Το σχέδιο για την επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη

Μια κυκλική γραμμή, μήκους 22 χιλιομέτρων, με δίδυμες σήραγγες μονής κατεύθυνσης προβλέπει ο αρχικός σχεδιασμός της Αττικό Μετρό για την επέκταση της βασικής γραμμής στη δυτική Θεσσαλονίκη. Κατά τη σημερινή παρουσίαση του σχεδίου και την έναρξη της διαβούλευσης με τους δημάρχους και τους φορείς o πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος ανέφερε ότι ήδη έχουν εξασφαλιστεί 30 εκατ. ευρώ προκειμένου να δημοπρατηθούν οι πρόδρομες εργασίες και θα ακολουθήσει η προκήρυξη της μελέτης του έργου και η αναζήτηση χρηματοδοτικών πόρων.
Ο κ. Μυλόπουλος κατά τη διάρκεια της συνάντησης ανέφερε ότι το έργο σύμφωνα με τους αρχικούς υπολογισμούς αναμένεται να κοστίσει περίπου 1 δις ευρώ και ζήτησε από τους δημάρχους και τους εκπροσώπους των φορέων να απαντήσουν καταρχήν αν συμφωνούν με τη συγκεκριμένη διαδικασία και στη συνέχεια να εκφράσουν τις θέσεις τους επί του αρχικού σχεδιασμού για τη χωροθέτηση των σταθμών. Επίσης ο κ. Μυλόπουλος ανέφερε ότι τα έργα του μετρό στη Θεσσαλονίκη προχωρούν με ρυθμούς 3 φορές πιο γρήγορους από το διάστημα 2006-2016 ενώ το 2017 το έργο πέτυχε απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων 200 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον πολιτικό μηχανικό της Αττικό Μετρό Ν. Μπούσουλα η επέκταση προς τα δυτικά έχει μελετηθεί ήδη κατά μήκος της οδού Λαγκαδά ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται ο σχεδιασμός για την πορεία προς Εύοσμο και Κορδελιό. Οι δήμοι που θα εξυπηρετούνται με την πρόταση αυτή θα είναι τέσσερις (Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Κορδελιού- Ευόσμου, Παύλου – Μελά και Νέαπολης- Συκεών), περίπου 350.000 κάτοικοι ημερησίως και θα διερευνηθεί η δυνατότητα επέκτασης προς το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια της συνάντησης η διευθύντρια του γραφείου του πρωθυπουργού Κατερίνα Νοτοπούλου χαρακτήρισε ταξική επιλογή το σχεδιασμό για επέκταση του μετρό στην δυτική Θεσσαλονίκη.
Από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας επιχείρησε να ανεβάσει τους τόνους λέγοντας χαρακτηριστικά απευθυνόμενος στον πρόεδρο της Αττικό Μετρό «Εμείς όταν ξεκινάμε ένα έργο έχουμε τα λεφτά στο συρτάρι. Μη διανοηθείτε να στήσετε οποιαδήποτε λαμαρίνα χωρίς να έχετε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό άμεσα πήρε το λόγο και απάντησε: «Αν κάποιος άκουγε τον κ. Τζιτζικώστα θα έλεγε είτε ότι δεν ξέρει είτε ότι προσπαθεί να θολώσει τα νερά. Εμείς λέμε ότι έχουμε εξασφαλίσει τα χρήματα να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες οι οποίες είναι απαραίτητες για τη μελέτη του έργου».
 Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης μιλώντας στη συνάντηση ζήτησε να προβλεφθεί η σύνδεση του μετρό με τον επιβατικό σταθμό καθώς όπως είπε καθημερινά φτάνουν ή αναχωρούν από την πόλη περίπου 15.000 άτομα.
Τέλος, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στ. Παππάς επεσήμανε την ανάγκη να προχωρήσει άμεσα η ανάπλαση των αστικών συγκοινωνιών των οποίων βάση αποτελεί το μετρό ενώ χαρακτήρισε ψευτοδίλημμα το αν θα πρέπει να αρχίσουν ή όχι οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό δυτικά.