Στ. Παππάς: Θα αναζητηθούν ποινικές ευθύνες για την απαξίωση του στόλου του ΟΑΣΘ

Την προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τη διαχειριστική και ποινική ευθύνη της απαξίωσης του στόλου των λεωφορείων που αποτελούν δημόσια περιουσία, προανήγγειλε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε, με μοναδικό θέμα την «Ενημέρωση για την πορεία, λειτουργία και προοπτική του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης από το Διοικητικό του Συμβούλιο».

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης παρουσιάστηκαν οι αρμοδιότητες και οι στόχοι του ΟΣΕΘ, παρατέθηκαν τα οικονομικά στοιχεία που διέπουν τη σημερινή λειτουργία αλλά και το λογιστικό παρελθόν του οργανισμού, ενώ τέθηκαν αρκετά ερωτήματα από τους δημοτικούς συμβούλους όλων των παρατάξεων του δήμου Θεσσαλονίκης.

Τέθηκαν ζητήματα συγκεκριμένων γραμμών πολλών περιοχών του πολεοδομικού συγκροτήματος, θέματα αναρτήσεων παραπόνων ακόμη και ύβρεων στα social media, δημοσιευμάτων που εκθέτουν προβλήματα του συγκοινωνιακού έργου της πόλης, καθώς των κρουσμάτων κλοπών που σημειώνονται μέσα στα λεωφορεία. Μάλιστα ο κ. Παππάς ρωτήθηκε ακόμη και «αν θα πάει κανείς από την απελθούσα διοίκηση στη φυλακή» και αν είναι στις προθέσεις των σημερινών διοικήσεων το να εξελιχθεί αυτό το πείραμα σε μια διαδημοτική επιχείρηση.

Επίσης αμφισβητήθηκαν πολλά σημεία της παρουσίασης του προέδρου του Οργανισμού όπως λόγου χάρη ο αριθμός των λεωφορείων στους δρόμους, αλλά και τα στοιχεία των σημερινών εσόδων.

Παρόντες στη συνεδρίαση ήταν και περίπου 40 μικρομέτοχοι του Οργανισμού, οι οποίοι ζήτησαν το λόγο για να εκφράσουν τη θέση τους.

«Άχαρος ο ρόλος μας»

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, ανέφερε ότι ο ρόλος που επιφυλάσσεται στον ΟΑΣΘ είναι άχαρος και με θητεία. «Καταλαβαίνουμε ότι το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο δεν είναι αντίστοιχο με τις ανάγκες της πόλης. Είμαστε οι αποδέκτες των παραπόνων. Ωστόσο, πρέπει συγχρόνως να έχουμε οικονομική εξυγίανση. Είμαστε υποχρεωμένοι να να δώσουμε πνοή στον Οργανισμό», ανέφερε ο κ. Παππάς.

«Παγίδα για λαϊκά στρώματα»

Έχοντας απέναντί του μια μερίδα μικρομετόχων είπε χαρακτηριστικά ότι υπήρξε μια παγίδα για τα λαϊκά στρώματα που άκουγαν ότι είναι ένα χρυσωρυχείο και κέρδιζαν και μια θέση εργασίας. «Εγώ δεν μπορώ να ελέγξω τις συναλλαγές που έγιναν με τις μετοχές. Δεν ερχόντουσαν στον οργανισμό αυτά τα χρήματα. Το μόνο που μπορώ να διασφαλίσω είναι τα κεφάλαια που ήταν κατατεθειμένα. Πού να βρω τη διαδρομή του χρήματος», αναρωτήθηκε ο κ. Παππάς.

«Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για την απαξίωση του στόλου;»

Ο κ. Παππάς μέσα από την τοποθέτησή του προανήγγειλε την προσφυγή του στη Δικαιοσύνη για την απαξίωση της δημόσιας περιουσίας, κάνοντας λόγο για διαχειριστική και ποινική ευθύνη για την αξιοπιστία του στόλου. «Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη; Και γι’ αυτό θα προσφύγω στη δικαιοσύνη. Υπάρχει απαξίωση δημόσιας περιουσίας. Δεν μπορεί να παίζουμε με αυτό», ανέφερε ο κ. Παππάς.

Όσον αφορά τα οικονομικά στοιχεία, ο κ. Παππάς ανέφερε ότι «τους πρώτους 7 μήνες του 2017 και την ώρα που παρουσίαζε 35 εκατ. ζημιά, που χρωστούσε στους εργαζόμενους, που όφειλε 57 εκατ. σε ΙΚΑ και δημόσιο, οι μέτοχοι εισπράττουν 35 εκατ.».

Άλλα ζητήματα που παρουσίασε ήταν ότι «οι αποσβέσεις έπρεπε να πηγαίνουν σε έναν αποθεματικό λογαριασμό για ανανέωση του στόλου, όπου θα έπρεπε να είναι 38 εκατ. Αναζητήσαμε αυτόν το λογαριασμό και βρήκαμε 614 ευρώ. Είμαστε υποχρεωμένοι να ασφαλίζουμε τα αυτοκίνητά μας, έπρεπε να έχουμε ασφαλιστικό κεφάλαιο 5 – 7 εκατ. Αυτά που βρήκαμε ήταν 1 εκατ.».

«Αν συνέβαινε ένα ατύχημα στις 10 Αυγούστου η νέα διοίκηση θα ήταν υπόλογη. Ποια θα ήταν η αξιοπιστία του φορέα μας απέναντι στους πολίτες;», αναρωτήθηκε ο κ. Παππάς.

«Δεν θέλουμε να αιφνιδιάσουμε κανέναν»

Ως απάντηση στην απαίτηση που υπήρξε πολλά χρόνια πριν ήρθε η θεσμική αλλαγή που επιτελέσθηκε, ανέφερε στην τοποθέτησή του ο Κώστας Αμπατζάς, πρόεδρος του ΟΣΕΘ. «Η δημιουργία ενός νέου δημόσιου φορέα ήταν αναγκαία και για τη ριζική αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης σε συνδυασμό με το μετρό», είπε ο κ. Αμπατζάς, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι με την αποϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ διασώθηκαν οι αστικές συγκοινωνίες της πόλης.

«Από την πρώτη στιγμή θέλαμε να στήσουμε έναν οργανισμό σωστά. Ο κόσμος γνωρίζει τι φταίει για την κακοδαιμονία των αστικών συγκοινωνιών. Είμαστε στην αρχή του τέλους σε αυτήν τη διαδικασία στησίματος. Δεν θέλουμε να αιφνιδιάσουμε κανέναν. Απαιτείται η συνεργασία κυρίως με την τοπική κοινωνία», ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ, ζητώντας τη στήριξη του εγχειρήματος.

«Θα προσφύγουμε στα ευρωπαϊκά δικαστήρια»

«Είναι θέμα ερμηνείας όσον αφορά τα ποσοστά κερδοφορίας. Αναφέρονται αποδόσεις 3.000%. Αυτά είναι αστεία πράγματα. Μιλάμε για κέρδη 150 ευρώ το μήνα. Είμαστε πάνω από 2.000 οικογένειες και θα προσφύγουμε στα ευρωπαϊκά δικαστήρια γιατί συντελείται μια μεγάλη αδικία εναντίον οικογενειών που δούλεψαν σκληρά για να αγοράσουν αυτά τα μερίσματα. Δεν υπάρχει προηγούμενο να γίνεται απαλλοτρίωση περιουσίας και να μη δίνεται ούτε ένα ευρώ», ανέφερε ο εκπρόσωπος των μικρομετόχων, Ανέστης Πολυχρονίδης.

Αναλυτικά τα στοιχεία που παρουσίασε στο δημοτικό συμβούλιο ο Στέλιος Παππάς

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...