Google Ads ή Facebook Ads – Τι να επιλέξετε και γιατί

Παλιότερα είχαμε την τηλεόραση,  το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες, τα φυλλάδια και πολλά ακόμη στα οποία αν θέλαμε μπορούσαμε να διαφημιστούμε, πάντα με το κατάλληλο αντίτιμο. Εν έτει 2020 έχουν αλλάξει αρκετά πράγματα. Αν και μπορούμε ακόμη να διαφημιστούμε σε αυτά τα κανάλια, πλέον ο πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες προβολής που μας προσφέρει το διαδίκτυο.

Όλα αυτά τα παλιά κανάλια διαφήμισης έχουν δώσει τη θέση τους στα νέα, όπως το Facebook και η Google. Και η ανάγκη για διαφήμιση σε αυτά προέρχεται κυρίως από το γεγονός ότι πλέον όλοι χρησιμοποιούν το ίντερνετ αλλά λίγοι αγοράζουν εφημερίδες…!

Γιατί όμως Google ads και Facebook Ads;

Εκτός και αν η ιστοσελίδα σας έχει πολύ δυνατό SEO, τότε η απάντηση είναι αυτονόητη. Πλέον η διαφήμιση στο ίντερνετ είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος προώθησης της επιχείρησής σας, οπότε είναι απαραίτητο να υπάρχει ένα συγκεκριμένο budget για αυτό το σκοπό.

Google και Facebook είναι οι 2 μεγαλύτερες πλατφόρμες στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης. Εκατομμύρια χρήστες τα χρησιμοποιούν καθημερινά, γι’ αυτό άλλωστε είναι από τα πλέον αποδοτικά κανάλια διαφήμισης παγκοσμίως.

Μέσα σε λίγη ώρα χιλιάδες χρήστες μπορούν να δουν τη διαφήμιση της επιχείρησής σας!

Το πιο σημαντικό  βέβαια είναι το γεγονός ότι και στο Google και στο Facebook,  τα άτομα που θα δουν την διαφημιστική σας καμπάνια θα είναι και τα πλέον κατάλληλα με βάση τους αλγορίθμους που έχουν και οι δύο πλατφόρμες.

Παρακάτω θα αναφέρουμε τα βασικά στοιχεία που  χρειάζεται να γνωρίζετε για τα Google Ads και τα Facebook Ads, όπως τι είναι η κάθε πλατφόρμα και ποια τα πλεονεκτήματα της, έτσι ώστε να σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε καλύτερα τι ταιριάζει στις δικές σας ανάγκες περισσότερο.

Στη digital challenge_ πιστεύουμε ότι και τα 2 είναι απαραίτητα οπότε μην περιμένετε νικητή σε αυτό το debate ????????

Τι είναι τα Google Ads

Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, τα Google Ads είναι οι διαφημίσεις που εμφανίζονται στο δίκτυο της Google και που σκοπό έχουν να προβάλλουν την επιχείρησή μας σε δυνητικούς πελάτες, σε ενδιαφερόμενους χρήστες αλλά και σε άτομα τα οποία έχουν επισκεφτεί την ιστοσελίδα μας ή ενδιαφέρονται ενεργά για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας.

Το μοντέλο πληρωμής είναι το PPC (Pay Per Click) που σημαίνει ότι πληρώνετε μόνο αν κάποιος χρήστης κάνει click πάνω στη διαφήμισή σας. Σε κάποιες περιπτώσεις βέβαια, χρεώνεστε και με τις προβολές της διαφήμισής σας και όχι με το click.

Πώς δουλεύουν τα Google Ads

Ως διαφημιζόμενος που δημιουργείτε μια Google Ads καμπάνια, θα πρέπει αρχικά να ξεκινήσετε στοχεύοντας κάποιες λέξεις – κλειδιά.

Αφού τις επιλέξετε θα πρέπει έπειτα να ορίσετε ένα ποσό το οποίο είστε διατεθειμένος να πληρώσετε όταν κάποιος «κλικάρει» πάνω στη διαφήμισή σας. Ουσιαστικά αυτό είναι το κόστος της διαφήμισης στο Google Ads.

Την ίδια διαδικασία όμως με εσάς κάνουν και όλοι οι άλλοι που θέλουν να διαφημιστούν μέσω της Google.

Η Google συγκεντρώνει όλες αυτές τις προσφορές που έχουν τον ίδιο όρο αναζήτησης με το δικό σας, τις συγκρίνει και επιλέγει ποια διαφήμιση θα εμφανιστεί υψηλότερα σε σχέση με μία άλλη.

Όπως βλέπετε, η διαδικασία που ακολουθεί η Google μοιάζει πολύ μ’ αυτή της δημοπρασίας. Η διαφορά είναι ότι σε αντίθεση με τις άλλες δημοπρασίες, η Google δεν δίνει την υψηλότερη θέση πάντα στον πλειοδότη με την μεγαλύτερη προσφορά..

Ο αλγόριθμος που χρησιμοποιεί η Google δεν βασίζεται μόνο στο ύψος του ποσού, αλλά και σε κάποια άλλα στοιχεία.

Π.χ. ο δείκτης ποιότητας (Quality Score) είναι μία μόνο απ’ τις πολλές συνιστώσες που θα πρέπει να λάβει υπόψιν κάποιος που ξεκινάει μία τέτοια καμπάνια. Ο δείκτης αυτός μας δείχνει πόσο καλή ή κακή είναι η διαφήμισή μας, έτσι ώστε να προβούμε σε αλλαγές και διορθώσεις.

Εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς ότι πρόκειται για μία σύνθετη διαδικασία. Αυτός εξάλλου είναι και ένας από τους λόγους που, όπως έχουμε προτείνει και εδώ, είναι καλό κάθε επιχείρηση να επιλέξει digital agency για το marketing της.

Facebook Ads

Τι είναι τα Facebook Ads

Πέρα από τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε και να διαχειριστούμε μια σελίδα στο Facebook, έχουμε και τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε διαφημίσεις με τις οποίες να καταφέρουμε να επιτύχουμε συγκεκριμένους στόχους για την επιχείρησή μας, όπως να φέρουμε κόσμο στην ιστοσελίδα μας ή να κάνουμε πωλήσεις.

Μέσω των Facebook Ads, μία επιχείρηση μπορεί να διαφημίζεται στο κοινό του Facebook, με βάση τη δραστηριότητα των χρηστών, τα ενδιαφέροντά τους, τις δημογραφικές και προσωπικές πληροφορίες αλλά και τη δραστηριότητα που έχουν και εκτός του Facebook.

Πώς δουλεύουν τα Facebook Ads

Ακριβώς όπως και το Google Ads, έτσι και το Facebook διενεργεί ένα σύστημα δημοπρασίας για να αποφασίσει ποιες διαφημίσεις θα εμφανίσει και σε ποιους χρήστες.

Ο διαφημιζόμενος, όπως και στο Google Ads, δημιουργεί τη διαφήμιση, θέτει στόχους και επιλέγει έναν προϋπολογισμό που είναι διατεθειμένος να ξοδέψει αλλά και το χρόνο διάρκειας της καμπάνιας του.

Στο Facebook Ads όμως, η επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να στοχεύσει μόνο στο κοινό στο οποίο θα απευθυνθεί, δεν υπάρχει η δυνατότητα στόχευσης ανάλογα με τις αναζητήσεις του.

Η όλη διαδικασία γίνεται στη πλατφόρμα που διαθέτει το Facebook, Facebook Ads Manager

Πώς όμως το Facebook επιλέγει το κοινό;

Μην ξεχνάτε ότι το Facebook διαθέτει πληθώρα δεδομένων από  τους εγγεγραμμένους χρήστες του. Αξιοποιώντας αυτά τα δεδομένα προσφέρει το κατάλληλο περιεχόμενο στο κατάλληλο κοινό. Ανάλογα λοιπόν με τα δεδομένα που έχει συλλέξει για κάθε ένα χρήστη, εμφανίζει τις διαφημίσεις μας στους χρήστες που ανήκουν στο target audience που έχουμε επιλέξει αλλά και η συμπεριφορά τους ταιριάζει με τους στόχους που έχουμε θέσει να επιτύχει η καμπάνια μας.

Οι διαφορές της διαφήμισης στο Google με τη διαφήμιση στο Facebook

Είναι προφανές ότι και οι 2 πλατφόρμες έχουν αρκετά κοινά στοιχεία όσον αφορά τη λειτουργία και το «σερβίρισμα» των διαφημίσεων. Η ιδανική επιλογή για κάθε επιχείρηση διαφέρει ανάλογα με τη φύση της επιχείρησης, το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρει, τι κοινό θέλει να προσεγγίσει κλπ.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν σημαντικές διαφορές. Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε εκτενώς για τη χρησιμότητα των 2 οι οποίες μας βοηθούν να καταλήξουμε σε ποιο μέσο να χρησιμοποιήσουμε για τις εκάστοτε ανάγκες μας, και αυτές θα αναλύσουμε παρακάτω.

Λέξεις κλειδιά Vs Audiences (Διαφορετικός τρόπος στόχευσης)

Ξεκινώντας   θα αναφέρουμε την πιο γνωστή διαφορά που μπορεί κανείς να εντοπίσει ανάμεσα στις δύο πλατφόρμες.

Στο facebook στοχεύουμε να εμφανίζονται οι διαφημίσεις μας κυρίως σε target groups (ή audiences όπως τα έχει ορίσει το facebook) τα οποία εμείς δημιουργούμε, ενώ στο Google στοχεύουμε να εμφανίζονται οι διαφημίσεις μας ανάλογα με τις αναζητήσεις που κάνουν οι χρήστες στο Google (αναζήτηση με βάση τα keywords όπως είναι γνωστό).

Για παράδειγμα, μια διαφήμιση που θα στοχεύει σε όσους ψάχνουν να αγοράσουν παιδικά παπούτσια, στη Google θα στοχεύαμε όσους κάνουν αναζητήσεις όπως  «παιδικά παπούτσια» ή «παπούτσια για παιδιά» ενώ στο Facebook θα δημιουργούσαμε ένα κοινό το οποίο θα ταίριαζε στον ιδανικό αγοραστή, όπως γονείς, γονείς με μικρά παιδιά, ηλικίες κάτω των 50, ενδιαφέροντα όπως παιχνίδια για μικρά παιδιά κλπ.

Αν και υπάρχουν πολλές ακόμα δυνατότητες στόχευσης και στις 2 πλατφόρμες, η διαφορά τους αυτή είναι που τις κάνει να ξεχωρίζουν.

Θα μπορούσαμε να πούμε σε γενικές γραμμές ότι στο Google το κοινό ψάχνει το προϊόν ενώ στο Facebook το προϊόν βρίσκει το κοινό.

Πού βρίσκεται το κοινό σας

Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, τόσο το Facebook όσο και η Google έχουν εκατομμύρια χρήστες. Αυτό σημαίνει ότι και στις δυο πλατφόρμες  υπάρχουν δυνητικοί πελάτες τους οποίους θα πρέπει να προσεγγίσετε. Το ερώτημα είναι, ποια από τις 2 πλατφόρμες είναι η πιο αποτελεσματική για εσας, στην οποία θα πρέπει να δώσετε περισσότερο βάση;

Το ερώτημα αυτό δεν είναι τόσο απλό. Το κοινό μιας εταιρείας μπορεί  να βρίσκεται και στα 2 κανάλια σε εξίσου μεγάλο όγκο. Για κάθε στόχο που έχει θέσει η εταιρεία όμως θα χρειάζεται να δραστηριοποιηθεί σε διαφορετικό κανάλι.

Σε άλλες περιπτώσεις, το κοινό σας μπορεί να βρίσκεται μόνο σε ένα από τα δυο. Για να βρείτε πιο από τα δυο είναι το πιο αποτελεσματικό θα χρειαστεί να «τεστάρετε» την απόδοση κάθε καναλιού και να κρίνετε με δεδομένα τι σας συμφέρει περισσότερο έτσι ώστε να δώσετε εκεί το απαιτούμενο βάρος. Ακόμα όμως και σε αυτές τις περιπτώσεις δεν πρέπει να αποκλείσετε το λιγότερο αποτελεσματικό.

Η παρουσία σας και στα δυο είναι σημαντική ακόμα και αν το ένα δε φέρνει τόσο επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να διαθέσετε μικρότερο budget στο λιγότερο αποτελεσματικό και το μεγαλύτερο σε αυτό που σας φέρνει αποτελέσματα.

Στο Facebook ψάχνετε εσείς τους πελάτες ενώ στο Google οι πελάτες έρχονται σε εσάς.

Μια από τις σημαντικότερες διαφορές που θα πρέπει να αναφέρουμε είναι ο τρόπος με τον οποίο έρχονται σε επαφή οι χρήστες με την επιχείρησή μας. Στο Google οι χρήστες μας αναζητούν κυρίως για να λύσουν απορίες ή να βρούν λύση σε κάποιο πρόβλημά τους. Οι χρήστες δηλαδή έρχονται σε εμας. Στο Facebook δημιουργούμε εμείς την επιθυμία στο χρήστη να μας γνωρίσει  και γενικότερα να ενδιαφερθεί για τις υπηρεσίες ή το προϊόν μας. Εμείς δηλαδή πάμε στο χρήστη.

Γίνεται λοιπόν αυτομάτως κατανοητό ότι η αγοραστική επιθυμία των χρηστών στο Google είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή των χρηστών στο Facebook.

Για παράδειγμα, ένας υδραυλικός  είναι πιθανότερο να βρει πελάτες στο Google όπου οι χρήστες που τον έχουν ανάγκη θα ψάχνουν τις υπηρεσίες του, παρά στο Facebook. Οι υπηρεσίες που προσφέρει είναι υπηρεσίες που προέρχονται από την ύπαρξη μιας ανάγκης, δεν είναι υπηρεσίες που δημιουργούν μια ανάγκη, όπως για παράδειγμα ένα ψητοπωλείο που προσπαθεί να δελεάσει το χρήστη να παραγγείλει.

Το Facebook είναι γενικά φτηνότερο ενώ το Google ακριβότερο

Το κόστος είναι ένας ακόμη παράγοντας που διαφοροποιεί τις 2 πλατφόρμες. Σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε ότι το Facebook φέρνει αποτελέσματα και με μικρότερο budget ενώ το Google χρειάζεται μεγαλύτερη επένδυση για να μας δώσει κάτι σημαντικό.

Αυτό γιατί συνήθως, όταν επιλέγουμε το Google θέλουμε να προσεγγίσουμε κοινό με πιο έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον. Πληρώνουμε δηλαδή για να φέρουμε στην ιστοσελίδα μας ένα χρήστη ο οποίος είναι (θεωρητικά) αρκετά κοντά στο Conversion, να προβεί δηλαδή σε κάποια ενέργεια που έχει μεγάλη σημασία για εμάς όπως μια αγορά, μια παραγγελία, να αφήσει στοιχεία επικοινωνίας κλπ.

Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα μας, στη Google ο ανταγωνισμός παίζει μεγάλο ρόλο και αυτό είναι που αυξάνει το κόστος.

Αν και στο Facebook επίσης ο ανταγωνισμός καθορίζει το τελικό κόστος, παρατηρείται ότι το CPC (cost per click) είναι χαμηλότερο, κυρίως διότι το κοινό είναι σε πιο πρώιμο στάδιο στην αγοραστικό τους ταξίδι.

Με λίγα λόγια το Facebook είναι καλύτερο για να γνωρίσει ένα μεγαλύτερο κοινό την επιχείρηση και τα προϊόντα σας, ενώ το Google είναι καλύτερο όταν ο χρήστης βρίσκεται πιο κοντά στη διαδικασία αγοράς.

Η διαφήμιση στο Facebook είναι πιο απλή ενώ στο Google πιο πολύπλοκη

Και στις 2 περιπτώσεις υπάρχουν πολλές επιλογές τόσο στη δημιουργία διαφημίσεων όσο και στην διαχείρισή τους και στα δεδομένα που μπορούμε να λάβουμε και να αξιοποιήσουμε.

Στο Facebook το στήσιμο των διαφημίσεων είναι πιο απλοϊκό και εύκολο. Μια φωτογραφία, μια λεζάντα, στόχοι, κοινά και είστε έτοιμοι να τρέξετε μια διαφήμιση! Στο Google απ’ την άλλη, ειδικά για τις search διαφημίσεις, υπάρχουν πολλές δυνατότητες και πολλά διαφορετικά setup. Επιπλέον, η διαχείριση των Google Ads απαιτεί αρκετό παραπάνω χρόνο από το Facebook και μας δίνει τη δυνατότητα να συλλέξουμε πολύ πιο εστιασμένα δεδομένα.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι με τη Google μπορούμε να εξετάσουμε και αξιολογήσουμε τα δεδομένα από πολλές σκοπιές, πράγμα που μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε πολύ εξειδικευμένους στόχους και καμπάνιες προώθησης. Όχι ότι το Facebook δε μας δίνει αντίστοιχες δυνατότητες, αλλά όχι σε τόσο μεγάλο επίπεδο.

Μια διαφήμιση στο Google χρειάζεται ίσως και καθημερινά έλεγχο και αναπροσαρμογή, ενώ μια διαφήμιση στο Facebook μπορεί να “τρέξει” αρκετό καιρό πριν χρειαστεί να γίνει κάποια αλλαγή!

Τελικά τι να επιλέξω;

Τόσο τα Google Ads όσο και τα Facebook Ads είναι δύο εξίσου ισχυροί τρόποι να διαφημίσετε διαδικτυακά την επιχείρησή σας.

Και τα δύο μέσα καταφέρουν να φέρουν νέους πελάτες, conversions και όλα όσα έχει ανάγκη μία επιχείρηση που θέλει να έχει μία καλή παρουσία στο ίντερνετ.

Το ένα δε φτιάχτηκε για να ανταγωνίζεται το άλλο, αλλά περισσότερο για να αλληλοσυμπληρώνεται.

Επομένως, μία στρατηγική που χρησιμοποιεί και το Google και το Facebook για το digital marketing της είναι ιδανική!

Αν όμως, χρειαστεί να επιλέξετε τότε θα πρέπει να λάβετε υπόψη όλα τα παραπάνω και να πράξετε αναλόγως.

Αν θέλετε να νιώσετε μεγαλύτερη σιγουριά για την απόφασή σας, εμείς είμαστε εδώ για να συζητήσουμε μαζί σας, να λύσουμε απορίες, αλλά πάνω απ’ όλα, να κάνουμε ένα διάλογο για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε με όποιον τρόπο μπορούμε να δημιουργήσουμε μια στρατηγική για την καλύτερη προβολή και προώθηση της επιχείρησής σας!

Πηγή: dicha.gr

Δημοφιλή άρθρα

Λαμπάκι λαδιού: Γιατί ανάβει και πώς να το διορθώσετε;

Δείτε γιατί ανάβει το λαμπάκι λαδιού στο αυτοκίνητό σας και βρείτε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεται για να το διορθώσετε!

Οδηγός Πόλης: Εναλλακτικοί χώροι για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη

Αν αναζητάτε εναλλακτικούς χώρους για παιδικά πάρτυ στη Θεσσαλονίκη, διαβάστε τον οδηγό μας & κάντε τα πιο αξέχαστα πάρτυ γενεθλίων ή γιορτής!

Λεκάνη τουαλέτας: 5 Παράγοντες για τη σωστή επιλογή!

Δείτε πώς να επιλέξτε την ιδανική λεκάνη τουαλέτας για τον χώρο και τις ανάγκες σας!

5 + 1 Κοντινές Αποδράσεις από τη Θεσσαλονίκη

Έχεις ανάγκη ένα city break; Βρες 5 + 1 μοναδικές προτάσεις μια ανάσα από τη Θεσσαλονίκη!

10 + 1 Χριστουγεννιάτικα Δώρα για Άντρες: Τι δώρο να του πάρω;

Αναζητάς χριστουγεννιάτικα δώρα για άντρες, αλλά δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις τι τελικά θα πάρεις; Tο αντρικό δώρο είναι μια κατηγορία από μόνο του, καθώς συνήθως...