Τσίπρας στην Επιτροπή για τα Οικονομικά της Εκπαίδευσης: “Η Παιδεία είναι εθνική υπόθεση”

Συνεδρίασε σήμερα παρουσία του πρωθυπουργού η επιτροπή για τη Μελέτη των Οικονομικών της Εκπαίδευσης. Στην πρώτη σύσκεψη της Επιτροπής στην οποία συμμετείχαν ακόμη ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, και Επικρατείας, Χριστόφορος Βερναρδάκης, ο Α. Τσίπρας τόνισε ότι η κυβέρνηση δεσμεύεται ότι θα αξιοποιήσει το πόρισμα της Επιτροπής, προσθέτοντας ότι δεσμεύεται εξίσου, αξιοποιώντας το πόρισμα αυτό, σε διάστημα τριών ετών να “κλείσει την ψαλίδα” μεταξύ της σημερινής κατάστασης και του κοινά αποδεκτού επιπέδου λειτουργίας της Εκπαίδευσης αλλά και στην συνέχιση της προσπάθεια ανατροπής της καθοδικής πορείας στην οποία μπήκε η Εκπαίδευση στη χώρα μας κυρίως τα χρόνια της κρίσης και των Μνημονίων.

Στην τοποθέτησή του, ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε στο συχνά λεγόμενο πως “η Παιδεία είναι εθνική υπόθεση που δεν προσφέρεται για μικροκομματικές επιδιώξεις και πρακτικές”, τονίζοντας πως κάθε σημαντικό θέμα θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται χωρίς μικροκομματικές επιδιώξεις και πρακτικές, και υπογραμμίζοντας πως η εκπαιδευτική πολιτική δεν αφορά μόνο την καθημερινότητα, αλλά και την προοπτική της χώρας και τους δρόμους του μέλλοντος που βαδίζει η νέα γενιά και οι επόμενες.

Επισήμανε ότι όταν επιχειρούνται μεταρρυθμίσεις και τομές στην Εκπαίδευση, πρέπει να είναι γερά θεμελιωμένες και να τυγχάνουν κοινωνικής αποδοχής, αποσαφηνίζοντας ότι δεν μιλά για “πλαστή συναίνεση που έχει κοντά ποδάρια.”

Ο Πρωθυπουργός πρόσθεσε ότι είναι προφανές πως θα υπάρχουν και διαφωνίες και συγκρούσεις, καθώς υπάρχουν διαφορές κοινωνικές -εμείς τις λέμε ταξικές- και ιδεολογικές αναφορές, σημειώνοντας ότι η Παιδεία ουδέποτε ήταν ένα “ουδέτερο” ζήτημα, και τονίζοντας ότι μπορεί να επέλθει, παρά τις διαφορές, μια συμφωνία στα βασικά.

Χρειαζόμαστε γενικές αρχές, ένα “μπούσουλα”, είπε ο κ. Τσίπρας, αναφέροντας στη συνέχεια ότι “μπορούμε να ξεκινήσουμε από τους απαιτούμενους πόρους” και επισημαίνοντας ότι η συζήτηση για τις δαπάνες στην Εκπαίδευση δεν είναι ένα απλώς τεχνικό ζήτημα.

Είπε ότι πέραν των αναγκών και στόχων της Εκπαίδευσης πρέπει να ληφθεί υπόψη και η εδαφική ιδιομορφία της χώρας, καθώς “δεν μπορούμε να αφήσουμε τα παιδιά, ούτε στο πιο απομακρυσμένο χωριό ή νησί, χωρίς δάσκαλο και σχολείο.”

“Αυτά περνούν και από την τεχνική μελέτη που θα συγκρίνει τις παροχές με τις αντίστοιχες δαπάνες των εκπαιδευτικών συστημάτων της Ευρώπης και θα τις αξιοποιήσει ως εργαλείο για να διαχειριστούμε τις εκπαιδευτικές ανάγκες της χώρας μας. Θα επιτευχθούν έτσι δύο στόχοι: Αφενός θα διαμορφωθεί μια κοινή δεσμευτική βάση των πολιτικών δυνάμεων για ένα επίπεδο εκπαιδευτικών παροχών κάτω από το οποίο κανείς δεν θα δικαιούται να οδηγήσει την χώρα. Αφετέρου, για να έχουμε επιτέλους στα χέρια μας ένα εργαλείο που θα μας βοηθάει να γνωρίζουμε τις ανάγκες βελτίωσης του συστήματος, αλλά και το αντίστοιχο κόστος αυτών των αναγκών” υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός.

Είπε ότι το ζητούμενο της Επιτροπής αυτής “δεν είναι να συμφωνήσουμε σε όλα”, προσθέτοντας ότι “κάνουμε μια καλή αρχή και είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτικών δυνάμεων, παρά τις διαφορές, συμφώνησε να προτείνει επιστήμονες για να απαρτίσουν την Επιτροπή.”

Ο Πρωθυπουργός ευχήθηκε “καλή αρχή, καλή δουλειά και καλά αποτελέσματα” και επανέλαβε την δέσμευση της κυβέρνησης να αξιοποιήσει τα αποτελέσματα αυτά, καταλήγοντας: “Νομίζω ότι αυτή πρέπει να είναι μια δέσμευση, όχι μόνο της κυβέρνησης, αλλά και όλων των πολιτικών δυνάμεων που πήραν την ευθύνη να προτείνουν, κατά γενική ομολογία άξιους και ικανούς να συνεισφέρουν πράγματι στην διαμόρφωση μιας βάσης για την εκπαιδευτική μας πολιτική και στην προοπτική μιας δημόσιας Εκπαίδευσης που θα αξίζει στους κόπους των Ελλήνων πολιτών που επιδιώκουν και αγωνιούν για το μεγάλο και σημαντικό αγαθό το οποίο είναι η μόρφωση της νέας γενιάς, η μόρφωση των παιδιών τους.”

Λαμβάνοντας το λόγο, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, σημείωσε “είναι η πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής που θα μελετήσει τα οικονομικά στοιχεία της εκπαίδευσης. Δεν θα είναι μία επιτροπή που θα υπολογίσει μόνο τις δαπάνες. Όπως γνωρίζετε, δεν έχουμε ακριβή στοιχεία ή σαφείς υπολογισμούς για αυτό. Αλλά, το σημαντικότερο, για να καθορίσει και τις ανάγκες”.

Στην επιτροπή συμμετέχουν εκπρόσωποι από όλα τα κόμματα της βουλής, εκτός της Χρυσής Αυγής και του ΚΚΕ. “Και νομίζω, επειδή και η κουλτούρα της συναίνεσης δεν πρόκειται να καθιερωθεί με το πάτημα ενός κουμπιού, όλοι δέχτηκαν ότι υπάρχουν δειλά μεν αλλά πραγματικά στάδια μίας συναίνεσης στα θέματα εκπαίδευσης  και αυτό μπορεί να είναι ένα από τα πολύ καλά συμβάντα της νέας χρονιάς”, ανέφερε ο υπουργός.

Ακολούθησε η συνεδρίαση της Επιτροπής για την Μελέτη των Οικονομικών της Εκπαίδευσης, τα μέλη της οποίας είναι:

1. Γιαννακόπουλος Χαράλαμπος, Μηχανικός Υπολογιστών

2. Δεμερτζή Εκάβη, Οικονομολόγος,

3. Δούκα Ευγενία, Χημικός

4. Ιωακειμίδη Μαρία (Μαριλού), Επίκουρη Καθηγήτρια Οικονομικών

5. Καλυβίτης Σαράντης, Καθηγητής Οικονομικών

6. Κατσής Αθανάσιος, Καθηγητής Στατιστικής

7. Λαμπριανίδης Θεολόγος (Λόης), Καθηγητής Οικονομικών

8. Μαυρικάκης Ευάγγελος, Οικονομολόγος

9.  Μελάς Κωνσταντίνος, Δόκτωρ Οικονομίας

10. Νέλλα Αθηνά, Οικονομολόγος

11. Παΐζης  Νικόλαος, Μαθηματικός – Ερευνητής

12. Παναγιωτόπουλος Αλέξιος, Καθηγητής Πληροφορικής,

13. Παπαδάκη Χριστίνα – Δάφνη, Οικονομολόγος,

14. Πλιάκης Ηρακλής, Οικονομολόγος,

15. Ρέτσος Χαράλαμπος, Φυσικός,

16. Σαχίνη Παρασκευή, Διδάκτωρ Χημικός – Μηχανικός,

17. Τερροβίτης Εμμανουήλ, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Η/Υ,

18. Τσακανίκας  Άγγελος, Καθηγητής Οικονομικής Αξιολόγησης Συστημάτων,

19. Φαλδαμής Νικόλαος, Οικονομόλογος,

20. Σφαέλλος Παναγιώτης, Καθηγητής Νομικών και Πολιτικών Επιστημών

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...