Κ. Τζελάλης: Το χάος στα Ελληνικά Ταχυδρομεία

Στα ΕΛΤΑ, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις σε σύγχρονο εξοπλισμό τόσο στη διανομή, όσο και στις διαβιβάσεις, καθώς πολλά οχήματα παραμένουν ασυντήρητα και παροπλισμένα. Στα γραφεία συναλλαγής κυριαρχεί το χάος, ειδικά στην επαρχεία, αλλά και στα κέντρα διαλογής με το ζόρι βγαίνει η βάρδια, λόγω των συνεχών αποχωρήσεων συναδέλφων προς τη σύνταξη.

Του Κώστα Τζελάλη*

Επιπλέον, οι ενοικιαζόμενοι συμβασιούχοι συνάδελφοι, είναι από 3 εταιρείες, ζώντας μέσα στην εργασιακή ανασφάλεια με μισθούς πείνας, πολλοί από αυτούς δουλεύοντας πενθήμερο 7ωρο για να αμείβονται με μισθό κάτω των 500 ευρώ. Στη διανομή, το πιλοτικό και απαράδεκτο σχέδιο της Α’ και Β’ προτεραιότητας αλληλογραφίας, πάρθηκε πίσω, αλλά μας ετοιμάζουν κάτι πραγματικά χειρότερο. Με όλα αυτά προ των πυλών, ευθύνες και μάλιστα σοβαρές έχει η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία οδηγεί στην απαξίωση, την υπολειτουργία και τελικά στην πλήρη ιδιωτικοποίηση των καταστημάτων των ΕΛΤΑ με σκοπό την παράδοση του κρίσιμου τομέα των ταχυδρομείων και των υπηρεσιών που παρέχουν στο λαό σε επιχειρηματικούς ομίλους.

Εκεί αποσκοπεί και η φημολογούμενη πρόθεση της κυβέρνησης για απολύσεις μέσω εθελουσίας που θα ακολουθήσουν εκείνες της ΔΕΗ ή οι αλλαγές στο σύνολο του ταχυδρομικού έργου. Ας ελπίσουμε ότι τίποτα απ’ όλα αυτά δεν έχει συμφωνηθεί κάτω από το τραπέζι, ότι η αντίδραση των εκπροσώπων μας στο Β’ θμιο όργανο θα είναι αυτή που μας αρμόζει, ότι δεν θα υποκύψουν σε πιέσεις τύπου «ξαναβάζω στο τραπέζι τις συλλογικές συμβάσεις», διότι όπως θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι, οι συλλογικές συμβάσεις θα είναι πάντα πάνω από τους νόμους, θα είναι πάντα προς όφελος των εργαζομένων και σε καμία των περιπτώσεων δεν θα καταντήσουν χειρότερες των μνημονίων.

Όσοι εμπλέκονται στις συζητήσεις με τους διοικούντες, ας έχουν κατά νου ότι ο κόμπος έφθασε στο χτένι, ότι οι εργαζόμενοι στη πρώτη γραμμή παραγωγής θα αντιδράσουν σε ότι τους βλάπτει και επειδή οι σημερινές συνθήκες είναι ήδη οριακές, δεν θα δείξουμε καμία ανοχή. Προσωπικά υπηρετώ 32,5 χρόνια στη διανομή και η εμπειρία μου επιτρέπει να πω, πως έχουμε βάλει πλάτες τόσα χρόνια αρκετές φορές, έχουμε προσφέρει τα μέγιστα και θα προσπαθήσουμε να ανατρέψουμε οποιοδήποτε σχέδιο είναι εις βάρος της διανομής, της υγείας μας και της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρουμε.

Οι πολιτικές αποφάσεις τόσων ετών που μας έφθασαν στο χείλος του γκρεμού και μας απαξίωσαν ως Οργανισμό, ας ανατραπούν με άλλες αντίστοιχες πολιτικές αποφάσεις διάσωσης και ανάπτυξης.

* Ο Κώστας Τζελάλης είναι μέλος του Δ.Σ του Συνδικάτου Ταχυδρόμων Π.Δ. Θεσσαλονίκης