«Θεσσαλονίκη-ανοιχτή πόλη»: Οι δημόσιες συγκοινωνίες πρέπει να είναι κοινό αγαθό και όχι αντικείμενο κερδοσκοπίας

Η «Θεσσαλονίκη-ανοιχτή πόλη» προτάσσει την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, με λεωφορεία, μετρό, θαλάσσια συγκοινωνία και τραμ και καλεί τον δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη να πάρει μια ξεκάθαρη στάση πάνω σε αυτό το ζήτημα.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη»:

“Νέα οικονομικά στοιχεία που σοκάρουν δημοσιοποίησε πρόσφατα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για “τον βίο και την πολιτεία” του ΟΑΣΘ.

Όπως προκύπτει, βάσει της πρωτοφανούς για τα παγκόσμια δεδομένα σύμβασης που είχε υπογράψει το Ελληνικό Δημόσιο και που προέβλεπε εξασφαλισμένα κέρδη για τους μετόχους του ΟΑΣΘ, κατά την περίοδο 1990-2016, οι μέτοχοι εισέπραξαν επιχειρηματικό κέρδος ύψους 324.454.000 ευρώ, (απόδοση κεφαλαίου 80% ως 745%), ενώ την ίδια περίοδο το κράτος υποχρεώθηκε να πληρώσει ζημίες που ανερχόταν σε 2,054 δισ. ευρώ.

Και με ποιο αντάλλαγμα;

Υπηρεσίες που όχι μόνο δεν κάλυπταν τις ανάγκες, αλλά δημιουργούσαν τεράστια προβλήματα και ταλαιπωρούσαν τους δημότες της Πόλης.

Οι δημόσιες συγκοινωνίες, πρέπει να είναι κοινό αγαθό και όχι αντικείμενο κερδοσκοπίας. Η «Θεσσαλονίκη-ανοιχτή πόλη» προτάσσει την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, με λεωφορεία, μετρό, θαλάσσια συγκοινωνία και τραμ, που θα λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους.

Ένα σύστημα που θα διακρίνεται για τον έντονο δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα του, θα λειτουργεί με αποτελεσματικότητα και διαφάνεια και θα σέβεται τις ανάγκες και τα δικαιώματα των εργαζομένων του και των χρηστών του.

Για την πραγματοποίηση αυτού του σχεδίου είναι απαραίτητη η συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Καλούμε τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης να πάρει μια ξεκάθαρη και θετική στάση πάνω σε αυτό το ζήτημα, συμβάλλοντας στην λύση ενός προβλήματος που ταλαιπωρεί για χρόνια τους δημότες της Πόλης.”