Σημαντική αύξηση καταγράφεται στις ηλεκτρονικές συναλλαγές στην Ελλάδα ιδίως μετά την έναρξη ισχύος των capital controls, παράλληλα όμως έχουν σημειώσει άνοδο και οι καταγγελίες για αθέμιτες πρακτικές ιστοσελίδων, ειδικά τον τελευταίο χρόνο. Τα παραπάνω επισήμανε η αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή, Aθηνά Κοντογιάννη, μιλώντας στο ‘Πρακτορείο FM’.
“Έχει διπλασιαστεί ο αριθμός των καταγγελιών, ειδικά τον τελευταίο χρόνο, πράγμα που σημαίνει πως έχουν αυξηθεί και οι σχετικές πωλήσεις” σημείωσε η κ. Κοντογιάννη, με τα ηλεκτρονικά καταστήματα να είναι «συνυφασμένα με την έννοια της ευκαιρίας, της καλύτερης τιμής και της εμπιστοσύνης».
«Τις τελευταίες δέκα ημέρες ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχεται καταγγελίες καταναλωτών για διάφορες ιστοσελίδες, οι οποίες φαίνεται να εδρεύουν σε διάφορες χώρες όπως η Αγγλία, η Γαλλία, η Γερμανία και στην πραγματικότητα δεν υπάρχει ταχυδρομική διεύθυνση ή πλήρης επωνυμία παρά μόνο μια ηλεκτρονική διεύθυνση», λέει η κ. Κοντογιάννη. Στις ιστοσελίδες αυτές η πληρωμή γίνεται -κατά παρότρυνση της ιστοσελίδας- μέσα από ένα έμβασμα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει, τονίζει η κα Κοντογιάννη, να είμαστε επιφυλακτικοί, καθώς έχουν καταγραφεί πολλά προβλήματα όπως η μη παράδοση του προϊόντος ή η πλήρης αδυναμία επικοινωνίας με κάποιον, όταν ανακύπτει πρόβλημα.
Μια πρώτη ασφαλιστική δικλείδα, σύμφωνα με την ίδια, είναι να υπάρχουν πλήρη στοιχεία επικοινωνίας. Είναι καλό να κάνει κάποιος μια αναζήτηση για αξιολογήσεις, ωστόσο κάποια σχόλια μπορεί «να έχουν να κάνουν και με θέματα ανταγωνισμού». Για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να υπάρχει μια «σχετική συναλλακτική αξιοπιστία» ενώ συστήνεται η χρήση προπληρωμένης κάρτας, του συστήματος PayPal και ιστοτόπων που είναι τεχνολογίας https.