Στ. Παππάς: Υπήρχε ένας μηχανισμός παραγωγής πλούτου από τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ εις βάρος του Δημοσίου

Για την αμαρτωλή ιστορία του Ηρακλή, του προμηθευτικού συνεταιρισμού που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτή του ιδιωτικού ΟΑΣΘ μίλησε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς τονίζοντας ότι υπήρχε ένας μηχανισμός πλούτου από το Δημόσιο προς ιδιώτες μέσω του ΟΑΣΘ.

Μιλώντας στον ρ/σ Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης και την εκπομπή «Ορθά-Κοφτά» και αναφερόμενος σε σχετικό ρεπορτάζ της Αυγής ο κ. Παππάς εξήγησε ότι ο προμηθευτικός συνεταιρισμός στήθηκε από τους ίδιους τους μετόχους του ΟΑΣΘ και λειτούργησε ουσιαστικά ως εργαλείο για να αυξάνει τα κέρδη τους.

Να σημειωθεί, πως σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Αυγής «αν και ο ιδρυτικός Νόμος 3721/1957 για τον ΟΑΣΘ προέβλεπε ρητά ότι ο Οργανισμός οφείλει να εγκαταστήσει τους απαραίτητους σταθμούς αυτοκινήτων τα συνεργεία επισκευής και συντηρήσεως των λεωφορείων και τις εγκαταστάσεις διανομής καυσίμων «αποκλειστικώς διά τας ανάγκας του», αυτό ουδέποτε έγινε και μάλλον όχι τυχαία».
Οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ δημιούργησαν οι ίδιοι τον Ηρακλή τον οποίο και δανειοδότησαν από τον ΟΑΣΘ για να αγοράσει τις απαιτούμενες εκτάσεις για τα αμαξοστάσια που στη συνέχεια ενοικίασαν.

«Από την έρευνα που έχουμε κάνει, ήδη, είναι προφανές ότι ένα από τα ζητήματα που ερευνούμε ως εκκαθαριστές είναι αυτό. Τα ενοίκια θεωρούνταν καλυμμένα ως έξοδα από το Δημόσιο με βάση τις οικονομικές συμφωνίες διαχρονικά. Εδώ έχουμε το εξής φαινόμενο οι πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ και του Ηρακλή συμφώνησαν να πληρώνει το Δημόσιο. Δεν πρόκειται για δίκαιο εμπόριο αλλά για κατάφωρη παραβίαση των συναλλακτικών ηθών» τόνισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.

Σχετικά με το ερώτημα αν υπάρχουν χρέη του ΟΑΣΘ προς τον Ηρακλή ο κ. Παππάς ξεκαθάρισε ότι «δεν είμαστε υποχρεωμένοι να πληρώσουμε χρέη προηγούμενης περιόδου». «Έχω κάνει γνωστό με επιστολή ότι έχουμε διάθεση να πληρώσουμε αλλά και ότι το τίμημα του 1,5 εκατομμυρίου είναι πολύ υψηλό. Επιπλέον τόνισε ότι είναι μία υπόθεση που πρέπει να πάμε σε εκκαθάριση της περιουσίας και πρέπει να εξετάσουμε όλες τις συμβάσεις. Δεν μπορεί ο ΟΑΣΘ να αγοράζει σε τιμές λιανικής πώλησης από τον συνεταιρισμό- δηλαδή μεταξύ τους- τα καύσιμα και τα ορυκτέλαια. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα: ο ΟΑΣΘ ο μεγαλύτερος καταναλωτής πετρελαιοειδών να αγοράζει σε τιμές λιανικής. Πρέπει να αποκαλύψουμε τι ακριβώς έχει συμβεί» σημείωσε ακόμη και διερωτήθηκε «Με ποια λογική το Δημόσιο πρέπει να πληρώνει τέτοια ποσά;».

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ σημείωσε ακόμη ότι η διοίκηση του Οργανισμού έχει την ευθύνη και την εξουσιοδότηση να καταγγείλει οποιαδήποτε σύμβαση και για τη συγκεκριμένη περίπτωση βρίσκεται σε διαδικασία διαπραγμάτευσης.

«Εδώ έχει στηθεί μία περιουσία που δεν ανήκει σε αυτούς που εκτιμούν ότι τους ανήκει, διότι προκύπτει από «φιλικό παιχνίδι». Τόσα χρόνια το ελληνικό κράτος πλήρωνε για αυτή την ιστορία. Υπήρχε ένας μηχανισμός πλούτου από το Δημόσιο προς ιδιώτες μέσω του ΟΑΣΘ» επεσήμανε ακόμη ο κ. Παππάς καταλήγοντας ότι «είναι υπό έρευνα και εκτίμηση σε ποιο βαθμό η περιουσία του Ηρακλή είναι περιουσία του ΟΑΣΘ».