Χρ. Σπίρτζης: Ο παλιός ΟΑΣΘ ήταν μόρφωμα που πριμοδοτούνταν από το παρακράτος μίας γκρίζας εποχής

Για παρακράτος μιας γκρίζας εποχής στον ΟΑΣΘ έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του Γιάννη Σαρίδη, βουλευτή Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «η “ημέρα μηδέν ” για τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης δεν είναι τον Φεβρουάριο του 2015, που ανέλαβε αυτή η κυβέρνηση. Η “ημέρα μηδέν ” πηγαίνει πολύ πίσω, το 1949, που έγινε ο ΟΑΣΘ, που υπήρξε, δηλαδή, η δημιουργία ενός μορφώματος, που επί της ουσίας αναπαρήγαγε και “τάιζε ” και χρηματοδοτούσε και πριμοδοτούσε το παρακράτος μιας γκρίζας εποχής, που το παραλάβαμε το 2015 με πλήθος αμαρτιών».

Ο υπουργός επισήμανε πως σύμφωνα με την «αμαρτωλή σύμβαση» που υπήρχε, για την ανανέωση του στόλου θα έπρεπε να υπάρχουν 48,8 εκατ. ευρώ ενώ όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας ο ΣΥΡΙΖΑ βρήκαν μόλις 614 ευρώ!

Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στην καταδίκη του πρώην πρόεδρου του ΟΑΣΘ για μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών, καθώς χρωστούσε στα ασφαλιστικά ταμεία περίπου 24 εκατ. ευρώ και υπογράμμισε: «Προφανώς, αν δεν προχωρούσαμε σε μια άλλη λογική, σε μια λογική κρατικοποίησης -ή αποιδιωτικοποίησης, όπως το λέμε, γιατί δεν είναι ακριβώς κρατικοποίηση, μετέχουν οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, επιτέλους σε αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης-, απλά η Θεσσαλονίκη δεν θα είχε λεωφορεία. Δεν θα είχε το μοναδικό μέσο για να μπορούσε να μετακινηθεί ο κόσμος ή θα έπρεπε να δώσουμε, όπως έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, πάνω από 150 εκατομμύρια ευρώ δώρο στον ΟΑΣΘ και στη διοίκηση του προκειμένου να συνεχίζεται το πάρτι που συνεχιζόταν».

«Εμείς βρήκαμε 150 λεωφορεία που είναι σε θέση να λειτουργήσουν, τα υπόλοιπα έπρεπε να συντηρηθούν, γεγονός που δημιούργησε ένα πολύ μεγάλο έλλειμμα τόσο στα λεωφορεία, όσο και στις κρίσιμες ειδικότητες που πρέπει να υπάρχουν στον Οργανισμό» σημείωσε επίσης ο υπουργός και προσέθεσε: «Εμείς βρήκαμε χρήματα για τον διαγωνισμό, όταν δεν υπήρχε ούτε ένα ευρώ, ούτε στο ΕΣΠΑ, ούτε στα αποθεματικά του Οργανισμού» και ο διαγωνισμός για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων θα πραγματοποιηθεί πολύ σύντομα. Επεσήμανε δε και την καινοτομία αυτού του διαγωνισμού που αφορά και την προμήθεια ανταλλακτικών αλλά και τη βαριά συντήρηση. Τις επόμενες μέρες διευκρίνισε ο υπουργός ολοκληρώνεται η διαδικασία -υπάρχουν κάποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες- από τη διαχειριστική αρχή για να «μπορέσουμε να βγάλουμε τον διαγωνισμό».

Στη δευτερολογία του ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις, καθώς, όπως είπε, ενδεχομένως να ήταν πιο εύκολο να δομηθεί από την αρχή ένας νέος Οργανισμός, παρά να γίνει η εκκαθάριση του ήδη υπάρχοντος.

Σχετικά με το ερώτημα του κ. Σαρίδη, γιατί δεν υπάρχει μετρό στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι η ερώτηση θα πρέπει να απευθυνθεί στις προηγούμενες κυβερνήσεις που κρατούσαν κολλημένο αυτό το έργο και που μάλιστα κατηγορούν την παρούσα κυβέρνηση «για τους μουσαμάδες αντί για εκδοτήρια, που ανήκουν σε άλλο έργο».

Ο υπουργός αναρωτήθηκε γιατί η Θεσσαλονίκη δεν έχει μετρό, γιατί δεν έχει τραμ, ποιος ξήλωσε το τραμ, γιατί δεν έχει προαστιακό. Όπως είπε, «όλα αυτά τα γνωρίζει ο λαός της Θεσσαλονίκης, εμείς έχουμε προχωρήσει σε μια αναδιοργάνωση του αστικού μεταφορικού έργου, η συχνότητα των λεωφορείων στο κέντρο της πόλης είναι κάθε 2 λεπτά» και πρόσθεσε ότι «πρέπει να πάμε σε άλλη λογική, η διοίκηση του ΟΑΣΘ αναζητεί λύση ακόμη και με μεταχειρισμένα λεωφορεία καθώς ένα μέρος των ρουσφετιών της προηγούμενης κυβέρνησης σε σχέση τα ΚΤΕΛ ήταν να αναλάβει ο ΟΑΣΘ ακόμη και διαδρομές των ΚΤΕΛ, τώρα τα δρομολόγια επιστρέφουν στα ΚΤΕΛ και με αυτό τον τρόπο εξοικονομούνται 18 λεωφορεία και 57 οδηγοί, ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια σε περιοχές εκτός κέντρου, που μέχρι πρότινος δεν εξυπηρετούνταν».

Όπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης, πρώτο μέλημα της κυβέρνησης είναι να ολοκληρωθεί το μετρό και να αποδοθεί στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης και προσέθεσε πως «βρήκαμε χρήματα για τον εκσυγχρονισμό του στόλου, με ηλεκτροδοτούμενα λεωφορεία και φυσικό αέριο για να μην υπάρχει ρύπανση».

Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε τέλος, πως στόχος του υπουργείου και της διοίκησης του ΟΑΣΘ είναι ο σωστός και ολιστικός σχεδιασμός για την πόλη και την Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης, ο εκσυγχρονισμός του στόλου και οι προσλήψεις σε κρίσιμες ειδικότητες.

ΑΠΕ/ΜΠΕ

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...