Όσο περνάνε τα χρόνια, το φαινόμενο των influencer γίνεται όλο και συχνότερο και για πολλούς φαντάζει ξένο και καινούριο.
Τι είναι influencer;
Είναι ο άνθρωπος ο οποίος με τις δράσεις του επηρεάζει τους ανθρώπους γύρω του και τους παρακινεί να τον μιμηθούν. Συνήθως όσον αφορά την ελληνική κοινωνία, είναι άνθρωποι γνωστοί, της τηλεόρασης και οι οποίοι αποτελούν είδωλα για διάφορους λόγους.
Οι πιο πολλοί είναι άνθρωποι των φώτων και της τηλεόρασης, παρουσιαστές, δημοσιογράφοι, ηθοποιοί, τραγουδιστές κλπ.
Αυτοί πέρα από τη βασική τους δουλειά, ανεβάζουν περιεχόμενο στα κοινωνικά δίκτυα ώστε να μοιραστούν με το κοινό τους, απόψεις, εμπειρίες δημιουργώντας έτσι έναν δίαυλο επικοινωνίας, ακόμη πιο άμεσο απ’ ότι παλαιότερα.
Ωστόσο, επειδή πάντα υπάρχουν και οικονομικά οφέλη, όλο και περισσότερες εταιρείες επιλέγουν αυτούς τους influencers ώστε να προωθήσουν τις επωνυμίες τους με τις αναρτήσεις τους. Κάθε ανάρτηση τους που περιέχει συνεργασία επί πληρωμή, πληρώνεται από την εταιρία στον influencer.
Η πιο συχνή πλατφορμα που οι influencers διαλέγουν να δραστηριοποιηθούν είναι το Instagram. Η δομή της πλατφόρμας είναι αυτή που επιτρέπει την αλληλεπίδραση με το κοινό, περισσότερο από κάθε άλλη. Η δυνατότητα να ανεβάσει κάποιος το λεγόμενο “insta story” ή να αντιδράσει στο περιεχόμενο αποτελεί εξαιρετικό εργαλείο να πάρουν απόψεις και γνώμες του κοινού για το διαφημιζόμενο προϊόν.
Συνήθως, επιλέγονται influencers που να ταιριάζουν με το προφίλ των επωνυμιών και προσέχουν ο μέσος όρος των ακόλουθων να συνάδει με το target-group της εταιρείας. Γίνεται η ταύτιση του influencer με κάποιο προϊόν και αυτό ωφελεί τόσο την εταιρεία η οποία παίρνει αναγνωρισιμότητα αλλά και για τον influencer ο οποίος βρίσκεται συνεχώς στα φώτα της δημοσιότητας.
Ωστόσο, η τακτική αυτή ενέχει κινδύνους.
Η ταύτιση ενός προϊόντος μ’ ένα συγκεκριμένο πρόσωπο μπορεί να έχει αρνητικά αποτελέσματα. Ενδεχομένως κάποιος να μην έχει καλή εντύπωση από το συγκεκριμένο influencer και να μην επιλέξει για το λόγο αυτό, το προϊόν. Από την άλλη, το προϊόν μπορεί να μην έχει την αναμενόμενη πορεία και να στιγματιστεί έτσι και ο influencer που το προωθούσε.
Αναμφισβήτητα, το φαινόμενο influencer ήρθε για να μείνει στην ελληνική κοινωνία και μαζί του έφερε πολλές καινοτομίες και τρόπους προώθησης και πώλησης προϊόντων, τα οποία η κάθε εταιρία τα εκμεταλλεύεται και όσο μπορεί προσπαθεί να τα εξελίσει για μεγαλύτερα κέρδη.