Τι προτιμούν οι Έλληνες οδηγοί για τις μετακινήσεις τους

Οι τάσεις στις μετακινήσεις είναι πολλές και ανάλογα τον τόπο ου βρίσκεται ο καθένας. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες σταθερές, αμετάβλητες προτιμήσεις.

Η έρευνα που διεξήγαγε η Leaseplan, αναφορικά με το τι προτιμούν οι Έλληνες οδηγοί για τις μετακινήσεις τους, έγινε με βάση 81% άνδρες οδηγούς και 19% γυναίκες. Επίσης, το 42% αφορούσε την ηλικιακή ομάδα ανδρών 35-44 ετών, το 35% τις ηλικίες ανδρών 45-54 και το 23% τις ηλικίες γυναικών 45-54 ετών.

Το πιο σημαντικό μέσο μετακίνησης είναι το αυτοκίνητο, και ακολουθούν το περπάτημα, η μοτοσικλέτα, το ποδήλατο και το λεωφορείο. Επίσης, το 74% δεν θα υπενοικίαζε σε κανέναν το όχημά του έναντι οικονομικού ανταλλάγματος, το 54% θεωρεί το αυτοκίνητό του πιο σημαντικό από το κινητό τηλέφωνο, το 6% το αντίθετο, ενώ το 38% ήταν αναποφάσιστοι.

Για τους Έλληνες οδηγούς σε ποσοστό 49%, κριτήριο επιλογής αυτοκινήτου είναι η μάρκα, κατά 47% το τελικό κόστος για τον οδηγό, κατά 39% ο τύπος καυσίμου, κατά 31% η σχεδίαση του αυτοκινήτου και κατά 25% οι χαμηλοί ρύποι.

Επίσης, το 55% θεωρεί ότι το αυτοκίνητο συμβάλλει στο πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής, το 22% συμφωνεί ότι τα οικονομικά κίνητρα είναι σημαντικά για την επιλογή «πράσινου» αυτοκινήτου, το 27% δεν θα επέλεγε μικρότερο αυτοκίνητο και το 21% ήταν αναποφάσιστοι ως προς την απάντησή τους.

Τώρα, όσον αφορά τα αυτόνομα αυτοκίνητα, που τόσα λέμε και γράφουμε, αυτά που με διάφορα συστήματα θα μπορούν να κινούνται μόνα τους (Επίπεδο 5 πλήρους αυτόνομης λειτουργίας), μόλις το 3% των ερωτηθέντων θα ένιωθε άνετα σε ένα τέτοιο όχημα, γεγονός που σημαίνει ότι η πληροφόρηση είναι ακόμα ελλιπής, ενώ ακόμα εξελίσσονται τα συστήματα. Ωστόσο, το 50% θα το δοκίμαζε, αλλά θα ένιωθε άβολα σε ένα αυτόνομο όχημα και το 39% δεν θα έμπαινε ποτέ, ούτε για την εμπειρία (εγώ, πάντως, έχω δοκιμάσει). Οσον αφορά στους λόγους που δεν θα ήθελαν να μπουν σε ένα τέτοιο όχημα, το 50% επειδή θέλει να έχει τον έλεγχο του οχήματος, το 44% επειδή δεν νιώθει ασφαλής και το 36% επειδή του αρέσει η οδήγηση.

Πολύ ενδιαφέροντα είναι και τα υπόλοιπα στοιχεία της έρευνας. Το 20% θεωρεί ενοχλητική τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, ενώ το 73% ανέφερε ότι χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση! Περίεργο κι όμως πραγματικό, είναι το γεγονός ότι το 55% διαβάζει κατά την οδήγηση, το 55% πίνει καφέ (λογικό ακούγεται), το 55% βάζει makeup (φαντάζομαι στη στάση στο φανάρι…), το 55% όλων των ηλικιών ασχολείται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την αποστολή SMS, ενώ στις ηλικίες 18-34 το 55% τρώει οδηγώντας και άλλο τόσο ποσοστό καπνίζει ή ατμίζει.

Οδική Ασφάλεια

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Leaseplan για το 2017, διότι θα στοιχεία χρειάζονται πολύ χρόνο για να συγκεντρωθούν και να αναλυθούν, οι παραβάσεις ταχύτητα αυξήθηκαν κατά 30,5% το 2017 σε σχέση με το 2016. Επίσης, αυξήθηκε κατά 20,5% ο αριθμός των ατυχημάτων που οφείλονται σε φθαρμένα ελαστικά, κατά 28,9% οι παραβάσεις που σχετίζονται με τη χρήση παιδικού καθίσματος (αναρωτιέμαι πόσοι τέτοιοι έλεγχοι γίνονται), κατά 10,2% οι παραβάσεις που αφορούν τη χρήση κινητού τηλεφώνου, κατά 7,9% οι παραβιάσεις κόκκινου σηματοδότη και κατά 3,6% οι παραβιάσεις προτεραιότητας (STOP).

Αντιθέτως μειώθηκαν κατά 11,2% οι αντικανονικές προσπεράσεις, κατά 10% η μη χρήση κράνους, κατά 4,3% η μη χρήση ζώνης ασφαλείας, ενώ αυξήθηκε η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ κατά 4%.

Αιτία θανατηφόρων ατυχημάτων (Α’ εξάμηνο 2017)

Παραβίαση σηματοδότη 2%

Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα 1%

Παραβίαση προτεραιότητας 4%

Οδοί και καιρός 0%

Υπερβολική ταχύτητα 4%

Πεζοί 1%

Απόσπαση προσοχής οδηγού 7%

Αντικανονικό προσπέρασμα 1%

Αλλα αίτια που σχετίζονται με τους οδηγούς 7%

Λοιπά αίτια 37%