Τι απαντά το ΥΠΕΘ στον Κ. Μητσοτάκη μετά τις αναφορές του για την Παιδεία

Απάντηση στον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη έδωσε το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με αφορμή τις αναφορές του για την Παιδεία κατά την ομιλία του στην 82η ΔΕΘ, κατηγορώντας τον ότι παρότι το είχε υποσχεθεί, δεν παρουσίασε συγκεκριμένο σχέδιο για το Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, και προτίμησε τον εύκολο δρόμο των αφορισμών, ενώ είπε εμμέσως πλην σαφώς ότι στόχος του είναι τα σχολεία να γίνουν επιχειρηματικές μονάδες.

Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή του το υπουργείο αναφέρει:

«Αφού ο κ. Μητσοτάκης ως άλλος Λουδοβίκος  επανέλαβε τον αφορισμό περί της ματαιότητας των κοινωνικών αγώνων για ισότητα και ελευθερία, επιχείρησε να παρουσιάσει το μη σχέδιό του για την Παιδεία με μπαλωθιές. Παρότι είχε υποσχεθεί να παρουσιάσει συγκεκριμένο σχέδιο για το Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, δεν είπε λέξη και προτίμησε τον εύκολο δρόμο των αφορισμών και των αποσπασματικών εξαγγελιών. Η Κυβέρνηση έχει εξαγγείλει ένα συγκεκριμένο σχέδιο για την αναβάθμιση του Λυκείου και η σιωπή του κ. Μητσοτάκη δείχνει είτε ότι αγνοεί το αίτημα για αναβάθμιση του Λυκείου είτε ότι δεν έχει να πει κάτι ουσιαστικό.  Και στις δύο περιπτώσεις, όπως έγινε σαφές και με τις δηλώσεις του τις τελευταίες μέρες,  φαίνεται να έχει μία ανησυχητική άγνοια για τα προβλήματα της Παιδείας.

»Αλλά και όσα αποσπασματικά ανέφερε δείχνουν το στίγμα των προθέσεών του: όλα υπόκεινται στους νόμους της αγοράς και οι «πελάτες» θα πρέπει να το γνωρίζουν. Τι στόχο έχει άραγε η αναφορά περί αξιολόγησης παντού, όταν γνωρίζει  ότι μόλις τα τελευταία δύο χρόνια ανακόπηκε η περιστολή των δαπανών για την Παιδεία μετά από την λαίλαπα των περικοπών ύψους 30% από τις κυβερνήσεις  στις  οποίες ο ίδιος συμμετείχε και είχαμε μετά από 7 χρόνια αύξηση 5% των δαπανών για την Παιδεία; Δηλαδή πώς είναι δυνατόν να γίνουν αξιολογήσεις όταν η ίδια η πολιτεία δεν ήταν καθόλου συνεπής στις υποχρεώσεις της;

»Ανέφερε ότι οι σχολικές μονάδες θα έχουν ελευθερία στην επιλογή διδακτικού προσωπικού και στην κατάρτιση προγραμμάτων σπουδών. Απίστευτο αλλά αληθινό: Προαναγγέλλει, με άλλα λόγια, το τέλος της εποπτείας της Πολιτείας για τους εκπαιδευτικούς θεσμούς δηλώνοντας για μία ακόμη φορά την έμπρακτη απόκλιση του από τα ευρωπαϊκά κεκτημένα.

»Προχθές καλούσε τους καθηγητές Πανεπιστημίου να γίνουν επιχειρηματίες. Χθες ανακοίνωνε ότι τα σχολεία θα γίνουν επιχειρηματικές μονάδες. Τώρα καταλαβαίνουμε γιατί υπήρξε τόση μεγάλη αντίδραση από την Ν.Δ. σε κάθε νομοσχέδιο που ψηφίστηκε από την κυβερνητική πλειοψηφία, μιας και η φιλοσοφία των νομοσχεδίων ήταν να σταματήσει η απορρύθμιση και να καθιερωθούν ακαδημαϊκοί κανόνες.

»Είναι εμφανής ο στόχος του κ. Μητσοτάκη έστω κι αν δεν τον περιγράφει στη δήθεν «συμφωνία αλήθειας»: Να απαξιωθεί πλήρως ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης και να αρχίσει η ιδιωτικοποιησή της.  Δυστυχώς για τον κ. Μητσοτάκη η ελληνική κοινωνία θα συνεχίσει να απαιτεί ακόμη καλύτερη δημόσια εκπαίδευση και η κυβέρνηση, όπως άλλωστε έδειξε και η άψογη αρχή της νέας σχολικής χρονιάς, να βελτιώνει κάθε μέρα την δημόσια εκπαίδευση. Ας μην έχει αυταπάτες».

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...