Σε συντονισμό ΝΔ και επιχειρηματίες ετοιμάζουν νέο “Μακεδονικό αγώνα” για τα προϊόντα…

Τις επιφυλάξεις και τις ανησυχίες τους για τυχαίες η σκόπιμες συγχύσεις σχετικά με τη χώρα καταγωγής των προϊόντων που παράγονται στην Μακεδονία, λόγω της συμφωνίας των Πρεσπών, εξέφρασαν πολλοί επιχειρηματίες, σε σημερινή σύσκεψη φορέων που συγκάλεσε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας, στην οποία το παρών έδωσε και κλιμάκιο της Ν.Δ. με επικεφαλής τον πρόεδρο του κόμματος, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Το κλίμα στην σύσκεψη με τίτλο, “τα εμπορικά θέματα της Συμφωνίας των Πρεσπών”, ήταν από την αρχή πολεμικό, σαφώς αντιπολιτευτικό και απόλυτα συντονισμένο στην στρατηγική της ΝΔ. Ο πρώην υφυπουργός της ΝΔ και πρόεδρος του ΣΕΒΕ Γιώργος Κωνσταντόπουλος έδωσε από την αρχή τον αντιπολιτευτικό τόνο της σύσκεψης, προσφωνώντας τον Κυριάκο Μητσοτάκη επόμενο πρωθυπουργό της χώρας και απηύθυνε κάλεσμα συμμαχίας με τους επιχειρηματίες, προκειμένου να προστατευτούν τα προϊόντα της Μακεδονίας απο τα κενά της “Συμφωνίας των Πρεσπών” και την καπηλεία του ονόματος από την Βόρεια Μακεδονία. “Η ιστορία μας, των μακεδονικών επιχειρήσεων και προϊόντων δεν διαγράφεται” είπε, και κάλεσε τον Κ. Μητσοτάκη “ως πρωθυπουργός που έρχεται”, να ακούσει και “να λύσει ένα πρόβλημα για το οποίο δεν έχει ευθύνες”. “Είμαστε εδώ για μία νέα συμμαχία για να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα μας” είπε απευθυνόμενος προς τους 64 εκπρόσωπους, οικονομικών και επαγγελματικών φορέων που συμμετείχαν στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Grand Hotel, νωρίς το απόγευμα.

Απο την πλευρά του ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποδέχθηκε την πρόταση του ΣΕΒΕ για τη συμμαχία ενάντια στη Συμφωνία των Πρεσπών και σημείωσε πως “ο ΣΥΡΙΖΑ πέφτει, αλλά τα προβλήματα που έφερε με τη Συμφωνία των Πρεσπών μένουν όρθια”. Κατηγόρησε δε τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα πως όταν του επισήμανε πως δεν υπάρχει ένα αποτελεσματικό πλαίσιο προστασίας για τα μακεδονικά προϊόντα, εκείνος τον χλεύασε. Επίσης αναφέρθηκε σε “αποκάλυψη” του Ζόραν Ζάεφ ότι “δέχθηκε τον όρο “Βόρεια Μακεδονία” επειδή ο Α. Τσίπρας αποδέχθηκε την παραχώρηση της μακεδονικής εθνότητας για τα Σκόπια”, ενώ επικαλέσθηκε και τον αρχηγό της ΛΑΕ, Π. Λαφαζάνη, ο οποίος φέρεται να είπε πως “η κυβέρνηση Τσίπρα απο το 2015 ήταν έτοιμη να παραχωρήσει τον όρο “Μακεδονία” σκέτο”. Τέλος υποσχέθηκε ότι θα κάνει “ό,τι περνάει από το χέρι του” για την προστασία των μακεδονικών προϊόντων και δίνοντας το λόγο στον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, δήλωσε βέβαιος για την πανηγυρική επανεκλογή του.

Στον ίδιο προεκλογικό τόνο ήταν και η παρέμβαση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολου Τζιτζικώστα. Δήλωσε πως πρώτος μίλησε για τους επιχειρηματικούς κινδύνους απο τη Συμφωνία των Πρεσπών και τόνισε πως η ΠΚΜ σχεδιάζει παρεμβάσεις σε διεθνείς εκθέσεις υπέρ των μακεδονικών προϊόντων.

Μακεδονικά προϊόντα από την Αυστραλία και την Βραζιλία…

Ωστόσο οι ίδιοι οι επιχειρηματίες και οι εκπρόσωποι των φορέων και των Επιμελητηρίων, ήταν πιο συγκρατημένοι και ψύχραιμοι σχετικά με τα όσα προβλέπει η Συμφωνία των Πρεσπών. Οι εκπρόσωποι του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος μίλησαν για σύγχυση που προκαλείται σκοπίμως από τους Βόρειους γείτονες λόγω του ότι δεν υπάρχουν συμφωνίες για το εμπόριο που πηγάζουν από διεθνείς συνθήκες και παρατήρησαν πως στον κόσμο της ελεύθερης αγοράς κάθε επιχείρηση μπορεί να ονομάζεται όπως θέλει. Μάλιστα υπήρξε και η παραδοχή πως διεθνώς υπάρχουν δεκάδες επιχειρήσεις, όπως από την Αυστραλία ή ακόμα και από την Λατινική Αμερική, που χρησιμοποιούν τον όρο “Μακεδονικός”.

Επίσης οι εκπρόσωποι εταιρειών, όπως ΜΕΒΓΑΛ και “Μακεδονικός Χαλβάς”, ζήτησαν να υπάρξει θεσμικό ξεκαθάρισμα των εμπορικών θεμάτων με τη Βόρεια Μακεδονία και μίλησαν για ασάφεια σχετικά με την χώρα καταγωγής των προϊόντων και την προστασία των εμπορικών σημάτων.