Χρ. Σπίρτζης: Ο κ. Μητσοτάκης θεωρεί πλήγμα την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ που χρησιμοποιούσαν για προσλήψεις

«Σε ανθρώπινο επίπεδο αντιλαμβάνομαι τον πόνο του κ. Μητσοτάκη και για τον ΟΑΣΘ και για άλλες αντίστοιχες δραστηριότητες, σε πολιτικό επίπεδο εκτιμώ ότι δικαίως θεωρεί πλήγμα την αποϊδιωτικοποίηση ή κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, όπως θέλει να τη λέει», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, σχολιάζοντας τις αναφορές στον Οργανισμό και την ποιότητα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, τις οποίες έκανε το πρωί ο πρόεδρος της ΝΔ, στο πλαίσιο ραδιοφωνικής συνέντευξης σε σταθμούς της Θεσσαλονίκης.

«Έχασε και ο ίδιος και οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας έναν ιδιωτικό φορέα που χρηματοδοτούταν με δισεκατομμύρια για να κάνουν προσλήψεις», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, σε δηλώσεις του στο περιθώριο της 3ης Διϋπουργικής Συνάντησης Ελλάδας- Βουλγαρίας- Αλβανίας- ΠΓΔΜ.

«Μέσα από τον ΟΑΣΘ», συνέχισε ο υπουργός, «έχασαν έναν οργανισμό που χρηματοδοτούσε επί της ουσίας πολιτικοσυνδικαλιστικές δομές, για να αναπαράγεται το ίδιο παλαιοκομματικό σύστημα για δεκαετίες, έχασαν ιδιωτικές εταιρείες που χωρίς διαγωνισμούς έπαιρναν συγκεκριμένες εργασίες και παροχές υπηρεσιών από τον ΟΑΣΘ με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα συστήματα πληροφορικής -η τηλεματική είχε επτά συμβάσεις συντήρησης, χωρίς ο ΟΑΣΘ να έχει καν τους κωδικούς του συστήματος- έχασαν το να εκποιεί ο ΟΑΣΘ, αντί να τα δίνει στο ελληνικό Δημόσιο όπως ήταν η σύμβασή του, τα λεωφορεία δωδεκαετίας έναντι 500 και 800 ευρώ και να τα δίνει ο θεός ξέρει πού, για να τα χρησιμοποιούν».

Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε επίσης ότι «ο ΟΑΣΘ ήταν μία δομή παρακράτους μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και αναπαραγωγής του παλαιοκομματισμού μετά τη μεταπολίτευση» και προσέθεσε: «Άρα καταλαβαίνουμε να λέει ο κ. Μητσοτάκης ότι έχει αποτύχει αυτό το μοντέλο που θέλουμε εμείς, δεν μας λέει όμως ποιο μοντέλο θέλει».

Ερωτηθείς σχετικά με την προοπτική αναβάθμισης των συγκοινωνιακών υπηρεσιών που προσφέρει σήμερα ο ΟΑΣΘ ο υπουργός επισήμανε: «Για να λειτουργήσει ο ΟΑΣΘ χωρίς προβλήματα, χωρίς ελλείψεις και να παρέχει ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες πρέπει να γίνουν δύο πράγματα. Το πρώτο είναι να ολοκληρωθεί το μετρό -τουλάχιστον η βασική γραμμή και η επέκταση προς Καλαμαριά- το δεύτερο είναι να έχει σύγχρονα λεωφορεία. Δεν μπορούσε να έχει μέσα σε έναν χρόνο καινούρια λεωφορεία και δεν θα ακολουθήσουμε την πολιτική που είχε η ΝΔ στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας να δανειζόμαστε για να αγοράζουμε λεωφορεία, τη στιγμή που εκκαθαρίζεται η ΕΛΒΟ». «Εμείς», εξήγησε, «θέλουμε να υπάρχει η ανανέωση του στόλου ταυτόχρονα με τη δημιουργία παραγωγικών δομών, άρα με την παραγωγή λεωφορείων στη χώρα μας και με τη διάσωση και την επέκταση και της ΕΛΒΟ και άλλων μονάδων που ασχοληθούν με την παραγωγή ηλεκτρικών λεωφορείων».

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ