολή Μακεδονικής Κουζίνας.

7.Προβολή στα ΜΜΕ.

8.Εκθέσεις – εκδηλώσεις – συνεντεύξεις τύπου.

9.Παραγωγή προωθητικού υλικού.

10.Πολλαπλασιαστές προώθησης.

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...