Την εκτίμηση ότι οι μειοψηφικές αντιδράσεις για τους πρόσφυγες θα καμφθούν, όχι από πάνω, αλλά από την ίδια την κοινωνία, εξέφρασε η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου, μιλώντας για το χθεσινό επεισόδιο σε δημοτικό σχολείο της Μυτιλήνης, όπου κάποιοι γονείς τοποθέτησαν λουκέτο στην πόρτα του. «Μειοψηφικές αντιδράσεις δεν πρέπει να αμαυρώνουν το καλό κλίμα, όταν ο ελληνικός λαός, παρά την οικονομική κρίση, δέχτηκε τους πρόσφυγες, με τον τρόπο που τους δέχτηκε», δήλωσε.
«Η ελληνική κοινωνία έχει δείξει μία τεράστια αγάπη προς τους πρόσφυγες, φάνηκε πέρυσι όταν ήταν σε όξυνση το πρόβλημα και αντέδρασε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», είπε η κ. Αναγνωστοπούλου, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 fm».
«Το πρόγραμμα εκπαίδευσης ξεκινά σταδιακά, αφού πρέπει να ολοκληρωθούν οι εμβολιασμοί σε όλα τα παιδιά», τόνισε για την έναρξη λειτουργίας των Δομών Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ), εκτιμώντας ότι οι όποιες αντιδράσεις «θα καμφθούν, όχι από πάνω, αλλά από την ίδια την κοινωνία».
Σε ό,τι αφορά τους φοιτητές πρόσφυγες η αναπληρώτρια υπουργός ανέφερε: «Κάναμε μία θερινή ακαδημία, καλέσαμε παιδιά που είναι να εισαχθούν ή να ενταχθούν ξανά στα πανεπιστήμια, για να συνεχίσουν τις σπουδές τους, μαζί με το Συμβούλιο της Ευρώπης και την UNESCO». Σημείωσε, δε, ότι το Συμβούλιο της Ευρώπης όρισε την Ελλάδα επικεφαλής διεθνούς επιτροπής, προκειμένου να δημιουργηθεί το «διαβατήριο του φοιτητή». Όπως διευκρίνισε, τον επόμενο μήνα θα έρθει στην Αθήνα αντιπροσωπεία της Επιτροπής, που έχει ήδη συσταθεί, ώστε να τεθούν τα θεμέλια για το διαβατήριο φοιτητή, με στόχο τα Χριστούγεννα να έχουν θεσπιστεί συγκεκριμένα κριτήρια αναγνώρισης των σπουδών, που ήδη έχουν κάνει οι φοιτητές πρόσφυγες και να διευκρινιστεί ο τρόπος που θα μπουν στα ανώτατα ιδρύματα των ευρωπαϊκών χωρών.
Επίσης, η κ. Αναγνωστοπούλου γνωστοποίησε ότι «πέρα από τα μαθήματα γυμνασίου και δημοτικού στα προσφυγόπουλα, θα έχουμε τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουμε τμήματα ελληνικής γλώσσας στα πανεπιστήμια- στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχουν τμήματα για εκμάθηση της γλώσσας- προκειμένου να παρακολουθήσουν πρόσφυγες από 18 έως 25 ετών, να μάθουν τη γλώσσα και να ενταχθούν στα πανεπιστημιακά ιδρύματα».