Θεσσαλονίκη: Την αναστολή της εφαρμογής του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων ζήτησαν οι επαγγελματίες

Την αναστολή -μέχρι τον Μάιο- της εφαρμογής του νόμου για το νέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης στην αγορά της Θεσσαλονίκης, αλλά και την αλλαγή των προβλεπόμενων όρων για το μέγεθος και το ωφέλιμο φορτίο των οχημάτων, που επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται για τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων ανεξαρτήτως ωραρίου στις ειδικά διαμορφωμένες θέσεις, ζήτησαν από τον κεντρικό δήμο οι επαγγελματίες της πόλης, δια στόματος του πρώτου αντιπροέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, Γεώργιου Ηλιάδη.

Τα αιτήματά τους, σε ό,τι αφορά το ωράριο, το οποίο ξεκίνησε να εφαρμόζεται πριν από λίγες ημέρες (την 1η Μαρτίου), συζητήθηκαν στη διάρκεια σημερινής σύσκεψης, που συγκάλεσε η διοίκηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου (ΕΕΘ). Στη σύσκεψη, πέραν του ΕΕΘ, συμμετείχαν εκπρόσωποι των επιμελητηρίων Εμποροβιομηχανικό και Βιοτεχνικό Θεσσαλονίκης και Τεχνικό Κεντρικής Μακεδονίας (ΕΒΕΘ, ΒΕΘ και ΤΕΕ/ΤΚΜ), του Εμπορικού Συλλόγου (ΕΣΘ), της Τροχαίας και της δημοτικής αστυνομίας και μεγάλων επιχειρήσεων.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Ηλιάδης επισήμανε ότι η δημοτική αρχή απέρριψε το αίτημα των επαγγελματιών για την αναστολή του μέτρου μέχρι τον Μάιο, αλλά εμφανίστηκε “πιο ανοιχτή” σε ό,τι αφορά το δεύτερο θέμα, αυτό του μεγέθους και του ωφέλιμου φορτίου των οχημάτων, οι επαγγελματίες θα επανέλθουν άμεσα εγγράφως, ζητώντας τροποποιήσεις στα ισχύοντα, ώστε να υπάρχει -΄όπως είπε- μεγαλύτερος ρεαλισμός.

«Θεωρούμε πως σε ό,τι αφορά τα οχήματα η αστοχία είναι μεγάλη: τα οχήματα που επιτρέπεται βάσει του νόμου να χρησιμοποιούνται ανεξαρτήτως ωραρίου (σ.σ. δημόσιας χρήσης, ώς 1,5 τόνου), εκτιμούμε ότι αντιστοιχούν σε περίπου 3%-10% του συνόλου των υφιστάμενων οχημάτων, ενώ η τροφοδοσία της αγοράς γίνεται σήμερα κατά κύριο λόγο με φορτηγά ωφέλιμου φορτίου ώς 8 τόνων, για τα οποία το ωράριο φορτοεκφορτώσεων ορίζεται πλέον από τις 8:30 μμ ως τις 8:30 πμ (Δευτέρα – Παρασκευή). Οι επαγγελματίες προφανώς δεν έχουν τη δυνατότητα να αντικαταστήσουν “έτσι απλά”, από τη μία μέρα στην άλλη, τα οχήματα που χρησιμοποιούν, για να ταιριάξουν με τις απαιτήσεις του νόμου» υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι τα μεγαλύτερα φορτηγά θα μπορούσαν να κάνουν πιο γρήγορο και πιο οικονομικό ανεφοδιασμό των καταστημάτων, καθώς δεν χρειάζεται να πραγματοποιούν τόσες διαδρομές όσες τα μικρά.

Επιπλέον πρόσθεσε ότι το βράδυ, που η φορτοεκφόρτωση είναι ελεύθερη και για τα μεγαλύτερα οχήματα, οι επαγγελματίες δεσμεύονται από τις ώρες κοινής ησυχίας, που όταν παραβιάζονται κινείται αυτόφωρη διαδικασία. Υποστήριξε ότι δεν έχει γίνει πρόβλεψη για τον ανεφοδιασμό κατοικιών και πρατηρίων με καύσιμα και συμπλήρωσε ότι το μεγάλο πρόβλημα στη λειτουργία της πόλης είναι τα σταθμευμένα επιβατικά αυτοκίνητα και όχι αυτά που ανεφοδιάζουν την αγορά.

Από την πλευρά του, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάσης Παππάς, γνωστοποίησε ότι περιμένει εντός μίας εβδομάδας, εγγράφως, την τεκμηριωμένη και ρεαλιστική πρόταση των επαγγελματιών, στο κομμάτι που αφορά το ωφέλιμο φορτίο, και επιβεβαίωσε ότι απέρριψε την πρόταση για αναστολή του μέτρου μέχρι τον Μάιο, καθώς -όπως είπε- “είναι εκτός πραγματικότητας το να σηκώσουμε τα χέρια μέχρι τις εκλογές, για να δει το θέμα η διοίκηση που θα προκύψει από αυτές”.

Σημείωσε ότι ο δήμος πραγματοποιεί παρέμβαση με ολιστική προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψη την κυκλοφοριακή μελέτη για το ιστορικό κέντρο της πόλης και το αντίστοιχο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), που θα μείνει παρακαταθήκη και στην επόμενη διοίκηση του δήμου. «Κάθε φορά που εισάγεται ένα τέτοιο μέτρο, όλοι φέρνουν αντιρρήσεις και εκφράζουν απελπισία στην αρχή, αλλά πρέπει να προσαρμοζόμαστε. Συνεργαστήκαμε με όλους τους φορείς στη διαμόρφωση των προτάσεων κι εκφράστηκαν όλες οι απόψεις. Μπορεί να υπάρχουν διαφωνίες και προβλήματα, αλλά έγινε διαβούλευση και μάλιστα επί μακρόν. Μας πήρε 3,5 χρόνια να κάνουμε συνολικά αυτή τη δουλειά. Μόλις λάβουμε τις προτάσεις των φορέων για το ωφέλιμο φορτίο θα δούμε αν μπορούν να γίνουν ορισμένες τροποποιήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα, αρκεί οι προτάσεις αυτές να είναι σύμφωνες και με τα δεδομένα της Διεύθυνσης Μεταφορών. Αν στην πρόταση που θα κατατεθεί το ζήτημα λυθεί τεχνοκρατικά και γραφειοκρατικά, είμαι έτοιμος να κάνω ό,τι πρέπει για να γίνουν τροποποιήσεις (στο ΦΕΚ), ακόμη και με διαδικασίες “fast track”» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παππάς.

ΑΠΕ/ΜΠΕ

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...